Σημαντικές αλλαγές έρχονται στις ποινές από το σύστημα φωτοεπισήμανσης.
Πλέον όταν ένας οδηγός καταγράφεται από τις κάμερες να παραβιάσει στα φώτα τροχαίας την διάβαση πεζών, αντί να τιμωρείται με εξώδικο 300 ευρώ, θα καλείται να πληρώσει 85, καθώς το πρόστιμο μειώνεται δραστικά.
Τα εξώδικα παραμένουν αναλλοίωτα για την παραβίαση της πρώτης γραμμής στα φώτα τροχαίας και όταν ο οδηγός παραβιάσει την τρίτη γραμμή και εισέλθει στο τετράγωνο με τα φώτα τροχαίας, στα 25 και 300 ευρώ αντίστοιχα.
Οι αλλαγές στις ποινές από το σύστημα φωτοεπισήμανσης, επήλθαν μετά απο πρόταση νόμου του προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, Μαρίνου Μουσίουτα, η οποία πέρασε ομόφωνα από την Ολομέλεια, την περασμένη Πέμπτη.
«Όταν σταθμεύεις στην διάβαση πεζών και δεν υπάρχουν φώτα τροχαίας το εξώδικο με βάση των κώδικα είναι 85 ευρώ κρίναμε ότι από 25 στο 300 είναι μεγάλη η διαφορά», επισήμανε ο κ. Μουσιούττας.
Τη μείωση προστίμου στην ενδιάμεση αυτή παράβαση στα φώτα τροχαίας δεν θα την δούμε ωστόσο άμεσα, αφού η Βουλή, με σχετική τροπολογία, παραχωρεί εύλογο χρονικό διάστημα στην εκτελεστική εξουσία για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στο σύστημα φωτοεπισήμανσης.
«Το λογισμικό και οι κάμερες προβλέπουν μόνο δυο σημεία έχουμε δώσει την ευχέρεια στο Υπουργικό να προχωρήσει όταν θα είναι έτοιμο που ελπίζω να είναι σύντομα έτσι ώστε να προχωρήσει η επιβολή των τριών σημείων και όχι των δυο που έχουμε σήμερα μας έχουν δώσει και το κόστος αυτής της αλλαγής υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο », σημείωσε το Μέλος της Επ. Μεταφορών, Σταύρος Παπαδούρης.
Τονίζεται πως στην Επιτροπή Μεταφορών, εκκρεμούν και άλλες προτάσεις νόμου βουλευτών για σειρά αλλαγών στο σύστημα φωτοεπισήμανσης οι οποίες θα συζητηθούν στις 27 Ιούνιου, ενώ αναμένεται και σχετικό νομοσχέδιο από την κυβέρνηση.