Φουσκώνει στην Ευρώπη το κύμα των κοινωνικών αναταραχών, τόσο για το τσουνάμι των αυξήσεων όσο και για το δύσκολο χειμώνα έρχεται.
Στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας πολίτες διαμαρτύρονται κατά της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης και απαιτεί την άρση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί κατά της Μόσχας. Μεταξύ των διαμαρτυρόμενων και βουλευτές.
«Κηρύξαμε ένα μανιώδη πόλεμο κατά της Ρωσίας αλλά ούτε σταμάτησε ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, ούτε επλήγη η Ρωσία. Αντίθετα εκατομμύρια Γερμανοί έχουν υποστεί ζημιά», ανέφερε ο βουλευτής της Γερμανίας, Sevim Dagdelen.
«Διότι η αύξηση των τιμών οδηγεί τους πολίτες στην φτώχεια. Επειδή έχουμε αύξηση κατά τρεις ή τέσσερεις φορές στις τιμές της ενέργειας. Δεν θα μπορούν να πληρώσουν λογαριασμούς και απαιτούμε όπως η κυβέρνηση εφαρμόσει μια πραγματική πολιτική για να βοηθήσει τους πολίτες», δήλωσε μεταξύ άλλων διαδηλωτής.
Κολωνία
Στην Κολωνία περίπου 2,000 διαδηλωτές απαιτούν όπως η κυβέρνηση της Γερμανίας πάψει να στηρίζει την Ουκρανία. Οι περισσότεροι εξ αυτών, έχουν ρωσική καταγωγή, στο πλευρό τους ωστόσο στέκονται και πολλοί Γερμανοί πολίτες.
«Είμαι φούρναρης και πιθανότατα δεν θα έχω δουλειά μέχρι το τέλος του χρόνου γιατί δεν μπορώ να ανταπεξέλθω με αυτές τις τιμές ενέργειας», ανέφερε ένας διαδηλωτής.
Νάπολη
Στην Νάπολη, όπως και σε άλλες ιταλικές πόλεις, καίνε λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου στη μέση του δρόμου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις τιμές που έχουν χτυπήσει ταβάνι.
«Καίμε λογαριασμούς, δεν μπορούμε πλέον να τους πληρώνουμε. Υπάρχει μια σοκαριστική αύξηση στις τιμές τόσο των τροφίμων όσο και των καυσίμων και άλλων αγαθών», τόνισε ένας εκ των διαδηλωτών.
«Πέραν των λογαριασμών ενέργειας, θα πεθάνουμε από την πείνα αφού δεν θα μπορούμε να φέρουμε φαγητό στο τραπέζι για τα παιδιά μας», επισήμανε ένας δεύτερος διαδηλωτής.
Πράγα
Δεκάδες χιλιάδες Τσέχοι στους δρόμους της Πράγας, από οργανώσεις και κόμματα της άκρας δεξιάς μέχρι και της άκρας αριστεράς ζητούν παραίτηση της κυβέρνησης και καταδικάζουν ΝΑΤΟ και Ε.Ε για την στάση τους στον ρωσοουκρανικό πόλεμο.
Σύμφωνα με διαδηλώτρια:
Η Τσεχική Δημοκρατία έχει ανάγκη μια τσεχική κυβέρνηση. Η κυβέρνηση του Φιάλα ίσως είναι ουκρανική, ίσως είναι από τις Βρυξέλλες. Σίγουρα όμως δεν είναι από την Τσεχία, γιατί αν ήταν από την Τσεχία θα υπερασπιζόταν τα συμφέροντα των πολιτών της.
Η Ευρώπη κλυδωνίζεται από ένα κύμα αμφισβήτησης που φουντώνει μέρα με την μέρα. Μαζικές κινητοποιήσεις για την ακρίβεια λαμβάνουν διαστάσεις κοινωνικών αναταραχών, που απειλούν την σταθερότητα των ευρωπαϊκών κρατών, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου χειμώνα με ανυπολόγιστες συνέπειες για εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Οι κυβερνήσεις ανά την Ευρώπη προετοιμάζονται για ένα χειμώνα με πολλή οργή και μάλιστα εδώ και καιρό. Από τον Ιούλιο η Υπουργός Εξωτερικών, της Γερμανίας, Αναλένα Μπέρμποκ προειδοποιούσε ότι:
Αν η Γερμανία δεν πάρει φυσικό αέριο από τη Ρωσία, η Ουκρανία δεν θα μπορεί να λάβει περισσότερη στήριξη γιατί τότε μπορεί να είμαστε απασχολημένοι με λαικές εξεγέρσεις.
Η Βρετανία σύμφωνα με τους Times ετοιμάζεται επίσης να αντιμετωπίσει κοινωνικές αναταραχές, αύξηση της εγκληματικότητας, ίσως και κατάρρευση της δημόσιας τάξης, λόγω του κόστους ζωής. Ήδη έξω από την Downing Street άρχισαν οι πρώτες συγκεντρώσεις διαδηλωτών, ενώ πλησιάζουν τις 200,000 οι Βρετανοί που συμμετέχουν στο κίνημα «Δεν πληρώνω» και οι οποίοι ξεκαθαρίζουν ότι θα αφήσουν απλήρωτους τους λογαριασμούς Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων 9,5 εκατομμύρια ενεργοί οικονομικά Ευρωπαίοι πολίτες, αντιμετώπιζαν ήδη δυσκολίες αποπληρωμής των λογαριασμών τους πριν τον Αύγουστο και κρούει καμπανάκι κινδύνου για τους επόμενους μήνες.