Μήνυμα υπέρ της αυστηρής και ελεγχόμενης χρήσης υπηρεσιακών όπλων έστειλε ο Νίκος Λοϊζίδης, σχολιάζοντας στον ΑΝΤ1 τη νέα αστυνομική διάταξη που τέθηκε σε εφαρμογή από το Αρχηγείο Αστυνομίας.
Ο πρόεδρος της Ισότητας υπογράμμισε πως η φιλοσοφία της νέας οδηγίας είναι ξεκάθαρη ότι όταν ένας αστυνομικός αναγκαστεί να κάνει χρήση όπλου στόχος είναι η ακινητοποίηση του υπόπτου, εφόσον αυτό είναι εφικτό.
Όπως ανέφερε η χρήση πυροβόλου όπλου αποτελεί το έσχατο μέτρο και κάθε περιστατικό θα αξιολογείται ξεχωριστά με τα μέλη της Αστυνομίας να φέρουν προσωπική ευθύνη για κάθε πυροβολισμό.
Αυτό που άλλαξε
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στους πυροβολισμούς κατά των οχημάτων με τον κ.Λοϊζίδη να σημειώνει ότι στην πράξη οι βολές στα ελαστικά δεν οδηγούν πάντοτε σε άμεση ακινητοποίηση, ενώ εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για ανθρώπινες ζωές.
Όπως εξήγησε τα σύγχρονα ελαστικά - και ιδιαίτερα τα run-flat - επιτρέπουν σε ένα όχημα να συνεχίσει την πορεία του ακόμη και μετά από πυροβολισμό γεγονός που καθιστά τέτοιες ενέργειες εξαιρετικά επικίνδυνες.
Έμεινε ο εκφοβιστικός πυροβολισμός
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, οι αστυνομικοί καλούνται πλέον να εξαντλούν όλα τα πιο ήπια μέσα πριν από τη χρήση όπλου, ενώ ακόμη και οι προειδοποιητικοί πυροβολισμοί επιτρέπονται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις και αφού αξιολογηθεί ο κίνδυνος για πολίτες και μέλη της δύναμης.
Ο Λοϊζίδης αναφέρθηκε και στη συζήτηση γύρω από τη συνεργασία της Κύπρου με το FBI, λέγοντας ότι η Αστυνομία χρειάζεται σύγχρονα εργαλεία και εξειδικευμένη τεχνογνωσία απέναντι στο οργανωμένο έγκλημα, ωστόσο τόνισε ότι η ουσία παραμένει η σωστή εκπαίδευση και η υπεύθυνη επιχειρησιακή δράση των ίδιων των μελών της δύναμης.
«Η Αστυνομία είναι εδώ για να προστατεύει ανθρώπινες ζωές και όχι για να λειτουργεί εκδικητικά», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως κάθε χρήση υπηρεσιακού όπλου πρέπει να δικαιολογείται από απόλυτη αναγκαιότητα.
Δείτε το βίντεο: