Μπορεί να έπεσαν οι υπογραφές για την κατασκευή και τοποθέτηση των καλωδίων του EuroAsia Interconnector ωστόσο παραμένουν ακόμα αρκετά βήματα για να μπορέσει το φιλόδοξο έργο να γίνει πραγματικότητα. Δηλώσεις για το θέμα έκανε σήμερα ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον στόχο της κυβέρνησης «κάθε στέγη και φωτοβολταϊκό».
Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί η ηλεκτρική διασύνδεση μέσω του EuroAsia Interconnector θα μεταφέρει έως και 2.000 MW ενέργειας στο δεύτερο στάδιο προς την Ευρώπη. Θα είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση στην ιστορία, τροφοδοτώντας περισσότερα από 3 εκατομμύρια νοικοκυριά με ηλεκτρική ενέργεια
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια τα δεδομένα που αφορούν την κατασκευή του έχουν αλλάξει με πιο σημαντική εξέλιξη την αύξηση του κόστους.
Η εκτίμηση για το κόστος του EuroAsia Interconnector φέρεται να έχει αυξηθεί κατά 23%. Αρχικά το κόστος ήταν στο 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ τώρα υπολογίζεται ότι έχει εκτοξευθεί στο 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η κυβέρνηση εξετάζει διάφορα ενδεχόμενα για να καταστεί εφικτή η ολοκλήρωση του ιδιωτικού αλλά καίριας σημασίας έργου, όπως:
-Να αφεθεί η εταιρεία να εξεύρει τους πόρους
-Να εγγυηθεί το κράτος κάποια κεφάλαια
-Το κράτος να συμμετέχει στο κεφάλαιο
«Κάθε στέγη και φωτοβολταϊκό»
Ο υπουργός Γιώργος Παπαναστασίου απαντώντας σε ερώτηση για τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος που αναμένονται μετά τον τερματισμό της κρατικής επιδότησης, ανέφερε ότι δυστυχώς αυτούς τους μήνες θα υποφέρουμε.
Κάλεσε τον κόσμο να συμμετέχει στα σχέδια του υπουργείου Ενέργειας για τοποθέτηση φωτοβολταϊκών και αντικατάσταση των ενεργοβόρων συσκευών.
Αναφέρθηκε ακόμα στην πρόθεση της κυβέρνησης και της ΑΗΚ να προχωρήσουν σε νέο σχέδιο για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με τη δαπάνη να αποκόπτεται με δόσεις στον λογαριασμό του ηλεκτρισμού. Όπως είπε, στόχος είναι πλέον «κάθε στέγη και φωτοβολταϊκό».