Στο πλαίσιο ενός προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης, 22 Ουκρανοί στρατιώτες βρήκαν καταφύγιο στο Άγιο Όρος, μακριά από τις αναμνήσεις του πεδίου της μάχης. Οι στρατιώτες, προερχόμενοι από την ουκρανική πόλη Λβιβ, διανύοντας 1.000 χιλιόμετρα με πούλμαν, έφτασαν στο Άγιο Όρος αναζητώντας σωματική και ψυχική ηρεμία. Η επίσκεψή τους ήταν μέρος ενός ειδικού προγράμματος που οργανώθηκε από τις ουκρανικές Αρχές, με σκοπό την υποστήριξη των ανδρών που έχουν βιώσει τα τραύματα του πολέμου.
Κατά τη διάρκεια της 4ήμερης παραμονής τους, οι στρατιώτες, πολλοί από τους οποίους φέρουν τα εμφανή σημάδια του πολέμου, επισκέφθηκαν 12 μοναστήρια του Άγιου Όρους. Ανάμεσά τους, κάποιοι είναι ακρωτηριασμένοι, άλλοι φέρουν σοβαρές ουλές από τον πόλεμο, ενώ όλοι φάνηκαν να βρίσκουν ανακούφιση από τα ψυχικά τραύματα που τους καταδυνάστευαν.
Διάβασε ακόμα: Γέροντας Εφραίμ: «Ο βασιλιάς Κάρολος επικοινώνησε μαζί μου αφού διαγνώστηκε με καρκίνο»
Ο πατέρας Mykhailo Pasirskyi, Ουκρανός ορθόδοξος ιερέας που συνόδευσε τους στρατιώτες στο ταξίδι, τόνισε την ανάγκη για αποκατάσταση των ανδρών, λέγοντας ότι πολλοί από αυτούς υποφέρουν από ασθένειες και τραυματισμούς που απαιτούν θεραπεία και ψυχολογική υποστήριξη. «Πολλοί στρατιώτες υποφέρουν από τα γεγονότα των τελευταίων τριών ετών. Πρέπει να τους βοηθήσουμε να αποκατασταθούν», δήλωσε.
Ο 22χρονος Ivan Kovalyk, ο οποίος έχασε και τα δύο του πόδια στο μέτωπο τον Σεπτέμβριο του 2023, ανέφερε ότι η επίσκεψη στο Άγιο Όρος τον βοήθησε να διώξει το άγχος του. «Φυσικά και βοήθησε πολύ, γιατί με βοήθησε να διώξω το άγχος», είπε, προσθέτοντας ότι σκοπεύει να επισκεφτεί ξανά τον ιερό τόπο.
Ο Orest Kavetskyi, περιφερειακός αξιωματούχος της Λβιβ και οργανωτής του ταξιδιού, δήλωσε ότι η επίσκεψη είχε βαθιά επίδραση στους στρατιώτες. «Όταν επισκέφτηκα το Άγιο Όρος, ένιωσα τη χάρη του Θεού, την ευλογία του Θεού, το μεγαλείο του», δήλωσε, επισημαίνοντας τη σημασία αυτής της εμπειρίας στην ψυχική τους αποκατάσταση.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μια έμπρακτη προσπάθεια να βοηθηθούν οι στρατιώτες της Ουκρανίας που συνεχίζουν να πληρώνουν το τίμημα του πολέμου, προσφέροντάς τους στιγμές ηρεμίας και ελπίδας στην προσπάθεια να επουλώσουν τις πληγές τους.
Με πληροφορίες από το Πρώτο Θέμα