Η Γαλλία προχωρά στην αυστηροποίηση της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, απαγορεύοντας το κάπνισμα σε δημόσιους εξωτερικούς χώρους όπως παραλίες, πάρκα, παιδικές χαρές, στάσεις λεωφορείων και σε ακτίνα δέκα μέτρων από σχολεία και αθλητικές εγκαταστάσεις. Το μέτρο στοχεύει στη δημιουργία μιας «γενιάς χωρίς καπνό» μέχρι το 2032.
Οι παραβάτες του νόμου αντιμετωπίζουν χρηματικά πρόστιμα που κυμαίνονται από 135 έως 700 ευρώ, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την περιοχή της παράβασης.
Αν και η πλειονότητα των πολιτών φαίνεται να στηρίζει την αυστηροποίηση, δεν λείπουν οι φωνές που εκφράζουν ανησυχία για περιορισμό των ατομικών ελευθεριών.
Η Εθνική Επιτροπή Κατά του Καπνίσματος χαρακτήρισε την απαγόρευση «βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση», καλώντας την κυβέρνηση να επεκτείνει το μέτρο και σε εξωτερικούς χώρους εστίασης και στη χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Παρά τη σταδιακή μείωση των καπνιστών, το κάπνισμα παραμένει σοβαρό ζήτημα δημόσιας υγείας στη Γαλλία. Περισσότεροι από 75.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους ετησίως από παθήσεις που σχετίζονται με το κάπνισμα, αριθμός που αντιστοιχεί στο 13% των συνολικών θανάτων στη χώρα.