Στα μέσα ή στα τέλη Ιουνίου υπολογίζεται ότι θα είναι, εκτός δραματικού απροόπτου, η εκταμίευση της επόμενης δόσης, μετά την θετική αξιολόγηση της πορείας της κυπριακής οικονομίας και του χρηματοπιστωτικού τομέα από την Τρόικα.
Ωστόσο, όπως πληροφορείται ο ΑΝΤΕΝΝΑ, η τελική διαβούλευση κατά την οποία θα αποφασιστεί από τους διεθνείς δανειστές και το ύψος της εκταμίευσης θα γίνει όταν Κομισιόν, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, μελετήσουν:
-Τον νόμο εκποιήσεων και Πλαισίου Αφερεγγυότητας.
-Το νομοσχέδιο για την πακετοποίηση δανείων
-Το νομοσχέδιο τους δανειολήπτες που είναι εγκλωβισμένοι σε αφερέγγυους επιχειρηματίες ανάπτυξης γης.
Δεδομένο πάντως είναι, ότι η δόση από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα είναι διπλή, καθώς τα 86 εκατομμύρια ευρώ, της προηγούμενης δόσης δεν εκταμιεύθηκαν, λόγω της απόφασης της βουλής, για αναστολή της νομοθεσίας για τις εκποιήσεις.
Όπως εγκύρως πληροφορούμαστε, η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Εσωτερικών, αλλά και η Κεντρική Τράπεζα έχουν θέσει πλέον ως κορυφή στις άμεσες προτεραιότητες τους, την προώθηση των προαπαιτούμενων που θέτει η Τρόικα για την εκταμίευση. Κεντρική Τράπεζα και υπουργείο Εσωτερικών, αναμένουν πάντως από τους διεθνείς δανειστές να καθορίσουν τα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση τους.
Δύο προαπαιτούμενα
- (Ευθύνη Κεντρικής Τράπεζας) Η ετοιμασία του νομοσχεδίου για την πακετοποίηση δανείων
- (Ευθύνη Υπ. Εσωτερικών) Έγκριση του νομοσχεδίου για την επίλυση του προβλήματος των δανειοληπτών οι οποίοι, παρόλο που αποπληρώνουν τα δάνειά τους, είναι εγκλωβισμένοι σε αφερέγγυους επιχειρηματίες ανάπτυξης γης, και ως αποτέλεσμα δεν έχουν τίτλους ιδιοκτησίας.
Σε κοινή δήλωση τους, Κομισιόν, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επικροτούν την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο πρόγραμμα μεταρρύθμισης συμπεριλαμβανομένης και της σημαντικής βελτίωσης των δημοσιονομικών. Χαιρετίζουν επίσης, την πρόσφατη υιοθέτηση του πλαισίου αφερεγγυότητας, και την εφαρμογή της νομοθεσίας για τις εκποιήσεις και τονίζουν, ότι οι νομοθεσίες αποτελούν σημαντικό βήμα για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για αποκατάσταση της ανάπτυξης και αντιμετώπιση της ανεργίας.
Την ίδια στιγμή, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών, ολοκληρώθηκαν χθες οι διαπραγματεύσεις για τον τομέα της Υγείας. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, προαπαιτούμενο για την εφαρμογή του Γενικού Συστήματος Υγείας, είναι η αναδιοργάνωση και αυτονόμηση των δημόσιων νοσηλευτηρίων και με την σύμφωνο γνώμη της Τρόικα, τέθηκαν νέα χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή του, η οποία τοποθετείται πλέον χρονικά για το 2017.
Εφαρμογή ΓεΣΥ το 2017Η έγκριση του Νομοσχεδίου της αυτονόμησης από το Υπουργικό Συμβούλιο και η υποβολή του στη Βουλή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2015.
Στα ίδια χρονικά πλαίσια, πρέπει να ετοιμαστεί ο εξαντλητικός οδικός χάρτης για την υλοποίηση της αυτονόμησης και αναδιοργάνωσης των νοσηλευτηρίων (Ιούνιος 2015) και ο στρατηγικός σχεδιασμός της αναδιοργάνωσης των κρατικών κέντρων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (Σεπ. 2015)
Νωρίτερα
Ολοκληρώθηκαν χθες οι διαπραγματεύσεις του Μνημονίου για τον τομέα της Υγείας με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέας σειράς δράσεων και χρονοδιαγραμμάτων στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, "με βάση το νέο περιεχόμενο του Μνημονίου διαφαίνεται η σημαντική πρόοδος, η οποία έχει επιτευχθεί κατά την περίοδο που μεσολάβησε από την προηγούμενη αξιολόγηση".
Αναφέρεται ότι "αποτέλεσμα, η αφαίρεση από το Μνημόνιο σειράς μέτρων που αφορούν, μεταξύ άλλων, στην αναθεώρηση της υφιστάμενης πολιτικής για παροχή δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε δικαιούχους, την ετοιμασία νομοθεσίας και την ολοκλήρωση οικονομικών μελετών για τη λειτουργία των δημόσιων νοσηλευτηρίων σε καθεστώς αυτονόμησης, την αναθεώρηση της πολιτικής για τα φάρμακα, τη θεσμοθέτηση διεθνούς ομάδας υποστήριξης από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) στο Υπουργείο Υγείας για τις μεταρρυθμίσεις, την ολοκλήρωση μελετών από τον ΠΟΥ για τη νέα Οργανωτική δομή των νοσηλευτηρίων και τη λειτουργία του ΓεΣΥ σε πλαίσιο μονοασφαλιστικού και πολυασφαλιστικού συστήματος".
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση "η έμφαση δίδεται πλέον στις ενέργειες για αναδιοργάνωση και αυτονόμηση των δημόσιων νοσηλευτηρίων, ως βασικό προαπαιτούμενο για την εφαρμογή του ΓεΣΥ ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται ότι οι σχεδιασμοί θα λαμβάνουν υπόψη τα βασικά συμπεράσματα των πρόσφατων μελετών του ΠΟΥ για λειτουργία των νοσοκομείων στη βάση άριστων Οργανισμών και με βάση διεθνή πρότυπα".
Στόχος είναι η λειτουργία των δημόσιων νοσηλευτηρίων εντός των επόμενων μηνών, ώστε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για προσαρμογή και επαρκή προετοιμασία πριν από την εφαρμογή του ΓΕΣΥ, η οποία τοποθετείται πλέον χρονικά για το 2017.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, "με βάση τα νέα χρονοδιαγράμματα που θέτει το Μνημόνιο, η έγκριση του Νομοσχεδίου της αυτονόμησης από το Υπουργικό Συμβούλιο και η υποβολή του στη Βουλή των Αντιπροσώπων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2015".
Παράλληλες ενέργειες, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν στα ίδια χρονικά πλαίσια, περιλαμβάνουν την ετοιμασία εξαντλητικού οδικού χάρτη για την υλοποίηση της αυτονόμησης και αναδιοργάνωσης των νοσηλευτηρίων (Ιούνιος 2015) και του εγγράφου για στρατηγικό σχεδιασμό της αναδιοργάνωσης των κρατικών κέντρων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (Σεπ. 2015), καταλήγει η ανακοίνωση.