Σε καταγγελία προχώρησαν χθες το βράδυ στην Αστυνομία, οι γονείς του Περιφερειακού Δημόσιου Νηπιαγωγείου Δρούσειας, μετά από φωτογραφία που αναρτήθηκε στα ΜΚΔ στην οποία απεικονίζονται μαθητές του Νηπιαγωγείου.
Για την συγκεκριμένη φωτογραφία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες μέρες γίνονται εξετάσεις για να διαπιστωθεί ο τρόπος με τον οποίο άρχισε η αναδημοσίευση της. Καθώς και το κατά πόσο προκύπτουν σχόλια με ρατσιστικό περιεχόμενο.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, στο παρόν στάδιο εξετάζεται το πως περιήλθε η φωτογραφία στην κατοχή του προσώπου, το οποίο τη δημοσίευσε πρώτος στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αν ήταν ήδη αναρτημένη κάπου στο διαδίκτυο.
Η φωτογραφία σε αρκετές περιπτώσεις συνοδεύεται και με σχόλια ρατσιστικού περιεχομένου, γεγονός που επίσης διερευνάται εάν προκύπτουν αδικήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας.
Με ανακοίνωση της η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εξέφρασε την απογοήτευση της γιατί παρά την προηγούμενη ανακοίνωση της και τις αποφάσεις που εκδίδονται παρατηρεί ότι γίνεται αναδημοσίευση στα ΜΚΔ της εν λόγω φωτογραφίας.
Οι διαδικασίες διερεύνησης της υπόθεσης συνεχίζονται.
«Το παιδί μου έχει ξένο όνομα και είμαι περήφανη. Εγώ ντρέπομαι που έχω Κυπριακό επίθετο»
«Το παιδί μου έχει ξένο όνομα και είμαι περήφανη. Εγώ ντρέπομαι που έχω Κυπριακό επίθετο», δήλωσε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» η μητέρα κάποιου από τα παιδιά που απεικονίζεται στην εν λόγω φωτογραφία και Προέδρος του Συνδέσμου Γονέων Νηπιαγωγείου Δρούσειας, Θέμις Σαββίδου.
Όπως είπε προχώρησε σε καταγγελία και ζήτησε η φωτογραφία να κατέβει από τα ΜΚΔ, σημείωσε ότι δεν ήταν εφικτό να γίνει αυτό γιατί η φωτογραφία είχε διαρρεύσει από πολλούς χρήστες στα ΜΚΔ. Όπως καταγγέλλει η φωτογραφία αναρτήθηκε και από πρόσωπο που ανήκει σε πολιτικό κόμμα.
«Έδωσα κατάθεση και έκανα καταγγελία και ζήτησα να μάθω από που διέρρευσε η πλακέτα των παιδιών και σε συγκεκριμένο άτομο που έκανε ανάρτηση στα ΜΚΔ που προέρχεται από συγκεκριμένο κόμμα», είπε η κ. Σαββίδου.
«Σοκαρίστηκα όταν είδα τα σχόλια»
Όπως είπε τα σχόλια κάτω από την ανάρτηση του πολιτικού προσώπου ήταν ρατσιστικά. «Όταν μπήκα να διαβάσω τα σχόλια της ανάρτησης ήταν ρατσιστικά και χρησιμοποιούσαν τα επίθετα των παιδιών μας για να κάνουν ρατσιστικά σχόλια, εγώ σοκαρίστηκα. Τηλεφώνησα στο Υπουργείο Παιδείας και μου είπαν ότι δεν είχαν ιδέα για το τι γίνεται και μου είπαν να τηλεφωνήσω στην Πάφο»
«Δυστυχώς ακόμα κυκλοφορεί η φωτογραφία»
Παρά τις ενέργειες που έκανε ο Σύνδεσμος του Νηπιαγωγείου η φωτογραφία κυκλοφορεί ακόμα στα ΜΚΔ σύμφωνα με την κ. Σαββίδου.
«Δυστυχώς κυκλοφορεί ακόμα η φωτογραφία του παιδιού μου. Έκανα την καταγγελία να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δεδομένων των παιδιών μας, τη στιγμή που υπογράφω χαρτί στην αρχή του χρόνου σε ποιους δίνω το δικαίωμα να αναρτήσουν φωτογραφία του παιδιού μου οφείλουν να είναι όλοι προσεκτικοί και πόσο μάλλον όταν πρόκειται για δημόσια πρόσωπα.», επισήμανε.
Την ίδια ώρα είπε ότι ο ρατσισμός και η ξενοφοβία είναι έκδηλη στην Κύπρο και αυτό είναι κάτι που διαφαίνεται και από το γεγονός ότι στο εν λόγω σχολείο επειδή υπάρχουν αλλοδαπά παιδιά γονείς ζητάνε μεταγραφή των παιδιών τους από το σχολείο, σύμφωνα με την ίδια.
«Εμείς προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε το σχολείο μας και με το πρόβλημα των μεταγραφών που έχουμε και έμειναν μόνο ξένα επίθετα. Γιατί ο ρατσισμός και η ξενοφοβία που έχουμε σαν Κύπριοι. Το παιδί μου έχει ξένο όνομα και είμαι περήφανη, εγώ ντρέπομαι που έχω Κυπριακό επίθετο», τόνισε η κ. Σαββίδου.
Σωτήρης Ιωάννου: «Σε λίγο θα είμαστε μειονότητα στην ίδια μας την πατρίδα»
Για το εν λόγω θέμα τοποθετήθηκε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ, Σωτήρης Ιωάννου ο οποίος επισήμανε πως «δεν έχουμε εκδώσει οποιαδήποτε επίσημη ανακοίνωση ως ΕΛΑΜ ή έχουμε κάνει κάποια τοποθέτηση για το Νηπιαγωγείο».
Εκείνο το οποίο έγινε ήταν η τοποθέτηση επί του θέματος αρκετών στελεχών του κόμματος ανάμεσα τους και ο ίδιος.
«Εγώ έχω αναφέρει το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε ένα ελληνόπουλο στο συγκεκριμένο σχολείο και λέω ότι είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για το δημογραφικό».
Σημείωσε ότι «εμείς αυτό το οποίο λέμε και δίνουμε σημασία με αφορμή στο συγκεκριμένο περιστατικό το οποίο δεν έχει αναδείξει το ΕΛΑΜ, είναι ότι το δημογραφικό για εμάς δεν λύνεται με αντικατάσταση πληθυσμού και την εισαγωγή αλλοδαπών αλλά με στοχευμένα μέτρα στήριξης των νέων οικογενειών».
Με αφορμή το θέμα ο κ. Ιωάννου είπε ότι «αναδεικνύουμε την υπογεννητικότητά που υπάρχει στην Κύπρο, αλλοιώνονται δημογραφικά, κοινότητες της πατρίδας μας.
Βλέπετε ότι σε μια μικρή κοινότητα της Κύπρου δεν υπάρχουν ελληνόπουλα μέσα στην τάξη, ελάχιστα και τα ελληνόπουλα που υπάρχουν στην κοινότητα και εμείς κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου ότι σε λίγο με τους ρυθμούς που πάμε θα είμαστε μειονότητα στην ίδια μας την πατρίδα.»
Σχετικά με τις αναφορές ότι πολλοί θέλουν να κάνουν μεταγραφή από το σχολείο ο κ. Ιωάννου σημείωσε ότι «είναι απόλυτα λογικό, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι όταν ένα μεγάλο μέρος των παιδιών δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα ή δεν μιλάνε ελληνικά αντιλαμβάνεστε ότι προκύπτουν και δυσκολίες ως προς την υλοποίηση του μαθήματος».