Για έναν μεγάλο "τελικό" με δύο ημίχρονα, το ματς στο "Καραϊσκάκης" και αυτό στο Βουκουρέστι, έχει προετοιμάσει ο Φερνάντο Σάντος τους ποδοσφαιριστές της Εθνικής μας ομάδας. Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου του αυριανού (15/11, 21:45) αγώνα με τη Ρουμανία, ο Πορτογάλος τεχνικός τόνισε πως δεν υπάρχει φαβορί στο συγκεκριμένο ζευγάρι για πρόκριση στην τελική φάση του Μουντιάλ όμως εξέφρασε την πίστη του πως το πάθος, η συγκέντρωση των Ελλήνων διεθνών αλλά και η στήριξη του κόσμου, θα στείλουν την ομάδα στη Βραζιλία.
«Είμαι Έλληνας», τόνισε ο Σάντος όταν ρωτήθηκε για τους αγώνες μπαράζ της χώρας του, της Πορτογαλίας.
Οι δηλώσεις του Φερνάντο Σάντος:
Υπάρχει φαβορί σε αυτό το ζευγάρι;
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί. Όταν μιλάμε για αγώνες μπαράζ, όπου τα πάντα μπορούν να κριθούν από την παραμικρή λεπτομέρεια και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτοί οι αγώνες μοιράζονται σε δύο ημίχρονα. Σίγουρα θα είναι δύσκολα ματς και για τις δύο ομάδες, εκτός από την ψυχολογική πίεση που υπάρχει. Εμείς και ο κσόμος θέλουμε να πάμε στο Μουντιάλ όμως το ίδιο θέλουν και οι αντίπαλοι».
Αν έχει δει κάτι στη Ρουμανία που τον φοβίζει;
"Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε πως η Ρουμανία θα είναι ο αντίπαλός μου, αυτό το πράγμα κάναμε. Αναλύσαμε τον αντίπαλο και βγάλαμε τα δυνατά σημεία αυτής της ομάδας, αυτά που δηλαδή θα πρέπει να προσέξουμε εμείς. Μπορέσαμε όμως και εντοπίααμε και κάποιες αδυναμία και τονίσαμε στους παίκτες αυτά τα σημεία που πρέπει να εκμεταλλευτούν. Αυτή είναι η δουλειά μας. Να αναλύουμε τον αντίπαλο ώστε να μπορούμε να εφαρμόσουμε το πλάνο μας. Αυτά τα πράγματα μένουν μεταξύ μας φυσικά γιατί αν τα πούμε σήμερα το έργο του αντιπάλου θα γίνει εύκολο. Το σίγουρο είναι πως η ομάδα της Ρουμανίας είναι πολύ καλή ομάδα".
Για το γεγονός ότι ο κόσμος περιμένει ένα κλειστό ματς
"Θα περιμένουμε να δούμε το ματς. Ποτέ δεν ξέρεις πως θα εξελιχθεί αν δεν ξεκινήσει. Μπορούμε να μπούμε σε θεωρίες και σενάρια όμως όταν το ματς ξεκινάει όλα αυτά μένουν στην άκρη. Γνωρίζουμε ότι σε αυτά τα ματς είναι πολύ σημαντικό να βάζεις γκολ αλλά να μην δέχεσαι".
Για το γεγονός ότι Ελλάδα και Ρουμανία δεν σκοράρουν. Θα είναι ικανοποιημένος με την ισοπαλία;
"Καμία ομάδα δεν θα παίξει για την ισοπαλία. Ούτε η Ρουμανία ήρθε εδώ για την ισοπαλία. Σίγουρα θα δώσει βάση στην άμυνά της όμως είναι δεδομένο πως θα επιχειρήσει να μας αιφνιδιάσει και να σκοράρει. Για εμάς δεν υπάρχει αμφιβολία. Ότι κάνουμε πάντα θα κάνουμε και αύριο. Θα παίξουμε για τη νίκη".
Για τα μπαράζ της Εθνικής Πορτογαλίας;
"Το ποδόσφαιρο είναι Ελλάδα - Ρουμανία. Κι εγώ είμαι Έλληνας. Δεν είναι κάτι που το λέω πρώτη φορά".
Για την απουσία του Κίρικες;
"Πράγματι είναι μια απώλεια για τη Ρουμανία. Στο τελευταίο ματς με την Εσθονία όλοι οι παίκτες που αγωνίστηκαν είναι κανονικά στην αποστολή. Το γεγονός ότι στην αποστολή είναι ο Τόρχε και ο Μαξίμ δείχνει ότι δεν θα επηρεαστεί ο τρόπος παιχνιδιού της Ρουμανίας. Έχουμε δει πολλά ματς της Ρουμανίας στα οποία δεν αγωνίζονται πάντα οι ίδιοι παίκτες όμως ο αμυντικός και ο επιθετικός τρόπος παιχνιδιού τους δεν αλλάζει. Ομαδικά τα πράγματα δεν αλλάζουν όμως κάποια ατομικά χαρακτηριστικά των παικτών επηρεάζει το παιχνίδι της ομάδας αλλά με πιο έμμεσο τρόπο".
Για τη βαριά κληρονομιά του Ότο Ρεχάγκελ και αν δυσκολεύτηκε να περάσει τη φιλοσοφία του στην ομάδα
"Το έχω πει πολλές φορές πως ο Ρεχάγκελ έχει ένα άγαλμα στο κέντρο της Αθήνας και αυτό λέει πολλά. Εγώ είμαι ο Σάντος, ένας διαφορετικός άνθρωπος με άλλες ιδέες. Αυτό που με βοήθησε ήταν το γεγονός πως το 80% των παικτών της Εθνικής ήταν παίκτες μου σε ομάδες που ήμουν".
Ποιο ματς από τα δύο έχει μεγαλύτερη βαρύτητα
"Ένας τελικός υπάρχει και όχι δύο. Από τη στιγμή που μιλάμε για έναν τελικό, ο οποίος έχει δύο ημίχρονο τότε η βαρύτητα που πρέπει να δοθεί στα δύο ματς πρέπει να είναι η ίδια.
Επικεντρωνόμαστε πάρα πολύ σε συγκρίσεις και θεωρίες. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να παίξουμε και όχι να δούμε αν κάτι είναι καλό και μας βολεύει. Αναλύσαμε τη Ρουμανία, διαπιστώσαμε κάποια πράγματα γιατί όπως έχουμε πει είναι μια ομάδα η οποία έχει το ομαδικό στοιχείο. Όμως έχουμε την πίστη πως εμείς θα περάσουμε στο Μουντιάλ. Έχω απεριόριστη πίστη και εμπιστοσύνη στους παίκτες μου και γι' αυτό είμαι αισιόδοξος. Έχοντας ως στοιχείο το πάθος για πρόκριση και τη συγκέντρωση, τότε έστω και δύσκολα θα περάσουμε".
Για το σχόλιο του Πιτούρκα πως θέλει να σκοράρει η ομάδα του
"Σίγουρα θα κατέβουν εδώ για να σκοράρουν και εμείς θα κάνουμε τα πάντα για να αναχαιτίσουμε τις επιθέσεις τους και να σκοράρουμε".
Για το πρόσφατο φιλικό με τη Ρουμανία
"Μιλάμε για ένα φιλικό. Είχαμε ήδη προκριθεί στο EURO και είχαμε πολλές αλλαγές. Ήταν τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Δεν το έχω λάβει καθόλου υπόψη μου αυτό το ματς. Ούτε καν το ξαναείδα".
Για το αν αυτά τα ματς μοιάζουν με εκείνο με την Κροατία πριν πάμε στο EURO
"Υπάρχουν ομοιότητες όμως δεν ήταν μόνο εκείνο το ματς αλλά και αυτό με την Γεωργία. Μια άλλη ομοιότητα είναι η ώθηση που θα μας δώσει ο κόσμος. Ο ελληνικός λαός μας έχει βοηθήσει πολύ σε όλα τα ματς. Είμαι σίγουρος πως σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ο κόσμος θα μας στηρίξει και θα μας δώσει ώθηση. Η παρουσία του κόσμου μας δίνει μεγαλύτερες ευθύνες όμως τις δεχόμαστε με χαρά. Οι παίκτες θα δώσουν και την ψυχή τους για να τους δώσουν χαρά".
Για την κούραση των ποδοσφαιριστών του Ολυμπιακού
"Ο Ρονάλντο και ο Ιμπραίμοβιτς δηλαδή δεν θα παίξουν με τις ομάδες του; Οι μεγάλες όμαδες έτσι κάνουν. Σίγουρα οι παίκτες του Ολυμπιακού είχαν μια δύσκολη εβδομάδα με τρία δύσκολα ματς όμως αύριο η κούραση θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα σκέφτονται. Κι αν δούμε την άλλα όψη του νομίσματος έκαναν τρεις νίκες οπότε η ψυχολογία τους θα είναι στα ύψη".
Για το αν προβληματίζεται για την ενδεκάδα;
"Τις αποφάσεις μου θα τις πάρω με γνώμονα το καλό της ομάδας. Δεν έχουμε προβλήματα τραυματισμών και είμαι πολύ χαρούμενος από το πάθος που βλέπω από τους παίκτες. Ακόμα και αυτοί που δεν θα αγωνιστούν θα δώσουν τη μάχη τους από τον πάγκο".
Άπαντες στο στρατόπεδο της Εθνικής μας «ζουν και αναπνέουν» για την κρίσιμη αναμέτρηση, εκφράζοντας μεν την αισιοδοξία τους, αλλά προσπαθούν ταυτόχρονα να κρατήσουν χαμηλούς τους τόνους.
Με αφορμή τον πρώτο αγώνα μπαράζ, ο ομοσπονδιακός τεχνικός του αντιπροσωπευτικού μας συγκροτήματος, Φερνάντο Σάντος, παραχώρησε συνέντευξη στην επίσημη ιστοσελίδα της FIFA και χαρακτήρισε ως υποχρέωση της «γαλανόλευκης» την πρόκριση στο Μουντιάλ της Βραζιλίας, προκειμένου να δοθεί χαρά στον κόσμο στην δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.
Αναφερόμενος στη μεγάλη δύναμη της Εθνικής μας, ο Πορτογάλος τεχνικός αναφέρθηκε στο πάθος των διεθνών μας και την υπερηφάνεια που χαρακτηρίζει τους Έλληνες.
H συνέντευξη του Φερνάντο Σάντος:
- Η Ελλάδα δέχτηκε μόλις τέσσερα γκολ στα προκριματικά. Είναι η άμυνα το βασικό ζητούμενο για την ομάδα σας;
«Πιστεύω πως έχει να κάνει με το πώς έχει χτιστεί η συγκεκριμένη ομάδα και ένα φυσικό στυλ που έχει εξελιχθεί στην Ελλάδα από το Euro 2004. Αυτή η διοργάνωση άλλαξε κατά κάποιο τρόπο τον τρόπο παιχνιδιού, δίνοντας περισσότερη έμφαση στο αμυντικό κομμάτι. Η Ελλάδα εκμεταλλεύτηκε αυτό, τα φυσικά του χαρακτηριστικά και έφτασε στην επιτυχία, σε μια μεγάλη νίκη. Μετά από αυτό η ταυτότητά της ως ομάδα καθορίστηκε. Κι αυτό είναι κάτι που είναι δύσκολο να αλλάξει».
- Η ελληνική ομάδα μπορεί να μην έχε μεγάλα αστέρια όπως ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς και ο Κριστιάνο Ρονάλντο. Ποια πιστεύετε πως είναι η μεγάλη δύναμη της ομάδας σας;
«Κυρίως το πάθος των παικτών μου και ο χαρακτήρας που βγάζουν σε κάθε αγώνα. Αυτό είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των Ελλήνων γενικότερα: οι Έλληνες είναι παθιασμένοι με τη χώρα τους από τη φύση τους και πολύ περήφανοι γι’ αυτή. Το ίδιο ισχύει και για τους παίκτες. Κάθε φορά που πηγαίνουν στο γήπεδο για να παίξουν, δίνουν τα πάντα, το 100%. Από άποψη ποιότητας, δεν μπορούμε πάντα να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό, αλλά δουλεύουμε σκληρά κι έχουμε πολύ πάθος. Έχω κοουτσάρει αυτή την ομάδα σε 41 αγώνες και νομίζω πως αυτό δεν το δείξαμε μόνο σε 45 λεπτά».
- Όλος ο κόσμος μιλά για την κρίση στην Ελλάδα, μια χώρα όπου το ποδόσφαιρο είναι πολύ δημοφιλές. Μπορεί αυτό να αποτελέσει έξτρα πίεση για την ομάδα σας στα μπαράζ με τη Ρουμανία;
«Δεν το ξέρω αυτό. Φυσικά όταν υπάρχει κρίση σε μια χώρα, υπάρχουν δυσκολίες. Όλοι ξέρουμε πως υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην Ελλάδα, με την ανεργία στο 30%. Η κρίση έχει επηρεάσει πολύ κόσμο και ανθρώπους που έχουν σχέση με τους παίκτες μας. Όλοι μας έχουμε φίλους ή μέλη της οικογένειάς μας που περνούν δύσκολες στιγμές. Αυτό είναι φυσικό να σε επηρεάζει. Μόνο κάποιος που δεν θα ήταν άνθρωπος δεν θα επηρεαζόταν. Όμως δεν μας επηρεάζει από ποδοσφαιρικής άποψης. Ξέρουμε πως η πρόκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο είναι ένας από τους τρόπους για να μας βοηθήσει να βγούμε από αυτή την άσχημη συγκυρία, όπως συνέβη όταν κατακτήσαμε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Είναι πολύ σημαντικό να τα καταφέρουμε για τους Έλληνες. Έτσι έχουμε αυτή την υποχρέωση, πρέπει να δώσουμε περισσότερα από όσα παίρνουμε για να μικρύνουμε τη στενοχώρια των Ελλήνων».
- Ζείτε στην Ελλάδα εδώ και καιρό. Θα θεωρούσατε τον εαυτό σας Έλληνα;
«Συνηθίζω να λέω-και δεν προσπαθώ να γίνω αρεστός-πως όταν είμαι στην Ελλάδα είμαι Έλληνας κι όταν είμαι στην Πορτογαλία είμαι Πορτογάλος. Η καρδιά μου είναι πορτογαλική, αυτό είναι φυσικό, αλλά ένα μέρος της, βαθιά μέσα μου, γίνεται ελληνικό όταν είμαι στην Ελλάδα».