Απαγόρευση όλων των συγκεντρώσεων, διαδηλώσεων και δημόσιων εκδηλώσεων για 13 ημέρες επέβαλε η Νομαρχία της Άγκυρας, ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ που θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Ιουλίου στην τουρκική πρωτεύουσα.
Τουρκικά μέσα αναφέρουν ότι σχεδιάζεται, παράλληλα, η χορήγηση διοικητικής άδειας σε δημοσίους υπαλλήλους και η αναστολή των εργασιών της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης κατά τη διάρκεια της Συνόδου.
Στο μεταξύ, οι τουρκικές αρχές πραγματοποίησαν ταυτόχρονες εφόδους σε σπίτια, προχωρώντας στη σύλληψη 209 ατόμων. Η Γενική Εισαγγελία της Άγκυρας ανακοίνωσε ότι είχαν εκδοθεί εντάλματα για συνολικά 241 υπόπτους, στο πλαίσιο ερευνών για διασυνδέσεις με οργανώσεις που η Τουρκία χαρακτηρίζει τρομοκρατικές.
Μεταξύ των συλληφθέντων περιλαμβάνονται η αρχισυντάκτρια του περιοδικού KAOS GL, Γιλντίζ Ταρ, καθώς και ακαδημαϊκός του Πανεπιστημίου της Άγκυρας, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Οι συλλήψεις και τα μέτρα ασφαλείας προβάλλονται επικριτικά από μέρος του τουρκικού Τύπου. Η Αϊντινλίκ κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Το ΝΑΤΟ φοβάται τον λαό», υποστηρίζοντας ότι στην πρωτεύουσα έχει διαμορφωθεί καθεστώς που παραπέμπει σε στρατιωτικό νόμο.
Η Τζουμχουριέτ παρουσίασε τις επιχειρήσεις με τον τίτλο «Η αγάπη της κυβέρνησης για το ΝΑΤΟ», ενώ η Εβρενσέλ έκανε λόγο για κλίμα εκφοβισμού, σημειώνοντας ότι μεταξύ των κρατουμένων βρίσκονται δημοσιογράφοι, συνδικαλιστές, ακαδημαϊκοί και μέλη αριστερών οργανώσεων.
Σύμφωνα με την Εβρενσέλ, η πρόσβαση των συλληφθέντων σε δικηγόρο περιορίστηκε για 24 ώρες. Η Αϊντινλίκ Aydınlık κατήγγειλε επίσης ότι δημοσιογράφοι της ίδιας και του τηλεοπτικού σταθμού Ουλουσάλ Κανάλ δεν διαπιστεύτηκαν για την κάλυψη της Συνόδου.
Το φιλοκουρδικό κόμμα DEM καταδίκασε τις επιχειρήσεις, χαρακτηρίζοντας τις συλλήψεις πολιτικών, εκπροσώπων οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και πολιτών αυθαίρετες.