Σε σίριαλ χωρίς τέλος εξελίσσεται το ιερό σκάνδαλο στη Μονή Οσίου Αββακούμ στο Φτερικιούδι.
Διάλογοι βίντεο και έγγραφα συνθέτουν το σκηνικό των διαρροών με τους πολίτες να δέχονται το ένα σοκ μετά το άλλο.
Στο παζλ της υπόθεσης που εδώ και δέκα μέρες ταρακουνά συνθέμελα την Εκκλησία της Κύπρου, προστέθηκαν οι καταγγελίες των δικηγόρων των μοναχών αλλά και της γυναίκας που παρουσιάζεται σε βίντεο να δέχεται χτύπημα από μοναχό με το ζωνάρι του, ότι δέχθηκαν πιέσεις το μεσημέρι στο αρχηγείο αστυνομίας στα πλαίσια των ερευνών για την αυτεπάγγελτη έρευνα που διατάχθηκε.
«Σήμερα κατά πληροφορίες μας προσήλθε να καταθέσει στο Τμήμα Υποθέσεων Ευάλωτων Προσώπων η κυρία ….. που εμφανίζεται στο βίντεο με την φαινόμενη κακοποίηση της. Εκεί, ενώ αυτή δήλωσε προφορικώς και εγγράφως ενώπιον τους ότι το βίντεο είναι παραποιημένο και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ότι δεν έχει κανένα παράπονο κατά του Μοναχού ούτε επιθυμεί την ποινική του δίωξη, οι εκεί αστυνομικοί την πίεσαν φορτικότατα και επανειλημμένα να καταθέσει καταγγελία σε βάρος του Μοναχού με την ιδιότητα του θύματος βίας, σε αντίθεση με τη θέλησή της. Ανάλογα συνέβησαν και αναφορικά με τους τρείς Μοναχούς της Μονής, οι οποίοι κλήθηκαν σήμερα να καταθέσουν για την ίδια υπόθεση και τους ζήτησαν να καταθέσουν πράγματα που δεν επιθυμούσαν», αναφέρουν οι δικηγόροι των μοναχών.
Αρμόδια πηγή τόνισε στον ΑΝΤ1 πως καμία πίεση δεν ασκήθηκε. Ενώ μέσα από την κατάθεση της γυναίκας που δημοσιοποιήθηκε φαίνεται να δηλώνει στους ανακριτές πως δεν επιθυμεί να μαρτυρήσει ή να παρουσιαστεί ενώπιον δικαστηρίου για το περιστατικό με το μοναχό και επανέλαβε ότι το βίντεο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και δεν το αναγνωρίζει
«Έχει ήδη εμπλακεί και η υποδιεύθυνση ηλεκτρονικού εγκλήματος όχι μόνο για τα βίντεο αλλά και κάποιες άλλες αναφορές και κάποιες άλλες καταθέσεις ή αναφορές που έχουν γίνει ή έχουν υποβάλει κάποιοι από τα εμπλεκόμενά πρόσωπα. Το είπαμε και χθές πως αυτές οι δημοσιεύσεις ενδεχομένως να είναι και επιζήμιες πρός το ανακριτικό έργο και αν καταλήξει οποιαδήποτε υπόθεση ενώπιον δικαστηρίου προφανώς θα είναι επιζήμιες και για την δικαστική διαδικασία.», ανέφερε ο Εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Χρίστος Ανδρέου.
Έρευνες και καταθέσεις
Την ίδια ώρα οι έρευνες των ανακριτών συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς. Δεκάδες έγγραφα και καταθέσεις έχουν τεθεί υπό το μικροσκόπιο τους όπως και υλικό από κλειστά κυκλώματά παρακολούθησης.
«Έχουν γίνει αρκετές έρευνες σε διάφορους χώρους ακόμα και στην ίδια την μονή όχι μόνο μία φορά αρκετές φορές και ακόμα και από την επόμενη μέρα της καταγγελίας και αναφέρομαι στην καταγγελία που έγινε από την ιερά μητρόπολη και αν χρειαστεί και τις επόμενες μέρες ανάλογα με την μαρτυρία που έχουμε ενώπιον μας θα γίνουν και άλλες έρευνες», επισήμανε ο κ. Ανδρέου.
Κόντρα για τη φύλαξη
Οι δικηγόροι των μοναχών θέτουν πάλι θέμα φύλαξης της Μονής του Οσίου Αββακούμ με την αστυνομία να δίδει απαντήσεις σε ότι αφορά τους κουκουλοφόρους που βρίσκονται στο χώρο.
«Επί αρκετές ημέρες μετά την καταδρομική επιχείρηση, οι χώροι της Μονής φυλάσσονταν από ανθρώπους του Μητροπολίτη και όχι από την Αστυνομία. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι οι χώροι αυτοί συνιστούν σκηνή εγκλήματος, δεδομένου ότι εκεί διαπράχθηκαν ποινικά αδικήματα, και συγκεκριμένα απειλές, παράνομες κατακρατήσεις, απαγωγές και κλοπές, για τα οποία κατατέθηκε αμέσως επίσημη γραπτή καταγγελία στην Αστυνομία. Είναι πολύ πιθανό, λόγω της ολιγωρίας αυτής της Αστυνομίας, να έχουν χαθεί ή αλλοιωθεί τεκμήρια», αναφέρουν οι δικηγόροι των μοναχών.
«Έγινε έλεγχος στα συγκεκριμένα πρόσωπα κατέχουν την σχετική άδεια δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε σε κανένα. Όσον αφορά τις κουκούλες που ακούμε καθημερινά θα πρέπει να διευκρινίσουμε για ακόμα μια φορά ότι δεν είναι αδίκημα οπουδήποτε πρόσωπο να φέρει κουκούλα. Αδίκημα είναι όταν κάποιος φέρει κουκούλα και έχει σκοπό να διαπράξει αδίκημα», υπογράμμισε ο κ. Ανδρέου.
Δουλειά έχουν πιάσει και οι ποινικοί ανακριτές με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι την ερχόμενη Τρίτη θα καλέσουν ενώπιον τους και τους πρώτους μάρτυρες, με στόχο να διακριβωθεί η εμπλοκή ή όχι αστυνομικών που ήταν εκτός καθήκοντος κατά την παραλαβή του χρηματοκιβωτίου με τις 800 χιλιάδες ευρώ από τη Μονή του Οσίου Αββακούμ, και τη μεταφορά του στη Μητρόπολη Ταμασού.