Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
φ

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε τη Δευτέρα το απόγευμα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ και άφησε να εννοηθεί ότι ο αποκλεισμός θα μπορούσε να επανέλθει μέσα σε 30 λεπτά, εάν χρειαστεί.

«Όσο μας σέβονται, δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα», δήλωσε ο Τραμπ αναφερόμενος στο ιρανικό καθεστώς, προτού προσθέσει ότι «έχουμε πλήρη έλεγχο των στενών».

Αναφερόμενος στον νέο μηχανισμό που θεσπίστηκε στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας-πλαισίου, ο Τραμπ μίλησε για τον αντίκτυπο του αποκλεισμού που ήρθη στις 17 Ιουνίου.

«Νομίζω ότι ο αποκλεισμός ήταν πιο αποτελεσματικός από το να ρίχνεις βόμβες, αν θέλετε να μάθετε την αλήθεια», τόνισε.

«Ήταν, όπως είπα, αυτό που αποκαλούν “ατσάλινο τείχος”. Κανείς δεν το πέρασε. Ούτε ένα πλοίο δεν πέρασε για να μπορέσει να πάει στο Ιράν».

«Περνούσαν μόνο αν εμείς θέλαμε να περάσουν, και θα μπορούσαμε να το στήσουμε ξανά σε περίπου 15 λεπτά. Θα έλεγα με ένα τηλεφώνημα. Πόσο θα χρειαζόταν; Ίσως μισή ώρα», πρόσθεσε.

Ο Τραμπ συνέκρινε επίσης τη νέα συμφωνία με το Κοινό Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης του 2015 —τη συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα που είχε διαπραγματευθεί ο πρώην Πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα.

«Ο Ομπάμα τους έδωσε έναν δρόμο προς την απόκτηση πυρηνικού όπλου. Εγώ τους έδωσα ένα τείχος απέναντι σε ένα ακόμη. Δεν πρόκειται ποτέ, βάσει αυτής της συμφωνίας, ούτε καν να σκεφτούν να κατασκευάσουν πυρηνική βόμβα», δήλωσε ο Τραμπ στους δημοσιογράφους.