Η Kıbrıs (15.11.24 kibrisgazetesi.com) γράφει ότι στην παρουσία του Τούρκου Αντιπροέδρου Τζεβντέτ Γιλμάζ (Cevdet Yılmaz) και όλων των «κρατικών αξιωματούχων» στα κατεχόμενα, έγιναν τα εγκαίνια του «στρατιωτικού νοσοκομείου Κερύνειας, 24ης Δεκεμβρίου 1963», το οποίο όπως υποστηρίζεται, πήρε το όνομά του εις «μνήμη εκείνων που έχασαν τη ζωή τους στην επίθεση των Ματωμένων Χριστουγέννων στις 24 Δεκεμβρίου 1963, κατά τη διάρκεια του αγώνα του τουρκοκυπριακού λαού».
Στην τελετή εγκαινίων του «νοσοκομείου στην κατεχόμενη Κερύνεια», παρέστησαν εκτός από τον Τούρκο Αντιπρόεδρο, ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ερσίν Τατάρ, ο «πρόεδρος της βουλής» Ζιγιά Όζτουρκλερ, ο λεγόμενος πρωθυπουργός Ουνάλ Ουστέλ, ο «πρέσβης» της Τουρκίας στην κατεχόμενη Λευκωσία, Γιασίν Εκρέμ Σερίμ, καθώς επίσης και διάφοροι «υπουργοί», «βουλευτές», στρατιωτικοί αξιωματικοί και άλλοι προσκεκλημένοι.
Κατά την εκδήλωση εγκαινίων, διαβάστηκε και μήνυμα του Τούρκου Υπουργού Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ, ο οποίος υποστήριξε ότι θα συνεχίσουν να παρέχουν στήριξη στον τουρκοκυπριακό «λαό» και στην «ΤΔΒΚ» σε κάθε τομέα και ευχήθηκε το «νέο σύγχρονο και μοντέρνο νοσοκομείο να είναι επωφελές για τη χώρα».
Γιλμάζ: «Εθνική υπόθεση η Κύπρος»
Μιλώντας στα εγκαίνια, ο Αντιπρόεδρος της Τουρκίας, Τζεβντετ Γιλμάζ δήλωσε ότι «είναι μια έκφραση της πίστης μας να ονομάσουμε το στρατιωτικό μας νοσοκομείο με αυτή τη σημαντική ημερομηνία, για να μην ξεχάσουμε τα δεινά του τουρκοκυπριακού λαού στις 24 Δεκεμβρίου 1963 και να κρατήσουμε ζωντανή αυτή την ιστορία».
Ο Γιλμάζ διαβίβασε τους χαιρετισμούς και την εγκάρδια αγάπη του Τούρκου Προέδρου Έρντογαν, ο οποίος έχει καταστήσει την Κύπρο «εθνική υπόθεση», κατά την έκφρασή του.
Δηλώνοντας ότι «κάθε επίσκεψη του στην ΤΔΒΚ περιέχει καλά νέα ανάπτυξης, πλήρη έργα, και συνεργασίες», ο Τούρκος Αντιπρόεδρος υποστήριξε ότι η σημασία των προγραμμάτων αυτή τη φορά είναι διαφορετική γι’ αυτούς.
Υποστηρίζοντας ότι το «στρατιωτικό νοσοκομείο Κερύνειας 24ης Δεκεμβρίου 1963», αποτελεί «σημαντικό σύμβολο των δεινών που υπέστησαν στο δρόμο για να φτάσουν στη Δημοκρατία», ο Γιλμάζ ισχυρίστηκε και τα εξής:
«Όπως γνωρίζετε, τα μέλη της ελληνοκυπριακής τρομοκρατικής οργάνωσης ΕΟΚΑ ξεκίνησαν ένα κίνημα εθνοκάθαρσης εναντίον των Τουρκοκυπρίων με τις επιθέσεις των Ματωμένων Χριστουγέννων πριν από 61 χρόνια. Έσφαξαν βάναυσα τους Τουρκοκύπριους χωρίς να κάνουν διακρίσεις μεταξύ γυναικών, παιδιών, βρεφών και ηλικιωμένων...Ο κύριος σκοπός αυτής της βαρβαρότητας, η οποία πραγματοποιήθηκε αφότου είχαν σφετεριστεί όλες τις δυνατότητες του συνεταιρικού κράτους του 1960, ήταν ο αφανισμός των Τουρκοκυπρίων στο πλαίσιο του Σχεδίου Ακρίτας και η ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Ωστόσο, χάρη στην ηρωική αντίσταση των Τουρκοκυπρίων μαζί με τη μητέρα πατρίδα Τουρκία, δεν μπόρεσαν να επιτύχουν τους στόχους τους. Στα 11 χρόνια που πέρασαν μέχρι το 1974, οι Τουρκοκύπριοι υπέστησαν μεγάλες διώξεις μπροστά στα μάτια του κόσμου.
Τα εγκλήματα πολέμου και η απόπειρα γενοκτονίας στην Παλαιστίνη σήμερα, εφαρμόστηκαν και στους Τουρκοκύπριους με τις επιθέσεις των ‘Ματωμένων Χριστουγέννων’ μπροστά στους ίδιους θεατές. […] Αποτελεί χρέος μας να δώσουμε το όνομα αυτής της σημαντικής ημερομηνίας στο στρατιωτικό μας νοσοκομείο για να μην ξεχάσουμε τα δεινά του τουρκοκυπριακού λαού στις 24 Δεκεμβρίου 1963 και να κρατήσουμε ζωντανή αυτή την ιστορία.
Αυτή η απόφαση θα κρατήσει ζωντανή τη μνήμη των ηρώων μας που μαρτύρησαν για χάρη της πατρίδας για γενιές και θα κρατήσει πάντα ζωντανό το αγωνιστικό πνεύμα του έθνους μας.
Ο τουρκοκυπριακός λαός, με τη στήριξη και το πνεύμα αντίστασης της Τουρκίας, δεν κατέρρευσε και δεν πρόκειται να καταρρεύσει με το να μην υποκύψει στη βαρβαρότητα».
Εξηγώντας στη συνέχεια ότι το νέο κτήριο του «στρατιωτικού νοσοκομείου Κερύνειας», θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του στον τουρκοκυπριακό «λαό», με σύγχρονα συστήματα που απαιτούνται για την εποχή, ο Γιλμάζ υπενθύμισε ότι τα θεμέλια του νέου κτηρίου του νοσοκομείου τέθηκαν στις 15 Νοεμβρίου 2021 και ότι αυτό άρχισε να δέχεται ασθενείς από τον περασμένο Αύγουστο.
Ο Γιλμάζ δήλωσε επίσης ότι το «νέο Στρατιωτικό Νοσοκομείο Κερύνειας» δυναμικότητας 100 κλινών, του οποίου το κόστος κατασκευής καλύφθηκε από την Προεδρία της Δημοκρατίας της Τουρκίας με προϋπολογισμό 340 εκατομμυρίων τουρκικών λιρών, βρίσκεται σε κλειστή έκταση 18.472 τετραγωνικών μέτρων σε ένα οικόπεδο 37.500 τετραγωνικών μέτρων. Πρόσθεσε και τα εξής:
«Στο νοσοκομείο αυτό υπάρχουν 31 εξωτερικά ιατρεία, 3 χειρουργεία, 3 εργαστήρια, εξοπλισμός όπως τομογράφοι, υπερηχογράφοι και ακτινογράφοι, 16 μονόκλινα και 24 δίκλινα δωμάτια ασθενών, 5 δωμάτια τοκετού και μονάδα εντατικής θεραπείας 8 κλινών. Όλη αυτή η υποδομή παρέχει μια ισχυρή βάση για το στόχο μας να παρέχουμε αδιάλειπτη υγειονομική περίθαλψη. […] Το πεδίο εφαρμογής αυτής της υπηρεσίας, το οποίο προσφέρεται στο προσωπικό των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, στους πολίτες της Δημοκρατίας της Τουρκίας και στο προσωπικό των Δυνάμεων Ασφαλείας της ΤΔΒΚ για πολλά χρόνια, έχει επεκταθεί με το ‘μνημόνιο συναντίληψης’ που υπογράφηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2024 και αποσκοπεί στην παροχή υπηρεσιών υγείας στους πολίτες της ΤΔΒΚ».
Εκφράζοντας τις ευχαριστίες του σε όλους όσοι συνέβαλαν στην «υλοποίηση της επένδυσης», συμπεριλαμβανομένου και του Τούρκου Υπουργού Άμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ, ο Γιλμάζ δήλωσε ότι θα συνεχίσουν αδιάκοπα να παρέχουν στήριξη στην «ΤΔΒΚ» σε κάθε τομέα. Ανέφερε και τα εξής:
«Προς αυτή την κατεύθυνση, αφενός συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας για την ολοκλήρωση της ‘Γραμμής Μεταφοράς Άρδευσης Μέσης Πεδιάδας Μεσαριάς’ στο πλαίσιο της γεωργικής ύδρευσης και αφετέρου κάνουμε σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό των δρόμων των χωριών.
Προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού, στοχεύουμε στην υλοποίηση μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών μας στην πύλη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον, συνεχίζουμε να ενισχύουμε τις υποδομές υγείας σε πολλές περιοχές της ‘ΤΔΒΚ’, όπως τα Κέντρα Υγείας Λαπήθου και Βαρωσιού, μαζί με το ‘Στρατιωτικό Νοσοκομείο Κερύνειας 24 Δεκεμβρίου 1963’ που έχουμε ανοίξει».
Υπογραμμίζοντας ότι προτεραιότητα για την Τουρκία είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων τους με την «ΤΔΒΚ», η ενίσχυση όλων των «οργανισμών και οργανώσεων της ΤΔΒΚ», και η ευημερία των Τουρκοκυπρίων, του ο Γιλμάζ κατέληξε λέγοντας ότι «θα συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα να βρισκόμαστε δίπλα στην ΤΔΒΚ με έργα που θα αυξήσουν την ευημερία των Τουρκοκύπριων αδελφών μας».
Τατάρ: Ο πληθυσμός της Κερύνειας αυξήθηκε σε 200 χιλιάδες
Μιλώντας στην τελετή εγκαινίων, ο Τατάρ αναφέρθηκε στο συμβολισμό του ονόματος του «νοσοκομείου» και υποστήριξε ότι «ο τουρκοκυπριακός λαός ζούσε σε αιχμαλωσία και υπέστη σφαγές, θηριωδίες και βίωσε τον τρόμο το 1963».
Δηλώνοντας ότι το νοσοκομείο ολοκληρώθηκε μέσα σε 3 χρόνια και ότι τα έργα συνεχίζονται, ο Τατάρ είπε ότι το πλήρως εξοπλισμένο σύγχρονο νοσοκομείο θα χρησιμεύσει για το μέλλον της «χώρας».
Υπογραμμίζοντας ότι «η ΤΔΒΚ συνεργάζεται με την Τουρκία στον τομέα της εκπαίδευσης, ότι οι επενδύσεις στον τομέα της υγείας συνεχίζονται και ότι είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν ημιτελή νοσοκομεία», ο Τατάρ ανέφερε ότι «οι βιώσιμες υπηρεσίες στη χώρα παρέχονται από τους ανθρώπους και όλους όσους ζουν στη χώρα».
Δηλώνοντας ότι «ο πληθυσμός της Κερύνειας αυξήθηκε από 4 χιλιάδες σε 200 χιλιάδες και ότι ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει εργαζόμενους, φοιτητές και τουρίστες καθώς και πολίτες», ο Τατάρ ευχαρίστησε όσους συνέβαλαν στην κατασκευή του «νοσοκομείου».
Το 2025 θα ολοκληρωθούν και τα νοσοκομεία σε Μόρφου και Βαρώσι, λέει ο Ουστέλ
Στη δική του ομιλία, ο λεγόμενος πρωθυπουργός Ουνάλ Ουστέλ υποστήριξε ότι με την ανέγερση του νέου «νοσοκομείου», η Κερύνεια θα καταστεί «εμπορικό σήμα» και θα μπορεί να παρέχει «υπηρεσίες στο λαό της Κερύνειας και της ΤΔΒΚ».
Υποστηρίζοντας ότι «έχουν φτιάξει μεγάλα έργα στις υποδομές, τον τουρισμό, την εκπαίδευση και τη βιομηχανία της χώρας με τα πρωτόκολλα συνεργασίας που έχουν υπογραφεί με την Τουρκία», ο Ουστέλ ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Γιλμάζ, αναφέροντας ότι «η «κυβέρνηση» συνεργάζεται με την Τουρκία σε κάθε τομέα για να καλύψουν τις ανάγκες του «λαού» και να αυξήσουν την ευημερία του.
Ο Ουστέλ ανακοίνωσε, τέλος, ότι εντός του 2025 θα τεθεί σε λειτουργία ιατρικό κέντρο στην περιοχή της κατεχόμενης Λαπήθου, ενώ θα ολοκληρωθούν και τα «νοσοκομεία» Μόρφου Βαρωσιού.
Πηγή: Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών