Αναλυτικά:
Συμφωνείτε με την άποψη ότι η Ζενίτ παραμένει φαβορί για πρόκριση παρά τη νίκη της ΑΕΛ με 1-0 στον πρώτο αγώνα;
"Εγώ το έχω πει ακόμα και στην πρώτη δημοσιογραφική που κάναμε πριν από το παιχνίδι με τη Ζενίτ ότι οι πιθανότητες σε έτσι παιχνίδια είναι 50-50. Μπορεί κάποιοι συνάδελφοί σας να είπαν ότι είναι τρελός ο προπονητής και μόνοι σας παρακολουθήσατε στο παιχνίδι με τη Ζενίτ ότι ήταν ισοδύναμο σε κάποια σημεία του. Είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί καταφέραμε να κερδίσουμε έναν αντίπαλο που δεν έχει όρια στον προϋπολογισμό του".
Μπορεί με αυτό το 1-0 να φτάσει η ΑΕΛ στο θαύμα της πρόκρισης;
"Εμείς πιστεύουμε σε αυτό. Εγώ είμαι σίγουρος ότι αυτό το παιχνίδι είναι πολύ πιο δύσκολο από το πρώτο παιχνίδι, αλλά εμείς θα έχουμε όμως τις πιθανότητές μας και θα επιδιώξουμε να καταφέρουμε τις ευκαιρίες που θα βρούμε. Αν μπορέσουμε να βγάλουμε τη Ζενίτ από τα προκριματικά του Τσάμπιονς Λιγκ, αυτό θα είναι εξωπραγματικό".
Οι Ρώσοι θα επιδιώξουν να κάνουν «κόλαση» το γήπεδο. Υπάρχει αντίδοτο για να αποφύγει η ΑΕΛ ένα «γρήγορο» γκολ που θα την βγάλει εκτός παιχνιδιού;
"Εμείς δεν θα έχουμε πολλές αλλαγές στην ομάδα. Θα πρέπει να μειώσουμε τα λάθη και να δούμε τα αδύνατα σημεία της Ζενίτ για να τα αντιμετωπίσουμε".
Τι περιμένετε ότι θα συναντήσετε στην Αγία Πετρούπολη;
"Για μένα το παιχνίδι είναι πάρα πολύ δύσκολο. Ξέροντας την κλάση που έχουν οι ποδοσφαιριστές της Ζενίτ. Θα το πω και πάλι, θα κάνουμε ότι μπορούμε, να παρουσιαστούμε σε επίπεδο, και αν καταφέρουμε να βγάλουμε έξω τη Ζενίτ αυτό θα είναι κάτι φανταστικό για εμάς".
Πιστεύετε ότι έχουν περισσότερο άγχος οι Ρώσοι από τη δική μας ομάδα;
"Δεν συμφωνώ ότι έχουν παραπάνω άγχος από εμάς. Είναι μεγάλοι ποδοσφαιριστές, είναι μεγάλη η κλάση των ποδοσφαιριστών, οι πιο πολλοί έπαιξαν στο Παγκόσμιο Κύπελλο, για αυτούς κάθε παιχνίδι είναι τελικός αυτοί ξέρουν να αντιμετωπίσουν το κάθε παιχνίδι".
Υπάρχει ένα δεδομένο, ότι οι παίκτες της ΑΕΛ δεν έχουν τόσες πολλές εμπειρίες, όσες οι παίκτες της Ζενίτ…
"Έτσι είναι κι εγώ το γνωρίζω αυτό".
Μπορεί όμως η δίψα των παικτών της ΑΕΛ να νικήσει το άγχος, την εμπειρία ή τα πολλά χρήματα της Ζενίτ;
"Εμείς αυτό που έχουμε να παρουσιάσουμε είναι η θέληση, η δύναμη, οι δυνατές μονομαχίες, ενώ πρέπει να είμαστε και πολύ έξυπνοι. Πρέπει να είμαστε σε όλο το παιχνίδι πολύ καλοί στην τακτική για να μπορέσουμε να… αποβάλουμε τις δυνατές μονάδες που έχει η Ζενίτ".
Προηγουμένως είπατε ότι δεν ετοιμάζετε πολλές αλλαγές σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα…
"Το δεύτερο ημίχρονο είναι πιο δύσκολο…".
Θα υπάρξουν όμως αλλαγές σε πρόσωπα;
"Μπορεί να έχουμε, μπορεί και όχι. Υπάρχουν ακόμη πέντε προπονήσεις μέχρι το παιχνίδι, αυτό είναι καλό για εμάς. Και εσείς ξέρετε ότι οι Ζεζίνιο και Ταγκμπατζούμι έχουν πολύ λίγες προπονήσεις με την ομάδα, ενώ κάποιοι ποδοσφαιριστές ακολουθούσαν για κάποιο χρονικό διάστημα πρόγραμμα αποθεραπείας. Αυτό θα μας δώσει πιο πολλές προπονήσεις με τους παίκτες για να δουλέψουμε μαζί τους".
Να κάνουμε κάποιες υποθέσεις. Αν η ΑΕΛ δεχθεί γρήγορα γκολ, δυσκολεύει περισσότερο η προσπάθειά σας;
"Σίγουρα θα είναι πιο δύσκολο. (Γέλια). Εύχομαι να μην δεχθούμε «γρήγορο» γκολ. Θα είμαι πάρα πολύ χαρούμενος αν εμείς πετύχουμε το πρώτο γκολ".
Παίκτες, όπως ο Χουλκ, ο Φαϊσούλιν, ο Γκαράι, ο Ντάνι, δεν θα συγχωρέσουν τον εαυτό τους εάν δεν αποκλείσουν την ΑΕΛ. Αυτό πώς το σκέφτεστε; Μπορείτε να βρεθείτε στη θέση τους;
"Αυτοί είναι εξαιρετικά ποιοτικοί ποδοσφαιριστές, αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει τόσο πολύ. Εμένα με ενδιαφέρει μόνο η ομάδα μας και πώς θα παρουσιαστεί. Στη Βουλγαρία υπάρχει μια ωραία παροιμία «καλύτερα να κλαίει η μαμά τους παρά να κλαίει η μαμά μας»".
Σε ποιο βαθμό ετοιμότητας είναι αυτή την περίοδο η ΑΕΛ;
"Μπορώ να πω ότι η παράξενη προετοιμασία που έγινε με τους ποδοσφαιριστές, σε μεγάλο βαθμό δεν είμαστε πολύ έτοιμοι, κάθε μέρα θα δουλεύουμε στη φυσική κατάσταση, στην τακτική και στην ψυχολογία με τους ποδοσφαιριστές που ήρθαν αργά στην ομάδα για να εγκλιματιστούν στην ομάδα".
Να αφήσουμε την Ζενίτ. Θεωρείτε ότι η νέα χρονιά μπορεί να σας δώσει αυτό που δεν σας έδωσε πέρσι, να πάρει η ΑΕΛ τον τίτλο;
"Ελπίζω και πιστεύω σε αυτό το πράγμα, ότι θα πάρουμε φέτος τον τίτλο, αλλά για μένα το πιο σημαντικό είναι να έχουμε μια καλή ομάδα, να παίζει καλό ποδόσφαιρο, επιθετικό ποδόσφαιρο και να ευχαριστεί τους οπαδούς".
Ο κόσμος που έμεινε απογοητευμένος για την απώλεια του τίτλου. Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο;
"Εγώ είμαι ο πιο απογοητευμένος από όλους . Ήταν πολύ βαρύ για εμένα η απώλεια του πρωταθλήματος, αλλά πρέπει να βρεις τις δυνάμεις για να προχωρήσεις".
Πώς βρίσκεις τις δυνάμεις για να προχωρήσεις; Με ποιο τρόπο;
"Δεν μπορείς να μην βρεις δυνάμεις για να προχωρήσεις. Εγώ είμαι άνθρωπος που τους στόχους που βάζω για να πετύχω είναι πολύ μεγάλοι, και από την πρώτη μέρα που αρχίζει κάτι καινούριο βάζω τον πιο ψηλό στόχο και βρίσκω δυνάμεις και πίστη για να πετύχω αυτά που θέλω".
Ποια ήταν η κύρια αιτία που χάθηκε ο τίτλος;
"Η αιτία δεν είναι μόνο μία. Σε κάποια παιχνίδια κάναμε ατομικά λάθη τα οποία μας κόστισαν κάποιους βαθμούς αλλά δεν θέλω να πηγαίνω στο παρελθόν, αυτό είναι στην ιστορία. Βλέπουμε μπροστά και συνεχίζουμε να δουλεύουμε".
Στην περσινή περίοδο υπήρξαν διαφορές με παίκτες ή κρούσματα απειθαρχίας που έφεραν αναστάτωση στην ομάδα;
"Δεν είμαι σύμφωνος ότι είχαμε κρούσματα απειθαρχίας. Πάρα πολλά πράγματα που βγήκαν έξω δεν είναι αλήθεια. Και εγώ πριν από τέσσερα χρόνια ήμουν στη θέση των ποδοσφαιριστών, ήμουν ποδοσφαιριστής, και είναι νορμάλ κάποιος να κάνει κάποια λάθη. Είδαμε και στο Παγκόσμιο Κύπελλο ότι μεγάλα ονόματα έκαναν μεγάλα λάθη. Τα λάθη είναι μέρος του παιχνιδιού".
Οι αλλαγές που επιχειρείτε φέτος πιστεύετε ότι θα βοηθήσουν να φτιάξατε μία καλύτερη ομάδα, την ομάδα που θέλετε;
"Κάθε μέρα δουλεύουμε για αυτό, για να κάνουμε την ομάδα όπως την θέλω".
Τι είπατε με τον πρόεδρο και ήταν αυτό που σας κράτησε στην ΑΕΛ;
"Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες. Θα πω δύο πράγματα. Πρώτο, χάσαμε το πρωτάθλημα και ακόμη είμαι απογοητευμένος για αυτό το πράγμα και είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε στο Τσάμπιονς Λιγκ και αυτός ήταν ένας λόγος που με κράτησε στην ΑΕΛ. Το άλλο είναι ότι χάσαμε τον τίτλο την περασμένη χρονιά και θέλω με τη νέα χρονιά να τον πάρουμε. Η ατμόσφαιρα στην ομάδα, στο σωματείο και σε ότι είναι στην ΑΕΛ μου αρέσει. Έχει κάποια πράγματα τα οποία βγαίνουν προς τα έξω και τα οποία βγαίνουν έξω ηθελημένα για να δημιουργήσουν κάποια ρήγματα στην ομάδα. Αυτοί είναι οι δύο λόγοι που με κράτησαν στην ομάδα και δεν το μετάνιωσα ούτε ένα λεπτό".
Ο Σαρντινέρο μπορεί να γίνει Μοντέιρο;
"Δεν υπάρχει παίκτης που θα φύγει και δεν μπορεί να αναπληρωθεί. Ο Σαρντινέρο είναι ένας νεαρός ποδοσφαιριστής που έχει ταλέντο. Η κατάσταση σε αυτούς τους ποδοσφαιριστές είναι ότι κάποιοι προσαρμόζονται γρήγορα, ενώ κάποιοι άλλοι θέλουν τον χρόνο τους για να προσαρμοστούν. Το μόνο πράγμα για το οποίο στεναχωριέμαι είναι ότι δεν αρχίσαμε την προετοιμασία όλοι μαζί. Με τον κάθε ποδοσφαιριστή έπρεπε να μιλήσουμε ξεχωριστά και αυτό δεν είναι εύκολο. Κάθε μέρα που περνούσε στην προετοιμασία ερχόταν και ένας νέος ποδοσφαιριστής".
Πού προτιμάτε να αγωνίζεται ο Ταγκμπατζούμι;
"Εκεί που θα αποφασίσω ότι τον χρειάζεται η ομάδα, εκεί θα τον βάλω να αγωνιστεί".
Ποια είναι η μεγαλύτερή σας αρετή σαν άνθρωπος;
"Θα απαντήσω με αυτόν τον τρόπο… Χωρίς το ποδόσφαιρο… δεν μπορώ".