Ήρεμη είναι η κατάσταση στη νεκρή ζώνη στην Πύλα, δήλωσε την Κυριακή το πρωί στο ΚΥΠΕ ο εκπρόσωπος της ειρηνευτικής δύναμης των ΗΕ (ΟΥΝΦΙΚΥΠ) Αλίμ Σιντίκ.
«Όλα είναι ήρεμα. Οι ειρηνευτές των ΗΕ διατηρούν παρουσία στην περιοχή και συνεχίζουν να παρακολουθούν στενά την κατάσταση. Η ΟΥΝΦΙΚΥΠ παραμένει σε ετοιμότητα για να αποτρέψει οποιαδήποτε επανέναρξη των εργασιών», ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο κ. Σιντίκ.
«Θα ολοκληρώσουμε το έργο»
Προκλητικός και εκτός πραγματικότητας παρουσιάστηκε χθες σχολιάζοντας τα επεισόδια στην Πύλα ο κατοχικός ηγέτης Ερσίν Τατάρ
Κουνώντας δάκτυλο στην Ειρηνευτική δύναμη, διερωτήθηκε με ποια ιδιότητα προσπαθούν να αποτρέψουν τις εργασίες στη γη τους, όπως χαρακτήρισε τα κατεχόμενα, ενώ με νέες δηλώσεις σήμερα τονίζει πως το έργο θα ολοκληρωθεί, δικαιολογώντας και την επίθεση εναντίον των ειρηνευτών.
«Θα ολοκληρώσουμε αυτόν τον δρόμο. Είναι το πιο φυσικό δικαίωμα των κατοίκων αυτού του χωριού να ζουν στη δική τους γη. Αυτό το κράτος έχει μια δύναμη επιβολής του νόμου. Τι θα κάναμε εμείς; Φυσικά και επεμβήκαμε με τη βοήθεια μιας μπουλντόζας. Πρέπει να προστατεύσω τον λαό μου», ανέφερε ο Τατάρ.
Ανησυχία για εξελίξεις στη νεκρή ζώνη εκφράζει το Ισραήλ, καταδίκη από Καναδά
Ανησυχία για τις πρόσφατες εξελίξεις στη νεκρή ζώνη και την επίθεση κατά ειρηνευτών των Ηνωμενών Εθνών εξέφρασε το Ισραήλ.
Ο Πρέσβης του Ισραήλ στην Κύπρο, Όρεν Ανόλικ, έγραψε στην πλατφόρμα X πως «το Ισραήλ εκφράζει ανησυχία για τις πρόσφατες εξελίξεις στη νεκρή ζώνη στην Κύπρο και την επίθεση κατά των ειρηνευτών των Ηνωμένων Εθνών των οποίων η δουλειά πρέπει να γίνει σεβαστή».
Πρόσθεσε πως είναι σημαντικό να μην γίνονται μονομερή βήματα προκειμένου να καταστούν δυνατές διαπραγματεύσεις προς μια αμοιβαία αποδεκτή λύση.
Εξάλλου, σε ανάρτησή της χθες η Ύπατη Αρμοστής του Καναδά στην Κύπρο, με έδρα την Αθήνα, Καρίν Ασελίν καταδίκασε επίσης την επίθεση κατά της ΟΥΝΦΙΚΥΠ, σημειώνοντας ότι τέτοιες επιθέσεις είναι «απαράδεκτες και αντίθετες με το διεθνές δίκαιο». «Η εντολή της αποστολής του ΟΗΕ στην Κύπρο πρέπει να είναι σεβαστή», ανέφερε.
Αποδοκιμάζει τις επιθέσεις κατά ειρηνευτών στην Κύπρο η Αίγυπτος
Η Αίγυπτος αποδοκίμασε κατηγορηματικά την επίθεση κατά μελών της ειρηνευτικής δύναμης των ΗΕ στη νεκρή ζώνη, επιβαιώνοντας τη σταθερή της θέση στο Κυπριακό, η οποία βασίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΕ.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Αιγύπτου σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ ανέφερε πως «μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στη νεκρή ζώνη στην Κύπρο, η Αίγυπτος κατηγορηματικά αποδοκιμάζει την επίθεση κατά της ΟΥΝΦΙΚΥΠ και επιβεβαιώνει τη σταθερή θέση της στο Κυπριακό, που είναι βασισμένη στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΕ».
Επεσήμανε ακόμη πως «η Αίγυπτος εκτιμά τις ιδιαίτερες και στρατηγικές σχέσεις της με την Κυπριακή Δημοκρατία».