Ελλάδα: Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε την Πρωτοχρονιά στη Γραμμή 1 του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ), όταν άνοιξαν οι πόρτες ενός συρμού εν κινήσει, σύμφωνα με καταγγελία του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ. Το συμβάν έλαβε χώρα μεταξύ των σταθμών Άνω Πατήσια και Περισσός, προκαλώντας ανησυχία για την κατάσταση του τροχαίου υλικού και τις συνθήκες ασφάλειας στο δίκτυο.
Το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ σε ανακοίνωσή του τόνισε την ανάγκη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του απαρχαιωμένου εξοπλισμού, της έλλειψης προσωπικού και των περιορισμένων ανταλλακτικών. «Προηγείται η ασφάλεια», αναφέρουν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως οι συρμοί συχνά παρουσιάζουν προβλήματα λόγω παλαιότητας.
Σύμφωνα με την καταγγελία, μόλις δύο ημέρες πριν το περιστατικό, άλλος συρμός παρουσίασε καπνούς στον σταθμό Μοσχάτου. Οι εργαζόμενοι επαινούν το προσωπικό που ενήργησε άμεσα για να προλάβει τα χειρότερα σε αμφότερες τις περιπτώσεις. Ωστόσο, υπογραμμίζουν ότι η υποστελέχωση, η έλλειψη συντήρησης και οι απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις καθιστούν δύσκολη την καθημερινή λειτουργία του δικτύου.
Διαβάστε ακόμα: ΒΙΝΤΕΟ: Τα φίδια παραμένουν ενεργά και «καμουφλάρονται»
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό, στην οποία αναφέρεται ότι στις 6:25 το πρωί της 1ης Ιανουαρίου σημειώθηκε στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών του συρμού μεταξύ Άνω Πατησίων και Περισσού. Ο συρμός εκκενώθηκε στον σταθμό Περισσός και αποσύρθηκε από την κυκλοφορία, ενώ οδηγήθηκε στην επισκευαστική βάση για εξονυχιστικό έλεγχο.
Όπως διευκρινίζεται, ο συγκεκριμένος συρμός βρίσκεται ήδη στο πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών της Γραμμής 1, το οποίο είναι σε εξέλιξη. Η ΣΤΑΣΥ δεσμεύεται να διερευνήσει τα αίτια του προβλήματος και να προχωρήσει σε διορθωτικές ενέργειες.
Οι εργαζόμενοι καλούν τη διοίκηση και την πολιτική ηγεσία να λάβουν ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμιση του δικτύου και τη διασφάλιση της ασφάλειας επιβατών και προσωπικού. Το περιστατικό αναδεικνύει τα χρόνια προβλήματα του ΗΣΑΠ και την ανάγκη για άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση.