Με σκυμμένο κεφάλι και το βλέμμα στο κενό οδηγήθηκε το πρωί της Δευτέρας 14 Ιουλίου στις φυλακές Κορυδαλλού η 25χρονη Ειρήνη Μουρτζούκου, μετά την ομολογία της για τη δολοφονία τεσσάρων παιδιών και την απόπειρα ανθρωποκτονίας ενήλικης γυναίκας.
Η Μουρτζούκου είχε διανυκτερεύσει σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του 11ου ορόφου της ΓΑΔΑ, ενώ την προηγούμενη ημέρα, με ομόφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενη μετά την απολογία της μέσω υπομνήματος στην ανακρίτρια Πατρών.
Διάβασε ακόμα: H Ειρήνη Μουρτζούκου «δείχνει» για τον θάνατο του Παναγιωτάκη τη μητέρα του
Στον Κορυδαλλό, η 25χρονη θα παραμείνει αρχικά σε απομόνωση για προληπτικούς λόγους υγειονομικής ασφάλειας λόγω κορονοϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνέχεια θα μεταφερθεί στην πτέρυγα ΣΤ’ – γνωστή και ως «πτέρυγα των VIP» – που βρίσκεται στο ισόγειο του σωφρονιστικού καταστήματος, κοντά στο αναρρωτήριο. Εκεί αναμένεται να κρατηθεί σε ατομικό κελί, εξαιτίας της σοβαρότητας των εγκλημάτων που ομολόγησε. Στα γειτονικά κελιά κρατούνται ήδη η Ρούλα Πισπιρίγκου και η μητέρα του 3χρονου Άγγελου από το Ηράκλειο Κρήτης.
Fast track απολογία χωρίς αποκαλύψεις
Η απολογία της στην ανακρίτρια Αχαΐας ολοκληρώθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς τις αποκαλύψεις που είχαν διαρρεύσει προηγουμένως. Η κατηγορούμενη επέλεξε να μη δώσει προφορικές απαντήσεις, παραπέμποντας στο 35σέλιδο υπόμνημα που είχε καταθέσει.
Παρά την προφυλάκισή της, παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα για το πλήρες περιεχόμενο του υπομνήματος, καθώς και για το αν υπάρχουν αναφορές σε άλλες υποθέσεις ή σε εμπλοκή τρίτων προσώπων – όπως για παράδειγμα στην υπόθεση θανάτου του μικρού Παναγιωτάκη.
«Θέλει να λυτρωθεί», λέει ο συνήγορός της
Ο συνήγορός της, Νίκος Αλεξανδρής, υπογράμμισε ότι η Μουρτζούκου δεν ανακάλεσε την απολογία της και μέσω του υπομνήματος ανέλαβε το μέρος της ευθύνης που της αναλογεί, προσθέτοντας ωστόσο πως «δεν της αναλογεί ολόκληρο το βάρος».
«Όταν κάποιος ομολογεί αβίαστα, είναι προφανές ότι έχει μετανιώσει. Ακόμα και οι χειρότεροι εγκληματίες έχουν δικαίωμα στη μετάνοια. Όταν κάποιος ομολογεί χωρίς να του έχει απαγγελθεί κατηγορία, επιθυμεί να λυτρωθεί», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αλεξανδρής επανέλαβε πως η ανάκριση βρίσκεται υπό μυστικότητα και για τον λόγο αυτό απέφυγε να απαντήσει ευθέως σε συγκεκριμένα ερωτήματα, κρατώντας όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. Όταν ρωτήθηκε ειδικά για τον θάνατο του μικρού Παναγιωτάκη, αρκέστηκε να δηλώσει πως η εντολέας του «είπε ό,τι έπρεπε να πει».
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο υποβολής αιτήματος για ψυχιατρική εξέταση, δήλωσε: «Θα κάνω ένα αφελές ερώτημα: υπάρχει κάποιος που να θεωρεί ότι δεν πρέπει να εξεταστεί ψυχιατρικά η Ειρήνη Μουρτζούκου, με τόσα που έχει στο ενεργητικό της;».
Η απολογία γραμμένη λέξη προς λέξη
Το βράδυ του Σαββάτου, πριν την απολογία της, η Μουρτζούκου είχε πολύωρη συνάντηση με τον συνήγορό της, κατά την οποία κατέγραψαν μαζί λέξη προς λέξη το περιεχόμενο του υπομνήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η 25χρονη του είχε παραδώσει χειρόγραφες σημειώσεις που ενδέχεται να περιλαμβάνουν κρίσιμες λεπτομέρειες για τους τέσσερις θανάτους αλλά και για πιθανή εμπλοκή τρίτων προσώπων.
Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο κ. Αλεξανδρής είχε περιγράψει την κατηγορούμενη ως άτομο με «ιδιάζουσα προσωπικότητα» και βαθιά ψυχικά τραύματα, κυρίως από τη σχέση με τη μητέρα της, η οποία – όπως είπε – δεν της έδειξε ποτέ την αγάπη που είχε ανάγκη. Το στοιχείο αυτό εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθεί στην υπερασπιστική της γραμμή.
Απόλυτη σιωπή για τον Παναγιωτάκη
Παρά τις παραδοχές της για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, η Μουρτζούκου εξακολουθεί να τηρεί σιγή για τον θάνατο του 1,5 έτους Παναγιωτάκη – του τελευταίου περιστατικού που συνδέεται με την ίδια. Από την πρώτη στιγμή της κράτησής της, αρνείται να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση για το βρέφος, αφήνοντας ένα ακόμη σκοτεινό σημείο σε μία υπόθεση που συγκλονίζει την κοινή γνώμη.