Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Με κύριο θέμα στην ατζέντα τη διασφάλιση των λεγόμενων κόκκινων γραμμών των εργαζομένων στη CYTA, στο πλαίσιο της διαδικασίας των αποκρατικοποιήσεων, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΗΣΥ με την ηγεσία της ΕΠΟΕΤ -ΟΗΟ ΣΕΚ.

Και από τις δύο πλευρές εκφράστηκε η θέση ότι πρέπει να υπάρξει διασφάλιση των δικαίων και δικαιωμάτων των υπαλλήλων.

Μιλώντας μετά τη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν από πλευράς ΔΗΣΥ ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του κόμματος, οι Βουλευτές μέλη της Επιτροπής Οικονομικών και συνεργάτες του Προέδρου του ΔΗΣΥ, ο ΓΓ της ΕΠΟΕΤ ΟΗΟ ΣΕΚ Ηλίας Δημητρίου είπε ότι η οργάνωση επανέφερε στο τραπέζι τις διαχρονικές της θέσεις και τόνισε τις κόκκινες της γραμμές.

“Η πρώτη αφορά την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων, η δεύτερη αφορά τα συνταξιοδοτικά μας και η τρίτη αφορά τα συνταγματικά μας δικαιώματα, αυτές οι τρεις παράμετροι είναι μια προσπάθεια διασφάλισης, μέσα από τη συζήτηση, η οποία γίνεται με τον ΥΠΟΙΚ”, δήλωσε ο κ. Δημητρίου.

Σημείωσε ακόμη ότι σε αυτήν την συζήτηση η οργάνωση θα βρεθεί αντιμέτωπη “σε αυτούς που θα έρθουν να δώσουν οτιδήποτε λιγότερο από αυτό που έχουμε σήμερα”.

“Θέλουμε να εκφράσουμε τη θετική τοποθέτηση του ΔΗΣΥ ότι υποστηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και δεν θα δεχθεί καμία έκπτωση σε αυτή τη διαδικασία”, σημείωσε ο ΓΓ της ΕΠΟΕΤ.

Ο κ. Δημητρίου είπε ότι την ερχόμενη Δευτέρα στις τέσσερις το απόγευμα θα γίνει η τελική συνάντηση με τον ΥΠΟΙΚ στα επίπεδα της μικτής συμβουλευτικής επιτροπής που απορρέει από τον νόμο περί αποκρατικοποιήσεων, για διαβούλευση των θεμάτων των εργαζομένων.

Εκεί, σημείωσε, θα έχουμε το τελικό πακέτο των θέσεων της Κυβέρνησης “για να προχωρήσουμε σαν συνδικαλιστικό κίνημα να πάμε στα συλλογικά μας όργανα να αναλύσουμε τις θέσεις και να δώσουμε το τελικό ναι ή όχι, όσον αφορά αυτή την προσπάθεια που θέλουμε να καταλήξει θετικά με μια εργατική ειρήνη, με μια προσπάθεια θετική προς το τόπο και το καλό της κυπριακής κοινωνίας”.

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Προδρόμου αφού ανέφερε ότι ο διάλογος είναι όχι απλά χρήσιμος αλλά απαραίτητος όταν πρόκειται να πάρουμε τέτοιες μεγάλες αποφάσεις, σημείωσε ότι στη συνάντηση επαναλήφθηκε η σταθερή τοποθέτηση του κόμματος, όπως την έχουμε ακούσει και δια στόματος του Προέδρου του κόμματος πολλές φορές.

“Ότι η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων αποτελεί επιδίωξή μας, γιατί είναι θέμα δικαιοσύνης, αλλά επιπλέον γιατί θα βοηθήσει και στο να γίνει σωστά η όλη διαδικασία”, είπε ο κ. Προδρόμου.

Πρόσθεσε ότι επειδή οι αποκρατικοποιήσεις δεν γίνονται μόνο από υποχρέωση, αλλά και γιατί θεωρούμε ότι θα είναι η ευκαιρία και δρόμος για την ανάπτυξη και την περαιτέρω πρόοδο των οργανισμών αυτών και του δημόσιου πλούτου, αλλά και οδός που θα φέρει στην Κύπρο επενδύσεις και επενδυτικό ενδιαφέρον, “για αυτούς τους λόγους επαναβεβαιώσαμε ότι ως κόμμα θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της πορείας για να βεβαιωθούμε ότι θα γίνει η κατάλληλη επιλογή του κατάλληλου στρατηγικού επενδυτή”.

“Στο μεταξύ, έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη και έχοντας ακούσει τις τοποθετήσεις της Κυβέρνησης δια του ΥΠΟΙΚ και του ίδιου του ΠτΔ, περιμένουμε τα τελικά ρυθμιστικά νομοθετικά κείμενα από την Κυβέρνηση”, ανέφερε.

Κατάσταση στην Ελλάδα-Διαβουλεύσεις

Στις δηλώσεις του ο κ. Προδρόμου αναφέρθηκε και στην κατάσταση στην Ελλάδα και τις διαβουλεύσεις για κατάληξη.

Είπε ότι το τελευταίο διάστημα στον ΔΗΣΥ η σκέψη ήταν στην Ελλάδα και στις προσπάθειες, τόσο από την Κυβέρνηση όσο και από όλο το πολιτικό σύστημα και τον ελληνικό λαό.

Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, υπάρχει αγωνία για το μέλλον της Ελλάδας και για ευνόητους λόγους ο ΔΗΣΥ απέφυγε να είναι φλύαρος σε δηλώσεις, όμως σήμερα “πρέπει να πούμε ότι δημιουργεί μια βάσιμη ελπίδα η τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στις τελευταίες διαβουλεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους εταίρους μας, με τους δανειστές”.

Εξέφρασε την ευχή και την προσδοκία τόσο προς την πλευρά ειδικά της Κομισιόν, που φαίνεται να παίζει με τον κ. Γιούνκερ ένα εποικοδομητικό ρόλο, όσο και στην ελληνική κυβέρνηση, να βρεθεί η λύση που θα κρατήσει την Ελλάδα στην Ευρωζώνη.

“Η Ελλάδα ανήκει οπωσδήποτε στην Ευρώπη και σίγουρα στο λεγόμενο νομισματικό  εσωτερικό πυρήνα, πέραν από το συμφέρον που έχει η Κύπρος όπως και οι άλλες χώρες μέλη, εμείς έχουμε και ένα ειδικό ενδιαφέρον, ελπίζουμε λοιπόν, και αυτή η ελπίδα αποτυπώνεται και σε πράξεις με την συγκεκριμένη παρέμβαση που έχει κάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τις τελευταίες μέρες, για την οποία δεν θα τον συγχαρούμε αφού θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο και είναι κάτι που έχουμε μέσα στο μυαλό μας”, τόνισε ο κ. Προδρόμου.

Συνάντηση με Εκπροσώπους του Κυπριακού Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ακινήτων

Νωρίτερα αντιπροσωπεία του κόμματος είχε συνάντηση με εκπροσώπους του Κυπριακού Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ακινήτων στην οποία, όπως είπε ο κ. Προδρόμου, έγινε ανταλλαγή απόψεων και εισηγήσεων με το σκεπτικό ότι, “όχι ότι θα πρέπει να γίνει χάρη σε οποιαδήποτε ομάδα συμφερόντων, αλλά ότι θα πρέπει να συμβάλουμε με εισηγήσεις και αποφάσεις στην ανάπτυξη”.

Σημείωσε ότι ο τομέας των ακινήτων είναι ένας από τους πρώτους στην κυπριακή οικονομία και υπάρχει προβληματισμός από πλευράς ΔΗΣΥ ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί και να μονιμοποιηθεί το φορολογικό καθεστώς.

“Έχουμε συγκεντρώσει συγκεκριμένες εισηγήσεις για εξορθολογισμό του συστήματος, γιατί υπάρχουν ακόμη δυστυχώς στρεβλώσεις και σύμφωνα με την γενικότερη φιλοσοφία του κόμματός μας θα εξετάσουμε μαζί με την Κυβέρνηση δυνατότητες το συντομότερο δυνατό, θεμιτής φορολογικής ελάφρυνσης”, είπε ο κ. Προδρόμου.