Το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε τον τριετή απολογισμό του έργου του κάνοντας λόγο για μια εκτεταμένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που, όπως τονίστηκε, θέτει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, με όραμα, σχεδιασμό και τεκμηριωμένες πολιτικές.
Η στρατηγική του Υπουργείου αναπτύσσεται σε τέσσερις βασικούς άξονες τις θεσμικές αλλαγές, τις νέες δομές και καινοτομίες, τις αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης των υποδομών.
Στις θεσμικές αλλαγές περιλαμβάνονται η αξιολόγηση των μαθητών, καθώς και η καθιέρωση δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης από την ηλικία των τεσσάρων ετών, στο πλαίσιο σχεδίου δράσης για την προδημοτική εκπαίδευση.
Παράλληλα, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τίθεται σε εφαρμογή το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Στον άξονα των νέων δομών και καινοτομιών, καταγράφεται αύξηση κατά 70% στο προαιρετικό ολοήμερο σχολείο, με στόχο τη βελτίωση του περιεχομένου και των συνθηκών λειτουργίας, αλλά και ως απάντηση στο φαινόμενο της παραπαιδείας.
Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, εισάγονται νέες θεματικές όπως ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός, η συμβουλευτική και επαγγελματική αγωγή, καθώς και παρεμβατικά προγράμματα στην προσχολική εκπαίδευση.
Παράλληλα, υλοποιούνται δράσεις για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Κεντρική αλλαγή αποτελεί η μείωση της διδακτέας ύλης και η μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, με στόχο την ενίσχυση της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών. Τέλος, στον τομέα των υποδομών, οι συνολικές δαπάνες για σχολικά κτήρια ανέρχονται στα 160 εκατομμύρια ευρώ.
Προχωρά η εγκατάσταση κλιματιστικών και καμερών ασφαλείας, οι οποίες λειτουργούν ήδη σε 64 από τα 101 σχολεία όπου έχουν τοποθετηθεί, με τα πρώτα στοιχεία να χαρακτηρίζονται θετικά.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, το 44% των δράσεων και πολιτικών που υλοποιούνται αφορούν μεταρρυθμίσεις και θεσμικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.