Αύριο θα πραγματοποιηθεί από τον ιδιώτη ιατροδικαστή, Πανίκο Σταυριανό, η νενομισμένη νεκροτομή του 62χρονου που παραμένει άταφος εδώ και δεκαπέντε μέρες.
Μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Μέρα Μεσημέρι», η κόρη του άτυχου 62χρονου, Βάσια Σάββα, ανέφερε ότι ο πατέρας της ήταν υγιής άνθρωπος, ωστόσο άρχισε να νιώθει πονόλαιμο και υποβλήθηκε σε τεστ κορωνοϊού, το οποίο βγήκε αρνητικό.
Ακολούθως, όπως σημείωσε αποφάσισαν στις 15 Ιανουαρίου να τον πάρουν στον προσωπικό του γιατρό, ο οποίος διέγνωσε μια μόλυνση στο λαιμό του και του χορήγησε αντιβίωση.
Όπως σημείωσε η κυρία Σάββα, παρά το γεγονός ότι μετά από λίγες μέρες ένιωσε καλύτερα ο πατέρας της, ξαφνικά τις 18 Ιανουαρίου ένιωσε μια αδιαθεσία και αποφάσισαν να καλέσουν το ασθενοφόρο.
Στη συνέχεια, μόλις έφθασε το ασθενοφόρο στο σπίτι τους, ο πατέρας της λιποθύμησε και μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Ταυτόχρονα, η κυρία Σάββα εξήγησε ότι τους τηλεφώνησε η Αστυνομία την ίδια μέρα το απόγευμα και τους επισήμανε πως ο πατέρας της ήταν θετικός στον κορωνοϊό.
«Εκπλαγήκαμε γιατί δεν είχε κολλήσει κάποιος από την οικογένεια κορωνοϊό. Ωστόσο, το δεχτήκαμε και τους είπαμε να μας τον δώσουν να τον θάψουμε», σημείωσε η κυρία Σάββα.
Ωστόσο, η Αστυνομία τους διευκρίνισε ότι για να ταφεί ο 62χρονος πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό ότι ήταν θετικός στον κορωνοϊό. Τότε ο προσωπικός γιατρός του θανόντα δεν μπορούσε να τους χορηγήσει αυτό το πιστοποιητικό μιας και διαπίστωσε ο 62χρονος να έχει προσβληθεί από τον ιό.
Παράλληλα, αποφασίστηκε ότι πρέπει να γίνει νεκροψία 62χρονο και να δοθεί στην οικογένεια για ταφή, αλλά οι ιατροδικαστές του κράτους αρνούνταν να κάνουν τη νενομισμένη νεκροτομή.
Για να λυθεί το ζήτημα συνέβαλε και ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας, ο οποίος σε παρέμβαση του στο «Μέρα Μεσημέρι», επισήμανε πως οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες του κράτους ταλαιπωρούν όλες τις οικογένειες, ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση έτυχε να αποκαλυφθεί εδώ.
Συμπλήρωσε πως, δεδομένου της άρνησης των ιατροδικαστών να διενεργήσουν τη νενομισμένη νεκροτομή, η υπόθεση οδηγήθηκε στο δικαστήριο. Σημειώνεται ότι, όταν υπάρχει ένας αιφνίδιος θάνατος πρέπει να διαπιστωθούν τα αίτια του νεκρού.
«Κάποιοι κύριοι αρνούνται να εκτελέσουν τα καθήκοντα τους, τα οποία πληρώνονται και τους ενέταξε η πολιτεία», τόνισε ο κύριος Κουλίας.
Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι με τη συμβολή της Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Υγείας, Χριστίνας Γιαννάκη διευθετήθηκε να γίνει η νενομισμένη νεκροτομή για να διαπιστωθούν τα αίτια του 62χρονου από ιδιώτη γιατρό.
Το ζήτημα θα τεθεί ενώπιον της Επιτροπή Υγείας με πρωτοβουλία του βουλευτή του ΔΗΚΟ, Ζαχαρία Κουλία.