Η Yeni Şafak (22.11.24 yenisafak.com) γράφει ότι τη δημιουργία διαστημικής βάσης από την Τουρκία στη Σομαλία εξήγγειλε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μιλώντας στην κεντρική επιτροπή του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ).
Ο Ερντογάν δήλωσε επίσης ότι θα υπάρξει συνεργασία με τη Σομαλία στον τομέα της αλιείας και ανέφερε: «Είπα στους ψαράδες στο Sarıyer ότι θα πάνε στη Σομαλία και θα παραδώσουν μαθήματα αλιείας».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η Σομαλία έχει χορηγήσει βίζα για την επένδυση, το κόστος της οποίας εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο λόγος για την επιλογή της Σομαλίας είναι ότι το πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων της Τουρκίας απαιτεί δοκιμές μεγάλης εμβέλειας, γι' αυτό και η βάση είναι τόσο σημαντική, αναφέρει το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι η θέση της Σομαλίας στο ανατολικό άκρο της αφρικανικής ηπειρωτικής χώρας είναι γνωστό ότι είναι ιδανική για βολές προς τον Ινδικό Ωκεανό.
Δεδομένου ότι η χώρα βρίσκεται κοντά στον ισημερινό, θεωρείται επίσης κατάλληλη για ένα διαστημοδρόμιο, σημειώνεται και υποστηρίζεται ότι οι δοκιμές κοντά στον ισημερινό θα βοηθήσουν επίσης στην αύξηση της εμβέλειας και της αποτελεσματικότητας των διαστημικών πυραύλων.
Αναφορικά με την αλιεία, η εφημερίδα σχολιάζει τα εξής: «Στη Σομαλία, η οποία δεν διαθέτει αρκετά φυσικά λιμάνια, ο τομέας της αλιείας τυγχάνει εκμετάλλευσης από άλλα κράτη. Με αυτές τις μη καταγεγραμμένες δραστηριότητες, η Σομαλία στερείται κέρδους 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Τουρκία έχει σηκώσει τα μανίκια της για να δώσει τέλος σε αυτή την κατάσταση».
Πηγή: Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών