Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σε εφαρμογή τίθενται από τα μεσάνυχτα οι νέες ποινές της τροχαίας.

Από τα μεσάνυχτα τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τα εξώδικα αλλάζουν και κάποιες από τις ποινές διπλασιάζονται. Ήδη, η τροχαία Αρχηγείου έχει καταρτίσει σχέδιο δράσης για απόψε με αρκετά μπλόκα και με τα μηχανάκια των αστυνομικών να έχουν ήδη προσαρμοστεί στην νέα πραγματικότητα.

Ο Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου, Γιαννάκης Γεωργίου, είπε «ξεκινάμε από απόψε τα μεσάνυχτα ότι ξεκινά και εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία. Δεν είναι αυτοσκοπός η είσπραξη δεν θέλουμε αυτό το πράγμα. Θέλουμε να προλάβουμε τις τροχαίες συγκρούσεις αυτός είναι ο σκοπός και για αυτό ψηφίστηκαν τα διατάγματα αυτά».

Τι αλλάζει

Σε ότι αφορά τη χρήση κινητού τηλέφωνου κατά την οδήγηση αλλά και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας σήμερα το εξώδικο από 85 ευρώ εκτοξεύεται στα 150 ευρώ, σε περίπτωση πρώτης παράβασης και στα 300 ευρώ αν υπάρξει νέα παράβαση σε διάστημα 3 ετών.

Ομοίως και για μη χρήση προστατευτικού κράνους. Η υφιστάμενη ποινή των 85 ευρώ καθορίζεται στα 200 ευρώ, για πρώτη παράβαση και αυξάνεται στα 400 ευρώ για νέα παράβαση σε διάστημα 3 ετών. Σε ότι αφορά την στάθμευση σε χώρο αναπήρων το εξώδικο αυξάνεται από τα 85 ευρώ στα 300 ευρώ.

Ταυτόχρονα, ο κ. Γεωργίου εξηγεί ότι «για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και της αλκοόλης. Όταν κάποιος εντοπιστεί να οδηγεί το όχημα του πέραν του 75% θα συλλαμβάνεται θα οδηγείται στο δικαστήριο και θα του αναστέλλεται η άδεια οδήγησης μέχρι την ολοκλήρωση της υπόθεσης. Δηλαδή, αν είσαι στον αυτοκινητόδρομο και το όριο είναι 100 και τρέχεις 176 θα συλληφθείς και θα οδηγηθείς στο δικαστήριο. Το ίδιο και αν εντοπιστεί στο οργανισμό σου πέραν των 70 μιλιγκραμ αλκοόλ πάλι θα συλλαμβάνεσαι και θα οδηγείσαι στο δικαστήριο για διάταγμα απαγόρευσης οδήγησης».

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης

Οι ποινές κυμαίνονται από 100 ευρώ μέχρι 5 χιλιάδες ανάλογα με το ποσοστό αλκοόλης . Ενώ σε περίπτωση δυστυχήματος ο οδηγός που εντοπίζεται υπό την επήρεια αλκοόλης, κινδυνεύει με ποινή φυλάκισης έως οκτώ μήνες και πρόστιμο ως 5.000 ευρώ.

Υπέρβαση του ορίου ταχύτητας

Για υπέρβαση από 31% μέχρι 50% του επιτρεπτού ορίου ταχύτητας το πρόστιμο αυξάνεται στα 3 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Οι βαθμοί ποινής που επιβαρύνουν τον οδηγό είναι 3-6. Σε περίπτωση δυστυχήματος η υπόθεση πάει στο Δικαστήριο και υπάρχει η δυνατότητα επιβολής ποινής φυλάκισης έως 1 χρόνου και προστίμου 4.000 ευρώ.

Όπως ανακοινώθηκε σε αντίθεση με τους υπεραστικούς δρόμους με όριο τα 100 χιλιόμετρα, όπου η Αστυνομία θα εξακολουθήσει να δείχνει ανοχή έως τα 120 χιλιόμετρα την ώρα, εντός των κατοικημένων περιοχών δεν θα ισχύει πλέον το περιθώριο του 20%, αλλά του 10% συν 2. Πιο απλά σε δρόμους με όριο ταχύτητας τα 50 χιλιόμετρα όποιος υπερβαίνει τα 57 χιλιόμετρα θα καταγγέλλεται.

Την ίδια ώρα, όπλο στην φαρέτρα της τροχαίας αναμένεται να αποτελέσουν και οι κάμερες φωτοεπισίμανσης. Σύμφωνα με τον Διευθυντή της Τροχαίας Αρχηγείου ,σε ένα μήνα θα έρθει η κατακύρωση προσφορών . Ανάλογα των εξελίξεων οι αρχές θεωρούν πως το πρώτο τρίμηνο του νέους έτους θα εγκατασταθούν πιλοτικά.