«Ήμουν πάντα συνεπής», απαντά ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης στον Γενικό Ελεγκτή, αναφορικά με το αίτημα του να καταθέσει ο νυν Γενικός Ελεγκτής στην επιτροπή Ελέγχου το πρακτικό της διευθυντικής ομάδας της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, με το οποίο εγκρίνονται οι έλεγχοι και καθορίζονται η έναρξη και η ολοκλήρωσή τους.
Προσθέτει πως, «ως Γενικός Ελεγκτής έδωσα μάχες για την ανεξαρτησία της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Θα τις έδινα ξανά. Ποτέ όμως δεν υποστήριξα ότι η Ελεγκτική Υπηρεσία είναι ανέλεγκτη. Πάντα έλεγα ότι η Βουλή ελέγχει την Ελεγκτική Υπηρεσία. Αυτό ακριβώς είχα αναφέρει και σε δημόσια παρουσίασή μου το 2018».
Αυτούσια η ανακοίνωση του:
Ήμουν πάντα συνεπής.
Άλλο η ανεξαρτησία. Άλλο το ανέλεγκτο.
Δεν είναι τυχαίο ότι το ίδιο το Σύνταγμα, στο άρθρο 116, προβλέπει ότι η ετήσια έκθεση του Γενικού Ελεγκτή κατατίθεται ενώπιον της Βουλής. Εκεί είναι ο θεσμικός χώρος λογοδοσίας του. Απολύτως λογική και η πρόνοια του Νόμου Ν. 21/1985 που υποχρεώνει τον Γενικό Ελεγκτή να καταθέτει στοιχεία στην Βουλή.
Τα στοιχεία που ζητήθηκαν στην Επιτροπή Ελέγχου δεν ζητήθηκαν για σκοπούς αντιπαράθεσης. Ζητήθηκαν στο πλαίσιο κοινοβουλευτικής εργασίας, επειδή προεκλογικά δεσμευθήκαμε ότι θα καταθέσουμε πρόταση νόμου για θεσμοθέτηση της διευθυντικής ομάδας της Ελεγκτικής Υπηρεσίας.
Πρόκειται για τη διευθυντική ομάδα που συγκρότησα το 2019, κατόπιν υπόδειξης Βρετανών εμπειρογνωμόνων, και η οποία φαίνεται να αφέθηκε να αδρανήσει. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί και να καταστεί υποχρεωτική διά νόμου.
Προκαλώ και προσκαλώ τον Ανδρέα Παπακωνσταντίνου να προσφύγει στον διεθνή οργανισμό INTOSAI, όπως είχα πράξει κι εγώ. Αν εξασφαλίσει, μέσω της καθορισμένης διαδικασίας, γνωμάτευση ότι η λογοδοσία της Ελεγκτικής Υπηρεσίας στη Βουλή και η κατάθεση στοιχείων συνιστούν υπόσκαψη της ανεξαρτησίας της, αναλαμβάνω πολιτική δέσμευση να καταθέσω πρόταση νόμου για τροποποίηση του Ν. 21/1985, ώστε να εξαιρεθεί ο Γενικός Ελεγκτής από την υποχρέωση κατάθεσης στοιχείων.
Μέχρι τότε, η θέση μου παραμένει καθαρή:
Υπερασπιζόμαστε την ανεξαρτησία της Ελεγκτικής Υπηρεσίας και θα στηρίξουμε με κάθε μέσο το έργο της.
Δεν αποδεχόμαστε όμως τη μετατροπή της ανεξαρτησίας σε ανέλεγκτη εξουσία..