Βρισκόμαστε στην αρχή ενός δύσκολου δρόμου τόνισε ο Ευστάθιος Ευσταθίου, ο νέος δικηγόρος του εν αργία Αρχιμανδίτη Νεκτάριου της Μονής Αββακούμ, με την προσπάθεια να επικεντρώνεται ώστε να μην αποτελέσει η υπόθεση την «Κολυμβήθρα του Σιλωάμ», για να ξεπλυθούν τα κακώς κείμενα της εκκλησίας αλλά και των θεσμών.
Μιλώντας στο Μέρα Μεσημέρι ο κ. Ευσταθίου εξέφρασε την άποψη του ότι «υπάρχει μια νομική υπερβολή» στην υπόθεση, προσθέτοντας πως ο νομικός χαρακτηρισμός που αποδίδεται στον Νεκτάριο είναι λάθος.
«Η υποδομή που απαιτείται για να αποδειχθούν τα συγκεκριμένα αδικήματα που διερευνώνται και αφορούν οικονομικής φύσεως αδικήματα, είναι άποψη μου ότι λαμβάνοντας υπόψη τα γεγονότα, όπως αυτά προκύπτουν από τη διερεύνηση, θεωρούμε πως ο νομικός χαρακτήρας που προκύπτει από τα συγκεκριμένα γεγονότα είναι λάθος», δήλωσε ο κ. Ευσταθίου.
Αυτό είναι κάτι το οποίο θα αποδειχτεί στα πλαίσια της κυρίως δίκης ενώπιον δικαστηρίων, πρόσθεσε.
Αναφορικά με το ανακριτικό έργο της αστυνομίας, όπως εξήγησε, το δικαστήριο ανανέωση την κράτηση του Νεκτάριου, στη βάση της πρόθεσης των αρχών να λάβουν 45 καταθέσεις, εκτιμώντας πως το έργο θα ολοκληρωθεί πολύ πιο σύντομα από την παρέλευση του επόμενου οκταημέρου.
«Δεν θα μπούμε στη συλλογιστική διαλόγου»
Όσον αφορά τις υπόλοιπες υποθέσεις που διερευνώνται για τη Μονή Οσίου Αββακούμ, ο δικηγόρος ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση από την αστυνομία. Κληθείς να σχολιάσει πληροφορίες που φτάνουν στα ΜΜΕ για καταχώρηση υπόθεσης εναντίον τεσσάρων ατόμων και πως δεν δύο πρόσωπα δεν υιοθέτησαν τις ένορκες δηλώσεις τους ότι έδωσαν 700 χιλιάδες στον Νεκτάριο, ο κ. Ευσταθίου δήλωσε ότι δεν έχουν τύχει ενημέρωσης.
«Δεν θα μπούμε στη συλλογιστική διαλόγου και δίκης τηλεοπτική ή ραδιοφωνικής», ξεκαθάρισε ο δικηγόρος, τονίζοντας ότι υπάρχει εμπιστοσύνη στην αστυνομία που διερευνά τα αδικήματα και αν προκύψει οτιδήποτε πως θα διεξαχθεί μια δίκαιη λύση.
Το Σεπτέμβριο συνέχεια στο αίτημα δέσμευσης
Το Σεπτέμβριο αναμένεται η συνέχιση της διαδικασίας αναφορικά με το αίτημα δέσμευσης των 807.000 ευρώ.
Ορισμένη για σήμερα ήταν ενώπιον δικαστηρίου η αίτηση δέσμευσης του χρηματικού ποσού που εντοπίστηκε στο χρηματοκιβώτιο της Μονής, σύμφωνα με τον κ. Ευσταθίου. «Στα πλαίσια της διαδικασίας αυτής, δεν εκπροσωπεί το γραφείο μου τους μοναχούς, αλλά η συνάδελφος», είπε ο κ. Ευσταθίου, ενώ εξ όσο αντιλαμβάνεται στη δικηγόρο έχει δοθεί άδεια από το δικαστήριο όπως αποσυρθεί.
Τα χρήματα παραμένουν δεσμευμένα μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με την δέσμευση πρόσθεσε.
«Βρισκόμαστε σε στάδιο, κατά το οποίο η αστυνομία διερευνά τα αδικήματα», υπογράμμισε ο δικηγόρος του Νεκτάριου. Επομένως μέχρις ότου καταχωρηθεί η υπόθεση, δηλαδή και προκύψει το υλικό το οποίο βάση νόμου θα δοθεί και στην υπεράσπιση, θα είναι σε θέση να δηλώσουν κάτι παραπάνω.
Όσον αφορά την εκκλησιαστική πτυχή της υπόθεσης και το ανακριτικό έργο, ο κ. Ευσταθίου εκτιμά ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπάρχουν νεότερα. Στο εκκλησιαστικό κομμάτι ο κ. Ευσταθίου είναι μέλος της ομάδας των δικηγόρων που εκπροσωπούν το εν αργία Αρχιμανδρίτη.