Σε 48ωρη απεργία στις 2 και 3 Ιουλίου προχωρούν οι γιατροί του δημοσίου ύστερα από την μη ικανοποίηση των αιτημάτων τους από την πρόταση που τους έγινε από τον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) για το θέμα καταβολής των δεδουλευμένων των γιατρών, που απορρέουν από τη συμφωνία περί κινήτρων.
Πρόταση που επεξεργάζονται οι γιατροί του δημοσίου είναι όπως στα επιπρόσθετα μέτρα των απεργιακών τους κινητοποιήσεων κλείσουν και τα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) στα δημόσια νοσηλευτήρια.
Ο Κλάδος Ιατρών και Κλινικών Διευθυντών ΠΑΣΥΔΥ και η Παγκύπρια Συντεχνία Κυβερνητικών Ιατρών (ΠΑΣΥΚΙ) σε κοινή τους ανακοίνωση που θα εκδοθεί αργότερα σήμερα ή αύριο θα εξαγγέλλουν την 48ωρη απεργία τους.
Ο ΟΚΥπΥ έστειλε χθες στις δύο συντεχνίες την πρόταση του που ήταν απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού.
«Το ΔΣ πήρε αποφάσεις τις οποίες μας προώθησε ο Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής - είναι εσωτερική διαδικασία του Οργανισμού - όμως το να μην έχει το θάρρος το ΔΣ να απαντήσει το ίδιο αυτό λέει πολλά», είπε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της ΠΑΣΥΚΙ Σωτήρης Κούμας.
Σημείωσε ότι το περιεχόμενο της πρότασης δεν τους ικανοποιεί. «Εκτός του ότι δεν μας ικανοποιεί, δυστυχώς καταγράφεται πλέον και γραπτώς η απαξιωτική αλλά και προσβλητική στάση του ΔΣ και του Οργανισμού προς τους γιατρούς κάτι το οποίο σίγουρα θα τύχει απάντησης», είπε.
«Θα πρέπει οι κύριοι του ΔΣ αλλά και της διοικητικής ομάδας να αντιληφθούν ότι διαχειρίζονται τα δημόσια νοσηλευτήρια τα οποία κρατήθηκαν εν ζωή γιατί υπάρχουν λειτουργοί υγείας και μεταξύ αυτών στην πυραμίδα είναι γιατροί. Και οι ασθενείς προσέρχονται στους γιατρούς στα δημόσια νοσηλευτήρια κι όχι γιατί υπάρχει ΔΣ ή όποιος διοικητικός διευθυντής», πρόσθεσε.
Στην πρόταση του ΟΚΥπΥ καταγράφεται ο ορισμός παραγωγικές μονάδες. «Πρέπει να αντιληφθούν οι κύριοι του ΟΚΥπΥ ότι είναι αυτές οι παραγωγικές μονάδες που παράγουν για να πληρωνόμαστε όλοι. Είναι εκεί για να βοηθήσουν να υποστηρίξουν τους γιατρούς όχι για να τους καθοδηγήσουν. Αν μπορούν να αναλάβουν ιατρική ευθύνη ισότιμη με τους γιατρούς τότε ναι έχουν το δικαίωμα να μιλούν στα ίσα με τους γιατρούς», είπε.
Ο κ. Κούμας ανέφερε ότι τα επιχειρήματα του ΟΚΥπΥ καταρρίπτονται. «Πώς μπορεί όταν τα έσοδα είναι συνολικά μειωμένα κατά 6% η απόδοση προς τους γιατρούς να προτείνεται να είναι -26%. Θα πρέπει να απαντήσουν σε αυτό. Αντί να εκτιμηθεί ότι τους δώσαμε μια εβδομάδα να αποφασίσουν το θεώρησαν αδυναμία», πρόσθεσε.
Κάλεσε το Υπουργείο Υγείας να εμπλακεί στην διαφορά που προέκυψε. «Αντιλαμβανόμαστε ότι ο Υπουργός ασθενεί, απολογούμαστε, ευχόμαστε περιστατικά αλλά θα πρέπει με κάποιο τρόπο το Υπουργείο Υγείας να εμπλακεί. Δεν μπορεί να θεωρεί ότι είναι εκτός της εξίσωσης. Τα δημόσια νοσηλευτήρια ανήκουν ακόμα στο κράτος και τυγχάνουν απλής διαχείρισης από τον ΟΚΥπΥ, ένα μοντέλο το οποίο έχει αποτύχει παταγωδώς. Όταν πάμε με 48ωρη στα δημόσια νοσηλευτήρια είναι κάτι που έχει να συμβεί εδώ και 20 χρόνια, τα πράγματα δεν είναι απλά», είπε.
Περαιτέρω ανέφερε ότι υπάρχει μια πρόταση ότι θα κλείσουμε τις πρώτες βοήθειες σε όλο το επίπεδο. Ένα από τα θέματα που υπάρχει έντονη διαφωνία, τόνισε, είναι ότι κάθετο κίνητρο δεν θέλουν να δώσουν των γιατρών στις πρώτες βοήθειες.
Υπάρχουν κι άλλοι πάροχοι που έχουν ΤΑΕΠ, συμπλήρωσε.
Μυωσής Λάμπρου: «Δεν είναι θέμα του ενός εκατομμυρίου είναι θέμα τήρησης της συμφωνίας»
Με φόντο την εξαγγελθείσα απεργία φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Προέδρος κλάδου Ιατρών και Κλινικών Διευθυντών ΠΑΣΥΔΥ, Μωυσής Λάμπρου.
Σύμφωνα με τον κ. Λάμπρου ο ΟΚΥπΥ «ήρθε τρεις φορές με την ίδια πρόταση η οποία απορρίφθηκε, πήρε δύο προθεσμίες σε δύο συναντήσεις μέσω της οποίας είπαμε ότι αυτή η πρόταση δεν θα γίνει αποδεκτή, τους δώσαμε παράταση μια εβδομάδα να συσκεφθούν να παρουσιάσουν μια καινούρια πρόταση, και αναστείλαμε την απεργία και ήρθαν και μας παρουσίασαν το ίδιο πράγμα».
Εκείνο που ενόχλησε τους ιατρούς σύμφωνα με τον κ. Λάμπρου είναι «η συμπεριφορά που επέδειξε το διοικητικό συμβούλιο, εκείνο το οποίο βιώσαμε θεωρούμε ότι μας πρόσβαλε ταμάλα».
Όσον αφορά το θέμα της οικονομικής πτυχής, ο κ. Λάμπρου επισήμανε ότι «δεν είναι θέμα του ενός εκατομμυρίου είναι θέμα τήρησης της συμφωνίας»
Δείτε όσα είπε ο κ. Λάμπρου σχετικά με την απεργία.
Η θέση του ΟΚΥπΥ
Με φόντο την απεργία φιλοξενήθηκε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου.
Όπως είπε «έχουμε κάνει πρόταση, υπάρχει μια απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού η οποία κοινοποιήθηκε με επιστολή στις συντεχνίες των κυβερνητικών ιατρών που καθορίζει το φιλοδώρημα ως κάθετο κίνητρο που προτίθεται ο Οργανισμός να δώσεις στους γιατρούς των δημόσιων νοσηλευτηρίων των ειδικών ιατρών.»
Συμπλήρωσε πως «η διαφορά μας που έχουμε είναι στο ποσό. Υπάρχει απόφαση ότι δικαιούνται οι ιατροί να το πάρουν , να μην παραβιαστεί καμία συμφωνία και αυτή είναι βασική αρχή»