Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
ΗΤΡ

Νεές διαστάσεις προσλαμβάνει η υπόθεση της Μονής Αββακούμ μετά και την χθεσινή σύλληψη του εν αργία Αρχιμανδρίτη Νεκτάριου με αφορμή τα νέα στοιχεία που προέκυψαν εναντίον του.

«Σας διαβεβαιώνω ότι θα απαντηθούν όλα όσα θα τεθούν υπόψη του Νεκτάριου και θα τελειώσει η ιστορία», επισήμανε φιλοξενούμενος στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο εκ των δικηγόρων των μοναχών Αναστάσιος Βασούσκος. 

Σε ερώτηση εάν σωστά τέθηκε υπό κράτηση ο Νεκτάριος ο κ. Βαβούσκος απάντησε ότι «δεν γνωρίζω επ’ ακριβώς τα ισχύοντα στο κυπριακό δίκαιο». 

Κληθείς να σχολιάσει τα όσα λέχθηκαν στο δικαστήριο και ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εκατόν χιλιάδες είναι τα αδήλωτα χρήματα που βρέθηκαν στο χρηματοκιβώτιο αλλά και σε προσωπικούς λογαριασμούς του Αρχιμανδρίτη, ο κ. Βαβούσκος επισήμανε ότι «όλα αυτά είναι αναφορές- κατηγορίες που θα αντιμετωπιστούν με διευκρινίσεις και δεν θα πρέπει να τα θεωρείτε όσα περατωμένα αδικήματα.»

Τόνισε την ίδια ώρα ότι «ουδείς πριν καταδικαστεί είναι καταδικασμένος, θα απαντηθούν τα ζητήματα τα οποία έχουν τεθεί».

Την ίδια ώρα και κληθείς να τοποθετηθεί στις αναφορές ότι δεν αποκλείονται και νέες συλλήψεις για την υπόθεση, ο κ. Βαβούσκος απάντησε ότι «δεν το γνωρίζω αυτό και δεν μιλάω επί υποθέσεων, η δικαιοσύνη και η διωκτική αρχή ας κάνει το καθήκον της και οι συνήγοροι πάντα κάνουν το δικό τους». 

Όσον αφορά την πορεία του ανακριτικού έργου και τις αναφορές που θέλουν το έργο να οδεύει προς ολοκλήρωση ο κ. Βαβούσκος είπε ότι «η Ανακριτική επιτροπή έχει έργο, καθώς εκκρεμούν καταθέσεις δύο πολύ σημαντικών μαρτύρων». 

Στη συνέχεια υπέδειξε ότι η διαδικασία είναι «μυστική» και κακώς λέγονται όσα λέγονται αναφορικά με το ανακριτικό έργο για την υπόθεση. Όπως είπε κάτι τέτοιο με βάση των καταστατικό χάρτη της εκκλησίας αποτελεί παραβίαση της διαδικασίας. «Απαγορεύεται και δεν δικαιούνται να έχουν ενημέρωση όποιοι μιλούν. Εγώ που είμαι συνήγορος δεν έχω ενημέρωση», επισήμανε. 

«Εγώ δεν είμαι γνώστης της δικογραφίας για αυτό και δεν σχολιάζω, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θα δοθούν οι εξηγήσεις στα θέματα που τέθηκαν», ανέφερε. 

 «Δεν μιλήσαμε για το ανακριτικό έργο, τίποτα δεν έχει διαρρεύσει»

Απάντησε στις αναφορές Βαβούσκου στον ΑΝΤ1 ο Πρόεδρος Συνδέσμου Θεολόγων Κύπρου, Χριστάκης Ευσταθίου τονίζοντας ότι τίποτα δεν έχει διαρρεύσει. 
«Δεν μιλήσαμε για το περιεχόμενο του ανακριτικού έργου, τίποτα δεν έχει διαρρεύσει, το να γνωρίζεις ώσπου βρίσκεται η πορεία ερευνών δεν είναι κάτι το οποίο δεν είναι θεμιτό», σημείωσε.  

Επισήμανε ότι «εμείς σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε είναι ότι σχεδόν έχει ολοκληρωθεί το ανακριτικό έργο. Δεν βλέπω πουθενά το κακό, το κακό είναι με όσα βγαίνουν προς την επιφάνεια όπως η χθεσινή μέρα μας επιφύλασσε να ακούμε όλα αυτά». 

Ανέφερε ακόμα ότι «είναι επί της ουσίας που πρέπει να εστιάσουμε και να επικεντρωθούμε, τώρα εάν προχωρούν σωστά τα σώματα της εκκλησίας πιστεύω υπάρχει ομοφωνία στην Ιερά Σύνοδο και δεν μπορεί να έρχεται ένα άτομο να αμφισβητεί και να ισοπεδώνει τα πάντα». 

Με βάση τα όσα λέχθηκαν στο δικαστήριο και τις κατηγορίες που καταλογίζονται στον Νεκτάριο, ο κ. Ευσταθίου σχολίασε ότι «είναι πράγματα που όταν τα ακούς πονάς και θλίβεσαι».  

«Επιφυλασσόμαστε στο να στοιχειοθετηθούν όλα αυτά είμαστε σε πορεία ερευνών». 

Συνεδριάζει αύριο η Ιερά Σύνοδος ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Ευσταθίου ενώπιον της θα τεθούν θέματα ρουτίνας και δεν θα τεθεί οτιδήποτε έχει σχέση με την υπόθεση Αββακούμ.

« Όταν πάρει την σκυτάλη η ερευνητική επιτροπή και εφόσον παρθεί κάποια απόφαση τότε θα συνεδριάσει η Ιερά Σύνοδος επί του θέματος.», επισήμανε ο κ. Ευσταθίου.