Στις φλόγες τυλίχθηκε το Ελληνικό Νοσοκομείο στου Βαλουκλή στην Κωνσταντινούπολη με αποτέλεσμα να εκκενωθεί. Ήδη, 104 ασθενείς και ηλικιωμένοι απομακρύνθηκαν με ασφάλεια.
Η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο περίπου στις 14:20. Όπως μεταδίδεται από ΜΜΕ, η πυρκαγιά ενδέχεται να προκλήθηκε από πρόβλημα που εκδηλώθηκε στο σύστημα ηλεκτροδότησης του νοσοκομείου.
Όπως ανακοινώθηκε, η φωτιά ξεκίνησε από το τμήμα φροντίδας ηλικιωμένων και επεκτάθηκε σε ορόφους του πολυώροφου κτηρίου. Ωστόσο, λίγο μετά τις 14:00, το CNN Turk μετέδωσε επικαλούμενο πυροσβέστες πως τέθηκε υπό έλεγχο χωρίς να υπάρξουν θύματα. Οι προσπάθειες κατάσβεσης συνεχίζονται. Σύμφωνα με εικόνες που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση, η φωτιά εκδηλώθηκε στη σκεπή του νοσοκομείου και επεκτάθηκε γρήγορα στην εξωτερική επένδυση του κτιρίου.
Εκκένωσαν στα χέρια ή με καροτσάκια τους ασθενείς
Όπως μεταδίδουν τουρκικά ΜΜΕ, με το που έγινε αντιληπτή η πυρκαγιά, επιχειρήθηκε η εκκένωσή του με τους ασθενείς να μεταφέρονται στα χέρια προκειμένου να απομακρυνθούν από τις φλόγες είτε σε αναπηρικά καροτσάκια είτε στις αγκαλιές των πυροσβεστών. Οι ασθενείς ματαφέρθηκαν στα γύρω νοσοκομεία.
Ο κυβερνήτης της Κωνσταντινούπολης Αλί Γερλίκαγια βρέθηκε στον χώρο του νοσοκομείου. «Δεν υπάρχουν τραυματισμοί ή απώλειες ζωής. Δεν γνωρίζουμε τα αίτια της πυρκαγιάς» δήλωσε, προσθέτοντας ότι αναμένει από την πυροσβεστική να διαπιστώσει πώς προέκυψε. Όπως διευκρίνισε, στο νοσοκομείο φιλοξενούνταν 62 ηλικιωμένοι και 42 εσωτερικοί ασθενείς, ενώ δεσμεύτηκε για την ανακαίνιση του κτηρίου.
Επί τόπου μετέβη ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου. Όπως δήλωσε, υπάρχει αναφορά ότι η πυρκαγιά ξεκίνησε από τη στέγη στο βόρειο τμήμα. «Το γεγονός ότι ήταν παλιά ξύλα, επιτάχυνε την πυρκαγιά στο τμήμα της στέγης», πρόσθεσε. Ο Ιμάμογλου διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα από τον καπνό.
Στο σημείο βρίσκονται ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις. Η οροφή του νοσοκομείου, όπως φαίνεται και στις εικόνες, έχει καταστραφεί.
Η φωτιά ξέσπασε λίγο μετά το μεσημέρι στη σκεπή του νοσοκομείου. Η οροφή παραδόθηκε στις φλόγες και το κτήριο γέμισε με καπνό.
Το Ελληνικό Νοσοκομείο του Βαλουκλή, το οποίο εξυπηρετεί την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης, ιδρύθηκε το 1753.
Επί τόπου μετέβη ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου, ενώ περίπου 80 ασθενείς χρειάστηκε να μεταφερθούν μακριά από το φλεγόμενο κτίριο.
Στην ανακοίνωση του διοικητή του νοσοκομείου σημειώνεται πως δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματισμοί και ανακοινώθηκε ότι μεταφέρθηκαν 80 ασθενείς. «Όλοι οι ασθενείς έχουν εκκενωθεί. Είμαστε όλοι εδώ. Γίνεται προσπάθεια να τεθεί υπό έλεγχο η φωτιά. Δόξα τω Θεώ, η φωτιά εντοπίστηκε νωρίς και απομακρύνθηκαν όλοι οι ασθενείς. Μέσα, όπου συνεχίστηκε η φωτιά, δεν έχουμε ασθενείς ή ηλικιωμένους. Έμεναν περίπου 100 ηλικιωμένοι. Εκκενώθηκαν πριν η φωτιά εξαπλωθεί με απολύτως υγιή τρόπο», σημειώνεται.
«Θα το αναστηλώσουμε ξανά»
To ελληνικό νοσοκομείο του Βαλουκλή είναι ένα πολύτιμο ίδρυμα για εμάς, θα το αναστηλώσουμε ξανά, δήλωσε ο Δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος έσπευσε την ώρα της πυρκαγιάς στο νοσοκομείο.
Στις δηλώσεις του ο Εκρέμ Ιμάμογλου είπε ότι «δυστυχώς, υπήρξε πυρκαγιά και ζημιές σε ένα από τα εμβληματικά νοσοκομεία της Κωνσταντινούπολης, το ελληνικό νοσοκομείο Βαλουκλή. Φυσικά, το ευχάριστο είναι ότι η εκκένωση των ασθενών έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό και έχουμε 78 οχήματα εδώ, 215 άτομα προσωπικό και κάποιοι υπάλληλοι του δήμου Ζεϊτίνμπουρνού είναι εδώ».
Όπως είπε οι «οι φίλοι μου έκαναν τη δουλειά τους με τον πιο γρήγορο τρόπο», προσθέτοντας ότι «το σημαντικό εδώ είναι ότι δεν υπάρχουν απώλειες ζωών». «Άλλωστε το Ελληνικό Νοσοκομείο Βαλουκλί είναι ένα πολύτιμο ίδρυμα για εμάς, είναι πολύ πολύτιμο ως νοσοκομείο. Θα τον αναστηλώσουμε ξανά, και θα είμαστε δίπλα τους, αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν υπάρχει απώλεια ζωής εδώ και τέθηκε γρήγορα η φωτιά υπό έλεγχο. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβουμε μαζί», ανέφερε.
Οικουμενικός Πατριάρχης: Μεγάλο πλήγμα για ομογένεια
Μεγάλο πλήγμα για την ομογένεια χαρακτήρισε την πυρκαγιά στο νοσοκομείο του Βαλουκλή ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Σε μήνυμά του ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρει ότι «η Ομογένειά μας δέχθηκε σήμερα ένα μεγάλο πλήγμα. Ένα από τα σημαντικότερα φιλανθρωπικά ιδρύματά της, στο οποίο έβρισκαν περίθαλψη και ζεστασιά οι ηλικιωμένοι αδελφοί μας, υπέστη σημαντικές ζημιές από καταστροφική πυρκαγιά. Δοξολογούμε τον Θεό που δεν είχαμε θύματα, και ευχαριστούμε τις Κρατικές και Αυτοδιοικητικές αρχές και τα στελέχη των πυροσβεστικών δυνάμεων, τους εργαζομένους στο γηροκομείο και στο παρακείμενο νοσοκομείο, καθώς και όλους όσοι εθελοντικά βοήθησαν στη διάσωση των τροφίμων, αλλά και στη μάχη για την κατάσβεση της πυρκαγιάς».
«Σημασία έχουν οι ανθρώπινες ζωές. Τα κτήρια, οι εγκαταστάσεις, τα υλικά πράγματα μπορούν να αποκατασταθούν. Αισθανόμεθα πόνο για ό,τι συνέβη, αλλά θα ξεπεράσουμε και αυτή την δοκιμασία. Και πάλι, ευχαριστούμε από την καρδιά μας όλους όσοι βοήθησαν αυτή την δύσκολη στιγμή, και όλους εκείνους που δηλώνουν έτοιμοι να μας ενισχύσουν για την αποκατάσταση των ζημιών. Μας συγκινεί το ενδιαφέρον τους, και κυρίως η με κάθε τρόπο συμμετοχή τους στην αντιμετώπιση αυτής της κρίσιμης κατάστασης. Τους ευχαριστούμε που βρίσκονται στο πλευρό μας. Ο Θεός να τους έχει καλά», ανέφερε καταληκτικά ο Πατριάρχης.
Ερντογάν: Οι εργασίες επισκευής θα ξεκινήσουν το συντομότερο
Οι εργασίες επισκευής στο Βαλουκλή θα ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό, διαβεβαίωσε ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν τον επικεφαλής ιατρό του νοσοκομείου, Στάθη Λεάνα, με τον οποίο επικοινώνησε τηλεφωνικώς.
Όπως μεταδίδει το επίσημο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Ανατολού, ο Τούρκος Πρόεδρος δήλωσε ότι παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή στενά τις εξελίξεις σχετικά με τη φωτιά και ότι η απουσία οποιασδήποτε απώλειας ζωής ή τραυματισμού, η κατάσβεση της φωτιάς και οι εργασίες ψύξης έφεραν λίγη ανακούφιση στις καρδιές.
Ο Τούρκος Πρόεδρος, ο οποίος έλαβε πληροφορίες για την κατάσταση του νοσοκομείου, των ασθενών και του προσωπικού, δήλωσε ότι οι εργασίες επισκευής θα ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό στο νοσοκομείο.
Ο Πρόεδρος Ερντογάν ανέθεσε επίσης στον Υπουργό Υγείας Φαχρετίν Κοτζά να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες μελέτες για το Ελληνικό Νοσοκομείο Βαλουκλή.
Η ιστορία του νοσοκομείου
Το νοσοκομείο έλκει την ιστορία του από την εποχή λίγο μετά την Άλωση της Πόλης το 1454. Τότε βρισκόταν στην περιοχή Karaköy, όπου βρισκόταν το Büyük Balıklı Han. Σύμφωνα με τα αρχεία, το νοσοκομείο μεταφέρθηκε έξω από τα τείχη της πόλης στη σημερινή του θέση λόγω της επιδημίας πανώλης τον 18ο αιώνα.
Το σύγχρονο νοσοκομείο έλκει τις βάσεις του στο 1753 από την εμπορική στοά με το όνομα «Νοσοκομείο Yedikule». Όταν τα ξύλινα θεμέλια του νοσοκομείου καταστράφηκαν στην πυρκαγιά το 1790, ξαναχτίστηκαν με τη συμβολή του Πατριάρχη 7ου Νεόφυτου και του μεταφραστή Γιώργου Χουμούζι.
Με το διάταγμα του Σουλτάνου Μαχμούτ χτίστηκε το 1836-1838 νέο νοσοκομείο μαζί με το Νοσοκομείο Yedikule, όπου θα μεταφέρονταν οι ασθενείς των άλλων δύο ελληνικών νοσοκομείων της Κωνσταντινούπολης. Οι ασθενείς μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο στις αρχές του 1839. Μετά τις ζημιές του νοσοκομείου στον σεισμό του 1894, χτίστηκαν νέα κτίρια. Χτισμένο το 1894, το κτίριο ανακαινίστηκε το 1991.
Πηγή: Protothema.gr









