Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Προεδρικό zero waste

Πρωτοβουλία για μετατροπή του Προεδρικού Μεγάρου σε κτήριο με πιστοποίηση «Zero Waste to Landfill», δηλαδή κτίριο με μηδενικά απορρίμματα στις χωματερές αναλαμβάνουν η πρώτη Κυρία της Δημοκρατίας και η Επίτροπος Περιβάλλοντος.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο περιβόλι του Προεδρικού Μεγάρου Φιλίππα Καρσερά Χριστοδουλίδη και Μαρία Παναγιώτου ανακοίνωσαν την έναρξη της κοινής τους προσπάθειας, με την ευκαιρία της ημέρα της γης, η οποία έχει καθιερωθεί στις 22 Απριλίου.

Όπως δήλωσε η Πρώτη Κυρία, «στόχος δηλαδή του έργου είναι να εφαρμοστούν νέα πρότυπα οργάνωσης και συμπεριφοράς ώστε να μειωθεί δραστικά η τελική παραγωγή αποβλήτων. Με αυτό τον τρόπο βάζουμε και εμείς το λιθαράκι μας όχι μόνο στην αλλαγή νοοτροπιών αλλά και στην επίτευξη των φιλόδοξων αλλά αναγκαίων στόχων που έθεσε και η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία χρόνια».

Η Επίτροπος Περιβάλλοντος ανέφερε πως «μετατρέποντας το προεδρικό σε κτήριο Zero Waste to Landfill εννοούμε πως όλες οι ροές αποβλήτων έχουν τύχει ορθολογιστικής διαχείρισης με 100% επαλήθευση πως δεν κατέληξαν στις χωματερές, αλλά επαναχρησιμοποιήθηκαν ή ανακυκλώθηκαν  σε αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις».

Μαθητές του γυμνασίου Σολέας εξήγησαν πως οι καρποί της φύσης και το φαγητό που περισσεύει μπορούν να αξιοποιηθούν χωρίς να σπαταληθούν.

Μαθήτρια ανέφερε ότι

Μπορούμε να αξιοποιήσουμε χρήματα, πόρους και ενέργεια, να μειώσουμε το κόστος των απορριμμάτων και να κάνουμε τη ζωή μας πιο βιώσιμη

Στο πλαίσιο του έργου ZERO Waste, στόχος της Κυβέρνησης είναι επίσης η καταγραφή των δέντρων στο περιβόλι του Προεδρικού και η συστηματική καλλιέργεια, η συλλογή των καρπών και η αξιοποίηση τους σε διάφορες δράσεις κυρίως φιλανθρωπικές.