Δάκρυσε... και ο ουρανός της Λισαβόνας! Το βροχερό απόγευμα της Δευτέρας η Πορτογαλία είπε το τελευταίο «αντίο» στον μεγάλο Εουσέμπιο... Η σωρός του «μαύρου πάνθηρα»... άφησε το αγαπημένο του «Ντα Λουζ» και με νεκρική πομπή μέσα από τους δρόμους της πρωτεύουσας έφτασε στον καθεδρικό ναό, όπου εψάλη η νεκρώσιμος ακολουθία. Ο Εουσέμπιο οδηγήθηκε στην τελευταία του κατοικία με τιμές αρχηγού κράτους... Αρχηγός ήταν άλλωστε για όλους τους Πορτογάλους!
Οι δρόμοι είχαν πλημμυρίσει από χιλιάδες κόσμου, που χειροκροτούσε και έκλαιγε για τον χαμό του ενός από τους μεγαλύτερους παίκτες που έβγαλε το παγκόσμιο ποδόσφαιρο. Μέσα σε κλίμα συγκίνησης και οδύνης η πομπή έφτασε αρχικά στο Δημαρχείο της πόλης, όπου έγινε μια σεμνή τελετή, και στη συνέχεια έφτασε στην εκκλησία. Όταν το φέρετρο οδηγήθηκε μέσα στο ναό, με τη βροχή να πέφτει ασταμάτητα, παντού «βασίλευε» η σιωπή... Λίγα λεπτά το πλήθος φώναξε πως ο Εουσέμπιο θα είναι αθάνατος στις μνήμες όλων.
Κοντά... στον Εουσέμπιο ήταν όλη η ομάδα της Μπενφίκα με επικεφαλής τους Ζόρζε Ζεζούς και Ρουί Κόστα. Πολλές προσωπικότητες έδωσαν το «παρών», ανάμεσά τους και ο ομοσπονδιακός μας τεχνικός, Φερνάντο Σάντος. Συντετριμμένοι ήταν οι συγγενείς του «Μαύρου Πάνθηρα»!
Ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Πέτρο Πάσος Κοέλιο ακολούθησε την πομπή σε όλη την πορεία της. Στην εκκλησία έφτασε ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Ανίμπαλ Καβάκο Σίλβα, συνοδευόμενος από την γυναίκα του.
Νωρίτερα, έγινε πραγματικότητα η τελευταία επιθυμία του Εσουσέμπιο, ο οποίος ήθελε να ακούσει το τελευταίο χειροκρότημα στο αγαπημένο του «Ντα Λουζ» της Λισαβόνας. Με παρόντες σπουδαίους παίκτες και χιλιάδες κόσμου, ο «Μαύρος Πάνθηρας» έκανε τον τελευταίο γύρο του θριάμβου. Το φέρετρο με τη σωρό του θρυλικού Πορτογάλου, τυλιγμένο με τη σημαία της Πορτογαλίας αρχικά παρέμεινε στη σέντρα και στη συνέχεια έκανε ένα τελευταίο γύρο στο «Ντα Λουζ».
Από το μεσημέρι της Κυριακής, χιλιάδες Πορτογάλοι απέτισαν φόρο τιμής στον Εουσέμπιο, προσκυνώντας την σωρό του σε ειδική αίθουσα στο γήπεδο της Μπενφίκα. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει...Εκεί, όπου αργά το βράδυ ήταν χιλιάδες κόσμου.