Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
δεξαμενόπλοιο
Φωτογραφία αρχείου

Το Ιράν κατέσχεσε ένα πετρελαιοφόρο δεξαμενόπλοιο στον κόλπο του Ομάν, μετέδωσε αργά το βράδυ της Παρασκευής το πρακτορείο ειδήσεων Fars, συμπληρώνοντας ότι στο πλοίο επέβαιναν ναυτικοί από την Ινδία, τη Σρι Λάνκα και το Μπανγκλαντές.

«Ένα τάνκερ που μετέφερε έξι εκατομμύρια λίτρα λαθραίου καυσίμου ντίζελ αναχαιτίστηκε στον κόλπο του Ομάν», σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Fars που επικαλείται αξιωματούχο της νότιας επαρχίας Ορμοζγκάν. Το πλοίο είχε απενεργοποιήσει τα συστήματα αναγνώρισης, συμπλήρωσε ο αξιωματούχος.

Οι αρχές του Ιράν έθεσαν υπό κράτηση τα 18 μέλη του πληρώματος.

Μεταξύ των συλληφθέντων είναι και ο καπετάνιος του τάνκερ. Η ταυτότητα του πετρελαιοφόρου και η εθνικότητα των μελών του πληρώματος δεν έχουν γίνει γνωστά. Ωστόσο νωρίτερα το πρακτορείο Fars είχε μεταδώσει ότι τα μέλη του πληρώματος κατάγονται από την Ινδία, τη Σρι Λάνκα και το Μπανγκλαντές.

Οι ιρανικές αρχές επεσήμαναν ότι το τάνκερ διέπραξε πολλαπλές παραβάσεις, όπως «αγνόηση εντολών στάσης, απόπειρα διαφυγής και έλλειψη εγγράφων πλοήγησης και φορτίου». Οι ιρανικές δυνάμεις ανακοινώνουν συχνά τη σύλληψη πλοίων που μεταφέρουν λαθραία πετρέλαιο στον Κόλπο.

Η νέα σύλληψη χθες σημειώθηκε σε ένα τεταμένο γεωπολιτικό πλαίσιο, δύο ημέρες αφού οι ΗΠΑ κατέλαβαν πετρελαιοφόρο στα ανοικτά των ακτών της Βενεζουέλας.

Σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, το τάνκερ αυτό, το Skipper, μετέφερε πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα και το Ιράν. Στο πλοίο είχαν επιβληθεί κυρώσεις το 2022 από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για φερόμενους δεσμούς με τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν και τη Χεζμπολάχ του Λιβάνου.