Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ο Τούρκος αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Γιασίν Εκρέμ Σερίμ, ο οποίος επισκέπτεται τα κατεχόμενα ανακοίνωσε ότι το «προξενείο» στην Αμμόχωστο θα τεθεί σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου.

Ο κ. Σερίμ αξιολόγησε τις επαφές του στα κατεχόμενα στην «πρεσβεία» στη Λευκωσία. Ο Τούρκος διπλωμάτης ανέφερε ότι η λύση του Κυπριακού θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις υφιστάμενες πραγματικότητες και ότι «ο δρόμος για μια μόνιμη λύση στην Κύπρο μπορεί να ανοίξει με την καταγραφή της κυρίαρχης ισότητας και του κεκτημένου ισότιμου διεθνούς καθεστώτος του τουρκοκυπριακού λαού». 

Ο κ. Σερίμ αναφέρθηκε στην ομιλία του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν «για την αναγνώριση της τδβκ» στην 77η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και στην ένταξη της τ/κ πλευράς στον Οργανισμό Τουρκικών Κρατών με την ιδιότητα του παρατηρητή και πρόσθεσε ότι «κινητοποιούν όλα τα μέσα για να γίνει η τδβκ ένα ισχυρό κράτος που θα στέκεται στα πόδια του».

«Έχουμε καταστήσει έτοιμη προς υπογραφή τη συμφωνία για τους πολίτες της τβδκ να λαμβάνουν προξενική βοήθεια σε τρίτες χώρες», πρόσθεσε ο κ. Σερίμ, ο οποίος ανακοίνωσε την λειτουργία του «προξενείου» στις 15 Ιανουαρίου.

Σημειώνεται ότι ο κ. Σερίμ συναντήθηκε στα κατεχόμενα επίσης, και με τον «πρωθυπουργό» Ουνάλ Ουστέλ, ο οποίος ανέφερε ότι μετά το τέλος των «δημοτικών εκλογών» θα έχουν συνέχεια τα κοινά σχέδια της Τουρκίας με τους Τ/κ για την ενίσχυση των δομών και της οικονομίας των κατεχομένων. 

Με μηνύματα οι πρώτες επισκέψεις και συναντήσεις

Πρωινό περίπατο στην εντός των τειχών κατεχόμενη Λευκωσία έκανε χθες, Κυριακή ο Μετίν Φεϊζίογλου, νέος «πρέσβης» Τουρκίας στα κατεχόμενα και συνομίλησε με ιδιοκτήτες καταστημάτων στη δημοτική αγορά «Αράστα», βγάζοντας φωτογραφίες με «αστυνομικούς» και «τελωνειακούς» υπαλλήλους, τις οποίες μοιράστηκε στο λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επισκέφθηκε το άγαλμα και το μουσείο του Δρ. Φαζίλ Κιουτσούκ.

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο τ/κ Τύπος αναφέρει επίσης ότι ο κ. Φεϊζίογλου, μόλις έφτασε στο νησί, στη βάση των οδηγιών που έλαβε, επισκέφτηκε τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό της «αρχής ηλεκτρισμού» στην κατεχόμενη Τράπεζα της Κερύνειας και ζήτησε να ετοιμαστεί έκθεση σχετικά με την περιεκτικότητα σε θείο του καυσίμου που χρησιμοποιείται, από μία τριμελή επιτροπή που θα αποτελείται από άτομα εκ Τουρκίας και ένα από τα κατεχόμενα.

Ο αρθρογράφος της εφημερίδας Αβρούπα, Γιλμάζ Παρλάν, στη στήλη του χθες με τίτλο «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» αποκαλεί τον Φεϊζίογλου «νέος κυβερνήτη», διότι εδώ και 39 χρόνια δεν έχει αναγνωριστεί η «τδβκ» επίσημα από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση και υποστηρίζει ότι τοποθετήθηκε από τον Πρόεδρο Ερντογάν, για να εκτελέσει τις εντολές σχετικά με το άνοιγμα του Βαρωσιού.

Εξηγεί ότι ο Μετίν Φεϊζίογλου κατέχει πολύ καλά την έννοια της κοινωνικής μηχανικής (social engineering) καθώς πήρε από το δρόμο έναν φοιτητή και μια φοιτήτρια που περίμεναν το λεωφορείο και τους μετέφερε σπίτι τους, αποθανάτισε το γεγονός και το «σέρβιρε» στο κοινό. Σύμφωνα με τον τ/κ αρθρογράφο, το γεγονός ότι η κοπέλα στη φωτογραφία φορούσε τουρμπάνι, δεν αποτελεί σύμπτωση, αλλά αποτέλεσμα κοινωνικής μηχανικής, που δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα τι θα επακολουθήσει στα κατεχόμενα.

Πριν δύο ημέρες ο νέος «πρέσβη» συναντήθηκε με τον Τούρκο Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Σελίμ Ντουρσούν και συζήτησαν έργα υποδομής που εκτελούνται από το τουρκικό Υπουργείο στα κατεχόμενα.

Μιλώντας κατά την συνάντηση, ο κ. Φεϊζίογλου δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με το «γραφείο ανάπτυξης και οικονομικής συνεργασίας (KEİ)» για να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι μεγάλες επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν στα κατεχόμενα και θα συνεισφέρουν ευθέως στον τουρκοκυπριακό «λαό».

Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης και ο «υφυπουργός δημοσίων έργων και μεταφορών», Ενβέρ Οζτούρκ.