Στην τελευταία φάση υλοποίησης του εισέρχεται το κυπριακό Μνημόνιο.
Καθώς απομένουν δέκα μήνες μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσης του, ο Υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης εκφράζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για έγκαιρη και επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, με την εφαρμογή όλων των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, τόσο σε ότι αφορά τη δημόσια υπηρεσία, το Γενικό Σχέδιο Υγείας, αλλά και τις αποκρατικοποιήσεις.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Οικονομικών, η Κύπρος θα μπει και τυπικά στην τελική φάση υλοποίησης του Μνημονίου, την ερχόμενη εβδομάδα με την άφιξη των επικεφαλής των διεθνών δανειστών, για επικύρωση της θετικής αξιολόγησης.
Ο Χάρης Γεωργιάδης δήλωσε ότι «Η κυπριακή κυβέρνηση, θέλει και εργάζεται πολύ συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση για να μην υπάρξει παράταση, καμία ανάγκη νέου προγράμματος ή επέκτασης του υφιστάμενου».
Ο Υπουργός Οικονομικών εκφράζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων χωρών που μπήκαν σε μνημόνια, όπως η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, που είχαν αποκαταστήσει την πιστοληπτική τους ικανότητα, χρηματοδότησης δηλαδή, των αναγκών της χώρας από τις διεθνείς αγορές, πριν από την λήξη του μνημονίου.
«Θέλουμε νωρίς - νωρίς να έχουμε ολοκληρώσει το πρόγραμμα και αυτό δεν θα το πετύχουμε με τα λόγια και τα συνθήματα, αλλά με την αποφασιστική προώθηση αυτής της μεταρρυθμιστικής πολιτικής εξυγίανσης. Και είναι εδώ που αποκτά σημασία η θετική στάση της βουλής στην πρόσφατη ψήφιση των νομοσχεδίων για την αφερεγγυότητα» ανέφερε ο Υπουργός.
Κατά τις συζητήσεις με τους επικεφαλής των διεθνών δανειστών, αναμένεται να καθοριστούν, επίσης, οι μακροοικονομικές προβλέψεις και οι δημοσιονομικοί στόχοι, όπως το πρωτογενές πλεόνασμα, το δημοσιονομικό έλλειμμα και ο ρυθμός ανάπτυξης.