Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
λεωφορείο

Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα έκτροπων που σημειώνονται σε σχολικά λεωφορεία από μερίδα μαθητών, πραγματοποιήθηκαν δύο διαδοχικές συσκέψεις στα Υπουργεία Παιδείας και Μεταφορών. Οι εμπλεκόμενοι φορείς, περιλαμβανομένων των Υπουργών, στελεχών των Υπουργείων, εκπροσώπων της Αστυνομίας και οργανωμένων γονέων της Μέσης Εκπαίδευσης, έθεσαν τις βάσεις για τη λήψη αυστηρότερων μέτρων.

Με βάση την πρόνοια των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων, τονίστηκε η δυνατότητα των σχολείων να επιβάλλουν ποινές σε μαθητές που παρουσιάζουν ανάρμοστη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους. Παράλληλα, οι αρμόδιοι προσανατολίζονται σε πρόσθετα μέτρα, όπως:

  • Οικονομική ευθύνη γονέων: Οι ζημιές που προκαλούν οι μαθητές στα λεωφορεία θα επιβαρύνουν τους γονείς τους.
  • Απαγόρευση χρήσης λεωφορείου: Μαθητές που επανειλημμένα προκαλούν προβλήματα ή θέτουν σε κίνδυνο τους υπόλοιπους επιβάτες θα χάνουν την κάρτα μεταφοράς τους και θα αποκλείονται από τα σχολικά δρομολόγια.
  • Παρέμβαση της Αστυνομίας: Σε περιπτώσεις σοβαρών επεισοδίων, ο οδηγός θα έχει το δικαίωμα να ακινητοποιήσει το όχημα σε ασφαλές σημείο και να ειδοποιήσει την Αστυνομία για άμεση επέμβαση.

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί το αίτημα προς την Επίτροπο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την ενεργοποίηση καμερών ασφαλείας εντός των λεωφορείων. Σε περίπτωση επεισοδίων, οι Αρχές θα έχουν πρόσβαση στο οπτικοακουστικό υλικό για την ταυτοποίηση και παραδειγματική τιμωρία των παραβατών.

Οι αποφάσεις αυτές καταδεικνύουν την αυξανόμενη ανησυχία για την ασφάλεια μαθητών και εργαζομένων στα σχολικά δρομολόγια, με στόχο την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε περιστατικού.