Πνέουν μένεα στα κατεχόμενα μετά την απόφαση του ταξιδιωτικού κολοσσού TUI να διακόψει τις εκδρομές στα κατεχόμενα. Ο κατοχικός ηγέτης κάνει λόγο για όρους που έθεσε στην εταιρεία η Κυπριακή Δημοκρατία, στο πλαίσιο νέας συμφωνίας και κατηγορεί τον ΠτΔ, Νίκο Χριστοδουλίδη ότι επιχειρεί με πολιτική αποκλεισμού να γονατίσει την οικονομία του ψευδοκράτους. Πώς σχολιάζουν το θέμα, κυβερνητικοί κύκλοι.
Από τις 31 Αυγούστου ο ταξιδιωτικός κολοσσός TUI, ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, διακόπτει τις ημερήσιες εκδρομές που διοργάνωνε από τις ελεύθερες προς τις κατεχόμενες περιοχές.
Η εξέλιξη, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στο ψευδοκράτος, προκαλώντας οργή στο κατοχικό καθεστώς, που βλέπει δάχτυλο Χριστοδουλίδη πίσω από την εξέλιξη.
Ο κατοχικός ηγέτης, σε γραπτή δήλωσή, άστραψε και βρόντηξε κατά του ΠτΔ, τον οποίο κατηγορεί για πολιτική αποκλεισμού με στόχο να πληγεί η οικονομία του ψευδοκράτους.
«Αυτή η κατάσταση αποκαλύπτει για άλλη μια φορά τις πραγματικές προθέσεις του Ε/κ ηγέτη και συνεπώς της «ε/κ διοίκησης της νότιας Κύπρου» σχετικά με το μέλλον της νήσου Κύπρου. Η ε/κ ηγεσία, ειδικά από τον περασμένο Ιανουάριο, εντείνει την εδώ και 61 χρόνια συνεχιζόμενη πολιτική της απομόνωσης και καταπίεσης των Τ/κ, που παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και καταπατά το διεθνές δίκαιο».
Την σκυτάλη στη συνέχεια πήρε ο λεγόμενος υπουργός τουρισμού των κατεχομένων, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η εξέλιξη προέκυψε κατόπιν όρων και προϋποθέσεων που έθεσε η ΚΔ για να υπογράψει νέα συμφωνία με την TUI Group, εκτιμώντας ότι θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό της Κύπρου.
«Αυτό μάλλον θα ισχύσει και για άλλους τουριστικούς οργανισμούς και θα επηρεάσει τον τουρισμό και τους ξεναγούς όχι μόνο στον «βορρά» αλλά και στο «νότο».
Ο Ερσίν Τατάρ διατείνεται πάντως ότι επικοινώνησε ήδη με διεθνείς θεσμούς, περιλαμβανομένης της Ε.Ε, εξηγώντας την εχθρική όπως την χαρακτηρίζει, στάση και πολιτική της ε/κ πλευράς. Επιχειρώντας να διασκεδάσει τις έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου στα κατεχόμενα, οι οποίοι ανησυχούν ότι θα μειωθεί δραστικά ο αριθμός των τουριστών.
Το θέμα κυριαρχεί και στα πρωτοσέλιδα του τ/κ τύπου. «Ενάντια στις αρχές της Ε.Ε» γράφει η Kibris, για «Οικονομικό χτύπημα» κάνει λόγο η Diyalog, «Παραβιάζονται τα δικαιώματα ελεύθερης διακίνησης των ατόμων» ο τίτλος της Hakikat, που φιλοξενεί συνέντευξη του προέδρου της λεγόμενης ένωσης Τ/κ ξενοδόχων.
Κυβερνητικοί κύκλοι με τους οποίους επικοινώνησε ο ΑΝΤ1, απέφυγαν να τοποθετηθούν επί των επικρίσεων των λεγόμενων αξιωματούχων του κατοχικού καθεστώτος, δηλώνοντας ωστόσο ότι ανέκαθεν η γραμμή της κυβέρνησης ήταν ότι «Η Κ.Δ δεν επιδοτεί εταιρείες και τουριστικά γραφεία που διοργανώνουν εκδρομές στα κατεχόμενα».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι και μικρότερα τουριστικά γραφεία θα ακολουθήσουν την ίδια γραμμή.
Πάντως στα κατεχόμενα συζητείται ότι πρόκειται για το δεύτερο χτύπημα σε ζωτικής σημασίας κλάδο του ψευδοκράτους που πετυχαίνει η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη, μετά τις διώξεις σφετεριστών ελληνοκυπριακών περιουσιών στα κατεχόμενα.