To Μουντιάλ ήταν μια τεράστια απογοήτευση, μια καταστροφή για την εθνική ομάδα της Βραζιλίας. Μπορεί η χώρα να διοργάνωσε ένα υπέροχο τουρνουά, όμως η ομάδα άφησε όλο το βραζιλιάνικο φίλαθλο κοινό, αλλά και εκείνους που δεν ασχολούνται και τόσο με το ποδόσφαιρο, με την απορία τι πήγε τόσο φοβερά λάθος!
Αυτό το ΠΚ το θεώρησαν δικό τους. Ήταν το δεύτερο που γινόταν στα γήπεδα τους, στο σπίτι τους. Το πρώτο το έχασαν και έκλαψαν μάνες και παιδιά!
Το 1950, στον τελικό του Μαρακανά εναντίον της Ουρουγουάης, υπήρξε μια αληθινή τραγωδία. Υπήρξαν ακόμα και αυτοκτονίες! Μάλιστα η συνομοσπονδία ποδοσφαίρου της χώρας αποφάσισε ν'αλλαξει το χρώμα της στολής της ομάδας από λευκό στα σημερινά τέσσερα χρώματα, για να σβήσει όσο το δυνατό πιο γρήγορα η θύμηση εκείνης της ντροπιαστικής-όπως θεωρήθηκε- ήττας!
Και όμως, η δεύτερη φορά ήταν ακόμα χειρότερη! Η ομάδα τους, το καμάρι τους, τερμάτισε τέταρτη, είδε το μεγάλο της αστέρι σοβαρά τραυματισμένο, ενώ όλος ο κόσμος είδε τον εξευτελισμό του 7-1 από τη Γερμανία, που αφήνει μια σκληρή και τραγικά ανυπόφορη ανάμνηση.
Η πιο πετυχημένη χώρα στην ιστορία του ΠΚ, παρουσιάστηκε αποτυχημένη και περιορισμένων δυνατοτήτων στα τρία τελευταία τουρνουά! Τόσο, που φυσιολογικά εγείρεται το ερώτημα κατά πόσο η Βραζιλία κάνει αυτά που πρέπει για να ανταγωνιστεί χώρες που είναι στο προσκήνιο του ποδοσφαίρου τα τελευταία χρόνια, κερδίζοντας τους τίτλους και τις εντυπώσεις.
Είναι ήδη φανερό πως η Βραζιλία δεν θα είναι η ίδια μετά το Μουντιάλ στο σπίτι της! Ήδη ο Σκολάρι αποτελεί παρελθόν, ενώ είναι βέβαιο πως αρκετοί νέοι παίκτες θα εμφανιστούν το 2018 στη Ρωσία. Μερικοί θεωρούν πως οι αλλαγές πρέπει να φτάσουν και στη βραζιλιάνικη συνομοσπονδία Οι περισσότεροι μιλούν για την ανάγκη μιας πλήρους ανοικοδόμησης.
Ο Νειμάρ παραδέχεται:"Αποτύχαμε!Δεν παίξαμε το ποδόσφαιρο που παίζει η Βραζιλία. Δεν μπορέσαμε να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις του κόσμου μας."
Ο Ντάνι Άλβεζ δηλώνει:"Το ποδόσφαιρο μας πρέπει να αναθεωρηθεί γενικά. Δεν πρέπει να μην πιστώσουμε τη δουλειά που έγινε, όμως επιβάλλεται να βρούμε τον τρόπο να αρχίσουμε το ξανακτίσιμο του ποδοσφαίρου από το εφηβικό επίπεδο."
Ο υπουργός των σπορτς Άλτο Ρέμπελο ρίχνει την ευθύνη κυρίως στους νεαρούς παίκτες που φεύγουν νωρίς για τις ευρωπαϊκές ομάδες και συνυπεύθυνους γι'αυτό θεωρεί τους γονείς που τους παροτρύνουν. "Έχω ήδη επικρίνει αυτό που γίνεται εδώ και καιρό. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα είδος αποικιακού ποδοσφαίρου που διεξάγεται από πλούσιες ομάδες της Ευρώπης."
Ο πρόεδρος της συνομοσπονδίας Χοσέ Μαρίν είχε πει πως "αν χάσουμε το ΠΚ μέσα στη χώρα μας, είναι σαν να πηγαίνουμε στην κόλαση."
Ο προπονητής της Σάο Πάολο Π.Οτουόρι είναι ξεκάθαρος:"Πρέπει να κοιτάξουμε το ποδόσφαιρο διαφορετικά. Τη συνομοσπονδία πρέπει να την αναλάβουν άνθρωποι που σκέφτονται ποδοσφαιρικά."
Ο Σκολάρι,πάντως, είναι γεγονός πως επιλέγηκε λόγω της δημοσιότητας και της πείρας του από το 2002. Για αρκετούς όμως, ήταν ήδη ένας ξεπερασμένος, και για άλλους, ένας ξοφλημένος τεχνικός, που είχε την εύνοια πολλών παραγόντων.
"Έπρεπε να τον ευχαριστήσουμε, αλλά χρειάζεται να γίνει αντιληπτό πως έχουμε την ανάγκη νέων ανθρώπων, με νέες ιδέες για τον τρόπο που παίζεται το βραζιλιάνικο ποδόσφαιρο", δήλωσε ο πρώην σταρ Ζίκο, που δεν παρέλειψε να αποδώσει τα προβλήματα "στη φτωχή σε νέες ιδέες διοίκηση και στην έλλειψη σωστής δομής και ηγεσίας στη συνομοσπονδία."
Ο Σκολάρι είπε ότι "η Βραζιλία θα περάσει μια περίοδο με λιγότερους υποσχόμενους νεαρούς παίκτες και η συνομοσπονδία χρειάζεται να δουλέψει σκληρά για ένα καλύτερο μέλλον."
Άρχισαν ήδη να κυκλοφορούν διάφορα ονόματα για τον αντικαταστάτη του. Ανεξάρτητα από το ποιός θα είναι, πολλοί παίκτες είναι σίγουρο πως θ'αλλάξουν. Από τους 23 που επέλεξε ο Σκολάρι, μόνο εφτά θα είναι κάτω των 30 χρόνων στη Ρωσία το 2018. Οι Νειμάρ, Μαρσέλο, Όσκαρ, Γκουστάβο, Γουίλιαν, Παουλίνιο και Μπέρναρντ.
Ο Νειμάρ θα είναι τότε στα 26 του και θα κουβαλά πάλι τις ελπίδες για το έκτο τρόπαιο. "Αυτό που έγινε θα μας πληγώνει για πολύ καιρό, αλλά ξέρουμε ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες", είπε ο Νειμάρ.
"Πρέπει να κάνουμε ότι είναι δυνατό για να κάνουμε πάλι ευτυχισμένο τον λαό της Βραζιλίας."
Στο "Brazil 2014", η Σελεσάο ποτέ δεν μπόρεσε να ξεδιπλώσει το παραδοσιακό της "Jogo Bonito" ή το "Beautiful Game", και τέλειωσε το τουρνουά με τρεις νίκες, δύο ισοπαλίες και δύο ήττες. Έμεινε πολύ πίσω! Αυτή δεν ήταν Βραζιλία! Το θέμα είναι ότι για μια δεκαετία χάνει συνεχώς έδαφος.
Θα χρειαστεί,πιστεύω, να κάνει τη δική της επανάσταση, για ολική επαναφορά. Παγκόσμιο Κύπελλο χωρίς δυνατή, φαντεζί Βραζιλία, είναι σαν ένα πάρτι χωρίς όμορφες γυναίκες! Η επιστροφή στην παλιά, καλή Βραζιλία απαιτεί σκληρή, συνδυασμένη προσπάθεια από καινούργιους ανθρώπους, και όχι απ'αυτούς που έχασαν εδώ και καιρό την επαφή με τις πραγματικότητες του σύγχρονου ποδοσφαίρου!