Σε δηλώσεις της το απόγευμα μετά τη συνάντηση με τα μέλη του σώματος στο Υπουργείο Εργασίας, η Ζέτα Αιμιλιανίδου εξήγησε ότι οι κανονισμοί θα αφορούν τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή μεταξύ 11 το πρωί και 7 το βράδυ και μελετάται από την κυβέρνηση η περαιτέρω διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. “Να διασφαλιστούν αφενός τα δικαιώματα των εργαζομένων και αφετέρου να μπορέσουν τα καταστήματα να μένουν ανοικτά και την Κυριακή”. Εξαιρείται, είπε, η περιοχή της ελεύθερης Αμμοχώστου όπου υπάρχει ένα διαφοροποιημένο ωράριο λειτουργίας, με περισσότερες ώρες, γιατί είναι πιο λίγο το χρονικό διάστημα που μένουν ανοικτά τα καταστήματα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι οι αργίες παραμένουν ως έχουν στη νομοθεσία, ενώ για τις αντιδράσεις που αναμένει στη Βουλή με την κατάθεση των κανονισμών ανέφερε ότι “δεν γνωρίζω την απόφαση που θα ληφθεί, αλλά πιστεύουμε ότι γίνεται μια σωστή διαχείριση του όλου θέματος, γιατί αφενός υπάρχει διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και αφετέρου να μένουν τα καταστήματα ανοικτά, έτσι ώστε οι πέραν των 7.000 που έχουν εργοδοτηθεί σε αυτές τις επιχειρήσεις να παραμείνουν στην εργασία τους”.
Ερωτηθείσα εάν στη σύσκεψη η εργοδοτική πλευρά διαμήνυσε ότι μπορεί να έχουμε αύξηση της ανεργίας εάν καταργηθεί η Κυριακή, η Υπουργός απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι γνωρίζει πότε έχουν προσληφθεί αυτά τα πρόσωπα. “Εχουν προσληφθεί λόγω του ότι ακριβώς εκδίδονταν τα διατάγματα”.
Σε ερώτηση γιατί χρειάζεται η συνάντηση της Δευτέρας και πού “σκάλωσε το θέμα”, η Ζέτα Αιμιλιανίδου είπε ότι “δεν σκάλωσε πουθενά. Απλώς είναι θέματα εργασιακά, θέματα υπαλλήλων και είθισται να συζητούνται αναλυτικά, ώστε να βρίσκονται οι καλύτερες λύσεις”. Δεν μιλούμε για τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά για τα δικαιώματα των εργαζομένων, και γι` αυτό θα ξανασυναντηθούμε, διευκρίνισε, όπως οι ώρες εργασίας, πότε ο εργοδότης πρέπει να δίνει άδεια ανάπαυσης κ.ά.
Η ρύθμιση αυτή, πρόσθεσε, θα συμβάλει και στην αύξηση του λιανικού εμπορίου, η οποία από τα στατιστικά δεδομένα φαίνεται ότι βρίσκεται στο 2%. Επιπρόσθετα, είπε, οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει αυτό το μέτρο.