Καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση από μοναχό της Μονής Οσίου Αββακούμ διερευνούν οι αρχές.
Την καταγγελία έκανε πρόσωπο που εργαζόταν για μια χρονική περίοδο εκεί. Η Αστυνομία, η οποία μέχρι πριν από λίγες ώρες, ούτε επιβεβαίωνε, ούτε διέψευδε την εν λόγω πληροφορία, εντέλει το πρωί επιβεβαίωσε στον ΑΝΤ1 ότι έχει ενώπιον της καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση, την οποία και διερευνά.
Ο καταγγέλλων έδωσε κατάθεση στους ανακριτές της Υποδιεύθυνσης Διαχείρισης Υποθέσεων Ευάλωτων Προσώπων της Αστυνομίας, ενώ άρχισαν ήδη να δίνουν καταθέσεις και άτομα που φέρεται να είχαν γνώση των γεγονότων, που δεν συνέβησαν τώρα, όπως πληροφορούμαστε, αλλά προ κάποιων ετών και κατ' επανάληψη.
Σήμερα η κατάθεση του Ηγούμενου της Μονής
Συνεχίζονται οι καταθέσεις των εμπλεκομένων στην αστυνομία και σήμερα αναμένεται η κατάθεση του Ηγούμενου της Μονής, ο οποίος θα κληθεί να δώσει απαντήσεις γύρω από το μεγάλο χρηματικό ποσό που εντοπίστηκε στο προσωπικό του, όπως ισχυρίζεται, χρηματοκιβώτιο, αλλά και για τα άλλα δύο χρηματοκιβώτια. Παράλληλα θα δώσει απαντήσεις για τα κλειστά κυκλώματα, τα δήθεν θαύματα και ίσως υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων να ερωτηθεί και για την καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση.
Χθες κατέθεσε ο μοναχός που διακρίνεται στο βίντεο ξυλοδαρμού, και έδωσε τους δικούς του ισχυρισμούς για τα γεγονότα. Παράλληλα συνεχίζει το έργο της και η Ανακριτική της Ιεράς Συνόδου, η οποία καλεί συνεχώς μάρτυρες για καταθέσεις. Εντός των επόμενων 24ωρων θα κληθούν για κατάθεση και οι δύο εν αργία αρχιμανδρίτες και δεν αποκλείεται η κατάθεση τους να γίνει και επί τόπου στη Μονή.
Επιφυλάξεις φέρεται να είχε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος για την Μονή
Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος φέρεται να είχε αντιδράσεις έντονα το 2021 όταν του εστάλη από την μητρόπολη Ταμασού και το ησυχαστήριο πρόσκληση για να παραστεί στην κατάθεση του θεμέλιου λίθου του υπό ανέγερση ναού του Οσίου Πορφυρίου και όπως αποκάλυψε το ΡΙΚ είχε στείλει επιστολή προς τον Μητροπολίτη Ησαία, επιστρέφοντας ως μή αποδεκτή την πρόσκληση και αναφέροντας ότι τέτοια «ησυχαστήρια» και «μοναστήρια», τα οποία ανέγραφε σε εισαγωγικά μάλιστα, εκθέτουν και προσβάλλουν την Εκκλησία και σκανδαλίζουν μεγάλη μερίδα του κλήρου και του λαού. Ανέφερε, επίσης, πως το θέμα θα εξεταζόταν σε συνεδρία της Ιεράς Συνόδου.
Ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας, σύμφωνα με το ΡΙΚ, απάντησε εκφράζοντας έκπληξη και απορία για τις αναφορές, τις οποίες χαρακτήρισε αδικαιολόγητες και ανεξήγητες, καθώς όπως σημείωνε τα κέντρα αυτά είναι προσευχητικά και ασκητικά και όχι εστίες σκανδαλισμού και πως αυτό πιστοποιείται και από τις χιλιάδες προσκυνητών, αλλά και απο τα σχόλια Μητροπολιτών, οι οποίοι, ήταν έτοιμοι, να μαρτυρήσουν ενώπιον της Ιεράς Συνόδου.
Νέα ανακοίνωση Ιεράς Μητρόπολης Ταμασού και Ορεινής
Νέα ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα η Ιερά Μητρόπολη Ταμασού και Ορεινής, στην οποία επιβεβαιώνει ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος εξέφραζε τότε επιφυλάξεις για την ίδρυση Ησυχαστηρίων. Συνεχίζει όμως αναφέροντας ότι χωρίς να επικαλείται το αλάνθαστο, την περίοδο εκείνη είχαν την καλύτερη των εντυπώσεων για τους πατέρες και το έργο τους, το οποίο εμφανώς στήριζαν χιλιάδες προσκυνητές του Ησυχαστηρίου. Γι’ αυτό, μετ’ εκπλήξεως, έλαβαν την επιστολή του μακαριστού αρχιεπισκόπου στην οποία απαντήσαν δεόντως. Αμέσως μετά, συνεχίζει η ανακοίνωση, ακολούθησε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του, όπου συναίνεσε να δεχθεί σε ακρόαση τον τότε Προϊστάμενο και τους πατέρες για να τους γνωρίσει και να τους ρωτήσει για όποια επιφύλαξη είχε.
Και συνεχίζει η ανακοίνωση: «Ειρήσθω εν παρόδω, ότι τις οποιεσδήποτε επιφυλάξεις του τις απέδιδα σε διαφωνίες που είχαμε μεταξύ μας για άλλα θέματα. Η συνάντηση έγινε και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος με ενημέρωσε ότι παρέμεινε ικανοποιημένος και πλέον δεν είχε ένσταση να προχωρήσει η λειτουργία του Ησυχαστηρίου».
Μάλιστα συνεχίζει, στις 5 Σεπτεμβρίου 2022, κατά τη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, όταν υποβάλαμε αίτημα για ανύψωση του Ησυχαστηρίου σε Ιερά Μονή, γεγονός που σήμαινε την ενθρόνιση του π. Νεκταρίου από Προϊστάμενο σε Ηγούμενο, ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β’ και τα λοιπά μέλη της Ιεράς Συνόδου ενέκριναν το αίτημα.
Και μάλιστα επισυνάπτει τη σχετική βεβαίωση της Ιεράς Συνόδου. Και συνεχίζει αναφέροντας ότι τυγχάνει απορίας άξιο, γιατί διέρρευσε αποσπασματικά μέρος της υπόθεσης και παρουσιάστηκε μέρος των εγγράφων, τα οποία υπάρχουν μόνο στα αρχεία της Ιεράς Συνόδου, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο εσφαλμένη εντύπωση. Θεωρούμε αναφέρει κλείνοντας ότι τέτοιου είδους διαρροές προσβάλλουν τη μνήμη του μακαριστού Αρχιεπισκόπου, ο οποίος προέκρινε ευμενώς το αίτημα μας για τη δημιουργία της.