Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
κθυ

Στα σχέδια του ψευδοκράτους φαίνεται να είναι το άνοιγμα του λιμανιού της Κατεχόμενης Αμμοχώστου, σύμφωνα με όσα μεταδίδουν τουρκικά ΜΜΕ. 

Τοποθετήσεις επί του θέματος έκανε και την περασμένη βδομάδα ο Ερσίν Τατάρ ο οποίος βρέθηκε στη Σύνοδο Οργανισμού Τουρκογενών Κρατών. Στις τοποθετήσεις του ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η προσπάθεια η οποία γίνεται προς αναβάθμιση της αποσχιστικής οντότητας  των κατεχομένων περιλαμβάνει και την ένταξη του κλειστού λιμανιού της Αμμοχώστου στον «Οργανισμό αδελφών Λιμανιών». 

Ως συνέχεια των τοποθετήσεων έρχεται δήλωση του λεγόμενου «υπουργού» μεταφορών Ερχάν Αρικλί λέγοντας ότι θα γίνει αυτή η προσπάθεια στο πλαίσιο και της αναβάθμισης της παράνομης οντότητας. Ο λεγόμενος  «υπουργός» είπε πως το ψευδορκάτος ως μέλος παρατηρητής του OTS, υπέβαλαν αίτηση πριν από ένα χρόνο για να συμπεριλάβουν το λιμάνι της  Αμμοχώστου στο πρόγραμμα «OTS Sister Ports».

Ο Αρικλί σημείωσε ότι υπάρχουν συνολικά οκτώ λιμάνια στο πρόγραμμα «OTS Sister Ports», συμπεριλαμβανομένων δύο από την Τουρκία, και προσπαθούν να κάνουν το λιμάνι της Αμμοχώστου το ένατο λιμάνι του προγράμματος.

Όλα αυτά εντάσσονται στους σχεδιασμούς της τουρκικής πλευράς για αναβάθμιση του ψευδοκράτους. 

Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δηλώσεις που έγιναν τόσο από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν όσο και από τον Τατάρ τις τελευταίες μέρες, οι οποίες δείχνουν και τον οδικό χάρτη που θα ακολουθήσει η τουρκική πλευρά προς αυτή την κατεύθυνση.  

Εάν γίνει κάτι τέτοιο «συνιστά άμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους» 

Αν αυτό υλοποιηθεί συνιστά άμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους, τόνισε σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Δήμαρχος Αμμοχώστου, Σίμος Ιωάννου. 

Ο κ. Ιωάννου επισήμανε ότι πρέπει να μας θορυβήσουν και να μας ανησυχήσουν τα δημοσιεύματα για το εν λόγω ζήτημα. 

«Ο Αρικλί καλεί τα μέλη του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι της Αμμοχώστου και να το συμπεριλάβουν σε αυτά τα λεγόμενα «Sister Ports». Θα δικαιούνται αυτά τα δέκα κράτη να το χρησιμοποιούν ελεύθερα», επισήμανε ο κ. Ιωάννου. 

Τόνισε ότι «αυτό είναι μια σαφής παραβίαση των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, το λιμάνι είναι απαγορευμένο δεν μπορεί να προσεγγιστεί από οποιοδήποτε πλοίο. Αν αυτό υλοποιηθεί είναι μια άμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους, και μια τέτοια εξέλιξη δεν είναι καλή για επανέναρξη των συνομιλιών.», επισήμανε. 

Διαβεβαίωσε την ίδια ώρα πως ο Δήμος Αμμοχώστου θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες τόσο στα ΗΕ όσο και στην ΕΕ για να σταματήσουν οι προσπάθειες που γίνονται από την τουρκική πλευρά για αναγνώριση του ψευδοκράτους. 

Την ίδια ώρα επισήμανε ότι το θέμα της Αμμοχώστου «έχει μπει στην άκρη και περιμένουμε στο γενικό πλαίσιο της κινητικότητας να δούμε τι θα γίνει με την κ. Ολγκίν».

Τόνισε δε πως αν συνεχίσει αυτή η αβεβαιότητα η τουρκική πλευρά θα συνεχίσει με άλλες ενέργειες εντός της περίκλειστης πόλης.