Η Πρωθυπουργός της Σουηδίας Μαγκνταλένα Άντερσον χαιρέτισε ως ένα "σημαντικό βήμα" την ανακοίνωση της συμφωνίας της Τουρκίας για την ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, εκτιμώντας ότι αυτό θα ενισχύσει τη συμμαχία.
"Η δέσμευση για πλήρη ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι ασφαλώς σημαντική για τη Σουηδία και τη Φινλανδία, αλλά είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό βήμα για το ΝΑΤΟ, καθώς οι δύο χώρες μας θα είναι πάροχοι ασφαλείας στους κόλπους του ΝΑΤΟ", δήλωσε η 'Αντερσον σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Υπενθυμίζεται ότι χθες η Τουρκία ήρε το βέτο για την ένταξη των δύο σκανδιναβικών χωρών στο ΝΑΤΟ, έπειτα από τετραμερή συνάντηση, στην οποία μετείχαν ο ΓΓ. της Συμμαχίας Γενς Στόλτενμπεργκ, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο Φινλανδός πρόεδρος Σάουλι Νιινίστο και η Σουηδή πρωθυπουργός Μαγκνταλένα Άντερσον.
Η δήλωση με Τουρκία δεν καταγράφει πρόσωπα που μπορούν να εκδοθούν, δηλώνει ο Πρόεδρος της Φινλανδίας
Το τριμερές μνημόνιο που υπέγραψαν η Τουρκία, η Φινλανδία και η Σουηδία για να επιβεβαιώσουν την τουρκική υποστήριξη στην προσπάθεια των σκανδιναβικών χωρών να ενταχθούν στο ΝΑΤΟ δεν απαριθμεί πρόσωπα που μπορούν να εκδοθούν, δήλωσε ο Φινλανδός Πρόεδρος Σαούλι Νιινίστο στους δημοσιογράφους.
Ο Νιινίστο είπε ότι το μνημόνιο περιγράφει αρχές για την έκδοση προσώπων που έχουν σχέση με την τρομοκρατία και όχι μεμονωμένων πολιτών.
Μέχρι και σήμερα, η Τουρκία είχε μπλοκάρει τις υποψηφιότητες της Σουηδίας και της Φινλανδίας για ένταξη στη δυτική στρατιωτική συμμαχία, κατηγορώντας αυτές ότι υποστηρίζουν ομάδες που η Άγκυρα θεωρεί τρομοκρατικές.
Πηγή: ΚΥΠΕ