Σενάρια ενίσχυσης της αντιπυραυλικής άμυνας στην Τουρκία εξετάζει το ΝΑΤΟ, καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για πιθανές απειλές από το Ιράν. Τουρκικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg, η Συμμαχία εξετάζει την αποστολή επιπλέον συστήματος Patriot σε αεροπορική βάση στην Τουρκία όπου βρίσκονται και Αμερικανοί στρατιωτικοί.
Σύμφωνα πάντοτε με τα δημοσιεύματα, οι συζητήσεις φέρονται να ξεκίνησαν μετά τα πρόσφατα περιστατικά αναχαίτισης πυραύλων που εκτοξεύθηκαν από το Ιράν, τα οποία – σύμφωνα με πηγές – έθεσαν σε δοκιμασία την επιχειρησιακή ετοιμότητα του ΝΑΤΟ στην περιοχή.
Διαβάστε όλες τις εξελίξεις εδώ: LIVE / Μπαράζ ισραηλινών βομβαρδισμών σε Τεχεράνη και Λίβανο - Επίθεση στην πρεσβεία των ΗΠΑ στο Ιράκ - «Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για την ειρήνη» δηλώνει ο Μ. Χαμενεΐ
Κομβικό ρόλο στο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης παίζει το αμερικανικό ραντάρ AN/TPY-2 στο Κιούρετσικ της ανατολικής Τουρκίας, το οποίο παρακολουθεί εκτοξεύσεις πυραύλων από τη Μέση Ανατολή. Γράφουν ότι τουλάχιστον ένας από τους πυραύλους φέρεται να είχε ως κύριο στόχο το συγκεκριμένο ραντάρ.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται και η βάση του Ιντσιρλίκ στη νότια Τουρκία, όπου σταθμεύουν δυνάμεις του ΝΑΤΟ και εκατοντάδες Αμερικανοί στρατιωτικοί. Πηγές αναφέρουν ότι εξετάζεται η ανάπτυξη συστήματος PAC-3, που έχει ισχυρότερες δυνατότητες αναχαίτισης βαλλιστικών πυραύλων, δίπλα στο υπάρχον σύστημα PAC-2.
Τα συστήματα PAC-2 χρησιμοποιούνται κυρίως για την αντιμετώπιση αεροσκαφών και πυραύλων cruise, ενώ το PAC-3 θεωρείται πιο αποτελεσματικό απέναντι σε βαλλιστικές απειλές.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα το δημοσίευμα του Bloomberg, από τις 4 Μαρτίου δυνάμεις αεράμυνας του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν ήδη αναχαιτίσει τρεις πυραύλους που εκτοξεύθηκαν από το Ιράν, γεγονός που έχει ανεβάσει τον βαθμό επιφυλακής της Συμμαχίας.
Ανώτερος στρατιωτικός αξιωματούχος φέρεται να δήλωσε ότι το ΝΑΤΟ «θα συνεχίσει να προσαρμόζεται στις εξελισσόμενες απειλές», ενώ επισημαίνεται ότι το Ιράν φέρεται να επιχειρεί να πλήξει αμερικανικά συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης στην περιοχή, μεταξύ αυτών και αντίστοιχο ραντάρ στην Ιορδανία.