Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
φ

Σε αριθμό ρεκόρ ανήλθαν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθούν να υπολείπονται των στόχων που έχει θέσει η βρετανική Κυβέρνηση, δήλωσε το Σάββατο οργανισμός του κλάδου.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία αποτελούσαν το 19,6% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν πέρσι, ανακοίνωσε η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), ποσοστό που ήταν χαμηλότερο από τον κυβερνητικό στόχο του 22% για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η SMMT ανακοίνωσε ότι πέρσι πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ο ετήσιος αριθμός ρεκόρ των 382.000 ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

Ο εμπορικός οργανισμός αυτοκινήτων είχε ήδη προειδοποιήσει τον περασμένο Οκτώβριο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να χάσουν τους κυβερνητικούς στόχους, με τους κατασκευαστές να αντιμετωπίζουν κρατικά πρόστιμα ύψους 15.000 λιρών ανά ρυπογόνο όχημα που πωλούσαν πέραν των καθορισμένων ορίων.

Ωστόσο, η βρετανική Κυβέρνηση διαβεβαίωσε έκτοτε πως αναμένει από όλους τους κατασκευαστές να αποφύγουν τις κυρώσεις το 2024, εκμεταλλευόμενοι τους μηχανισμούς ευελιξίας που θα λαμβάνουν υπόψη, μεταξύ άλλων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε ολόκληρο τον στόλο οχημάτων τους.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT, Mike Hawes, δήλωσε ότι ενώ το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε, αυτό είχε «τεράστιο κόστος» για τον κλάδο.

Αναφέρθηκε στα «δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν σε νέα μοντέλα», τα οποία συμπληρώθηκαν από «μη βιώσιμα» κίνητρα που παρείχε ο κλάδος.

Ο κ. Hawes κάλεσε την Κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα και να κάνει περισσότερα για τόνωση της ιδιωτικής ζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης των υποδομών φόρτισης μπαταριών.

Η SMMT προειδοποίησε επίσης ότι η επίτευξη των ορίων το 2025 θα είναι «ακόμη πιο έντονη» με τις εντολές αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων να ωθείται στο 28% του συνόλου των οχημάτων που θα πωληθούν.

Πηγή: AFP