Τρία παιδιά χάθηκαν. Τρεις αθώες ψυχές «έσβησαν» συγκλονίζοντας ολόκληρη την Ελλάδα και όχι μόνο. Η υπόθεση θανάτου των τριών παιδιών στην Πάτρα παίρνει τρομακτικές διαστάσεις μετά και από τη σύλληψη της μητέρας τους, Ρούλας Πισπιρίγκου.
Οι τοξικολογικές εξετάσεις της 9χρονης Τζωρτζίνας «μίλησαν» και «έδειξαν» το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από τον άδικο χαμό της. Οι έρευνες ωστόσο βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο, με τη Ρούλα να οδηγείται σήμερα το μεσημέρι στην 18η τακτική ανακρίτρια και να παίρνει προθεσμία για να απολογηθεί την προσεχή Δευτέρα.
Η μητέρα των τριών παιδιών έφυγε από τα δικαστήρια της Ευελπίδων φορώντας αλεξίσφαιρο γιλέκο μέσα από το μπουφάν της. Το πλήθος που βρέθηκε εκεί οργισμένο, ζητούσε δικαίωση για τον άδικο χαμό των τριών παιδιών. Η είδηση έγινε πρωτοσέλιδο σε ξένα μέσα, την ώρα που η υπόθεση της Πάτρας στρέφει για άλλη μια φορά την προσοχή στις ευθύνες που έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και η ίδια η κοινωνία, που δεν άκουσε, δεν κατάλαβε, δεν είδε τα σημάδια όταν ακόμα υπήρχε καιρός. Όταν ακόμα μπορούσαν να σωθούν τα άλλα δύο κορίτσια της οικογένειας.
Η Εγκληματολόγος - Κοινωνιολόγος, Δήμητρα Τσίτση, μίλησε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» για την υπόθεση αλλά και τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη στάση που τηρεί η Ρούλα. Επίσης, αναφέρθηκε στα διδάγματα που πρέπει λάβει ολόκληρη η κοινωνία από τον θάνατο των τριών κοριτσιών.
Κρατά το στόμα της ερμητικά κλειστό
Η μητέρα των τριών παιδιών κρατά το στόμα της ερμητικά κλειστό, αφού μέχρι στιγμής δεν απάντησε σε καμία από τις ερωτήσεις που της έχουν γίνει αναφορικά με τον θάνατο των κοριτσιών.
Η εγκληματολόγος - κοινωνιολόγος εξηγεί ότι πρόκειται για ένα άτομο το οποίο όλο το προηγούμενο διάστημα κατέκλυζε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αναρτήσεις, ενώ μιλούσε σε μέσα μαζικής ενημέρωσης ώστε να δικαιολογήσει τον εαυτό της, προτού ακόμα λεχθεί οτιδήποτε μεμπτό εναντίον της.
«Υποστήριξε ότι ήταν αθώα και ήταν τόσο ήρεμη που θυμίζει την υπόθεση του Μπάμπη Αναγνωστόπουλου», ανέφερε η κα Τσίτση.
Συνεπώς, μια τέτοια προσωπικότητα αρχικά θα επιλέξει τη σιωπή, ωστόσο στη συνέχεια, κατά την άποψη της ειδικού, θα αναγκαστεί να ομολογήσει αφού τα περιθώρια στενεύουν όλο ένα και περισσότερο για την ίδια.
Ευχή της κα Τσίτση είναι η Ρούλα να παραδεχτεί τον θάνατο και των τριών κοριτσιών, αφού όπως υποστήριξε, είναι πολύ δύσκολο έως ανέφικτο να αποδειχτεί κατά πόσο τα άλλα δύο κορίτσια δηλητηριάστηκαν με κεταμίνη - ουσία που βρέθηκε στον αίμα της 9χρονης Τζωρτζίνας.
«Ευελπιστώ να ομολογήσει και για τα τρία παιδιά ή να δώσει ένα σημείο ότι αυτή κρύβεται πίσω από τον θάνατο τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κάποιος δεν έκανε σωστά τη δουλειά του
Ο θάνατος των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, αφορά, σύμφωνα με την ειδικό, σε τρία καλά προμελετημένα εγκλήματα.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι πήγε λάθος με τις ενέργειες που έγιναν για τα άλλα δυο παιδιά.
«Ανέφεραν πως επρόκειτο για αιφνίδιο θάνατο. Τι έγινε από εκεί και πέρα; Πώς εξετάστηκε η υπόθεση; Έγιναν ή δεν έγιναν τοξικολογικές εξετάσεις;», διερωτήθηκε όλο νόημα η εγκληματολόγος.
Υπογράμμισε ότι εάν οι διαδικασίες και οι έρευνες γίνονταν με τον σωστό τρόπο από την αρχή, τότε ενδεχομένως σήμερα να μην θρηνούσαμε τρία παιδιά.
Το σύνδρομο Μινχάουζεν και η εσχάτη ποινή
«Οποιαδήποτε ποινή και να λάβει η Ρούλα γι αυτό το έγκλημα είναι λίγη». Αυτό υποστήριξε η κα Τσίτση, η οποία σημείωσε πως ακόμα και εάν η μητέρα των τριών παιδιών πάσχει από το σύνδρομο Μινχάουζεν, αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ελαφρυντικό.
«Ένα άτομο που πάσχει από αυτό το σύνδρομο αναμφισβήτητα δεν θα σταματήσει στο πρώτο, ούτε στο δεύτερο, αλλά ούτε και στο τρίτο παιδί», τόνισε.
Ντροπή σε όλους μας
Ευθύνη για τον θάνατο τριών αγνών ψυχών έχει και η κοινωνία που δεν άκουσε, δεν είδε, δεν αντιλήφθηκε όταν έπρεπε τα σημάδια. Όταν μπορούσε ακόμα να λάβει μέτρα, να κάνει έστω το ελάχιστον για να εμποδίσει αυτήν την τραγωδία.
«Επιτρέψαμε τρία παιδιά να χαθούν και δεν βρήκαμε απαντήσεις ως οφείλαμε από το πρώτο περιστατικό», είπε η κα Τσίτση.
Η συγκεκριμένη υπόθεση ξυπνά μνήμες, άλλων περιστατικών που χαρακτηρίζονται από την ίδια τραγικότητα. Ο θάνατος τριών κοριτσιών θα έπρεπε να βαραίνει τη συνείδηση όλων μας. Της κοινωνίας, του εκπαιδευτικού συστήματος και της πολιτείας. Αυτή τη φορά, υποστηρίζει σε έντονο ύφος η Εγκληματολόγος -Κοινωνιολόγος, πρέπει να πάρουμε τα σωστά διδάγματα, ώστε να μην βρεθούμε στο ίδιο έργο θεατές για άλλη μια φορά κάποια στιγμή στο μέλλον.
«Δεν πρέπει να φτάνουμε προ τετελεσμένων γεγονότων. Ολόκληρη η κοινωνία πρέπει να λειτουργήσει ώστε να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά», σημείωσε.
Έπειτα, αναφέρθηκε στη σημαντικότητα διεξαγωγής εξονυχιστικών ερευνών για τον θάνατο οποιουδήποτε προσώπου.
«Πρέπει να γίνεται η σωστή έρευνα, γιατί ο δράστης, η συγκεκριμένη γυναίκα στην προκειμένη περίπτωση, ήταν έξω και κατάφερε να σκοτώσει τρία παιδιά, αν όντως αυτό αποδειχτεί στο τέλος», δήλωσε.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι, η Ρούλα συνελήφθη για τον θάνατο της Τζωρτζίνας, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαρίσει τι συνέβη στις άλλες δύο υποθέσεις, ωστόσο όλα τα στοιχεία βάζουν στο κάδρο την μητέρα των κοριτσιών.
Κλείνοντας, η κα Τσίτση επανέλαβε σε δραματικό τόνο ότι δεν γίνεται να χειριζόμαστε τέτοιου είδους υποθέσεις «ανάλαφρα». Υπογράμμισε ότι διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές, γι’ αυτό και η σωστή έρευνα αποτελεί επιτακτική ανάγκη.
«Δεν χρειάζεται να φτάνουμε σε αυτά τα αποτελέσματα για να παίρνουν διαστάσεις κάποια θέματα. Έχουμε να κάνουμε με ζωές. Ντροπή… ντροπή σε όλη την κοινωνία για όλο αυτό που βιώνουμε. Ντροπή σε όλους μας γιατί δεν δίνουμε την απαραίτητη σημασία εκεί που πρέπει και δίνουμε σε αυτά που είναι υλικά και ίσως δεν χρειάζεται», δήλωσε η κα Τσίτση.