Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Η βουλεύτρια του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου προχώρησε σε κάποια διαβήματα υπό την ιδιότητά της ως πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αποστέλνοντας επιστολή στον διευθυντή του Γραφείου Δημοκρατικών Θεσμών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Mateo Meccacci.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Φιλελευθέρου, η βουλεύτρια ζητεί την άμεση προσοχή και επέμβασή του για το σχετικό νομοσχέδιο, ενώ διατυπώνει τις ανησυχίες της για το εν λόγω νομοσχέδιο, καθώς όπως ισχυρίζεται, επιβάλλει σοβαρούς περιορισμούς στην ελευθερία της έκφρασης, απειλώντας τα άτομα με σημαντικά πρόστιμα και φυλάκιση για την έκφραση κριτικής που θα μπορούσε υποκειμενικά να θεωρηθεί δυσμενής.

Προσθέτει, ότι ο ορισμός του νομοσχεδίου για το τι συνιστά κριτική ή κακόβουλο σχόλιο είναι ασαφής, ενδεχομένως περιορίζοντας την ικανότητα των πολιτών να εκφράζονται ελεύθερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλες πλατφόρμες. Αποτελεί μάλιστα, σημαντική απειλή για την ακεραιότητα της δημοσιογραφίας, απαιτώντας την αποκάλυψη πηγών.

Ζητεί δε, να παρέχει μια νομική γνώμη σχετικά με αυτό το ζήτημα, ενόψει και του γεγονότος ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, το νομοσχέδιο πρόκειται να παρουσιαστεί στην ολομέλεια για ψήφιση.

Υπενθυμίζεται ότι εναντίον του νομοσχεδίου είναι και η Ένωση Συντακτών, η οποία σε προηγούμενη ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ελλοχεύει κινδύνους για την ελευθερία του Τύπου και την Ελευθερία της Έκφρασης. Από την άλλη, υπέρ τάχθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών Νίκος Τορναρίτης και ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας, Σάββας Αγγελίδης. 

Με ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, είπε ότι το ΔΗΚΟ και ο ίδιος προσωπικά συχνά βρίσκονται στο στόχαστρο υβριστικών, ψευδών και προσβλητικών δημοσιευμάτων και ψευδών ειδήσεων. Ωστόσο, όπως προσθέτει, διαφωνεί κάθετα με το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή και έχει στόχο την "ποινικοποίηση των ψευδών ειδήσεων".

Αποτελεί υπερβολικό όπως λέει, δρακόντειο και επικίνδυνο περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και καλεί το Υπουργείο Δικαιοσύνης να επανεξετάσει την προώθησή του. 

Έχει προγραμματιστεί σύσκεψη από το Υπ. Δικαιοσύνης

Αναφορικά με σημερινά δημοσιεύματα τόσο στον τύπο όσο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με νομοσχέδιο που επιχειρεί να ρυθμίσει το θέμα της αποστολής και ανάρτησης κειμένου με ψευδές, κατάφωρα προσβλητικό, άσεμνο, αισχρό ή απειλητικό χαρακτήρα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως αναφέρει τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, αφουγκραζόμενο τις ανησυχίες εμπλεκομένων φορέων και άλλων, είχε ήδη εδώ και μέρες προγραμματίσει, προτού οι σημερινές αναρτήσεις δουν το φως της δημοσιότητας, ευρεία σύσκεψη στο Υπουργείο προς τον σκοπό συζήτησης και επαναξιολόγησης του περιεχομένου του νομοσχεδίου με τίτλο «Ο περί Ποινικού Κώδικα (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2021».

Στη σύσκεψη, πέραν της συμμετοχής των Λειτουργών του Υπουργείου, κλήθηκαν να παραστούν εκπρόσωποι της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας, του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και των ευρύτερων φορέων του δημοσιογραφικού κόσμου.