Ήχησαν τα κυπριακά τουφέκια στο Λουξεμβούργο
Δύο χρυσά και ένα αργυρό πρόσθεσαν την Τετάρτη (29/05) στον λογαριασμό της Κύπρου οι σκοπευτές – Ένα χρυσό και τέσσερα χάλκινα έφερε η κολύμβηση
Τι και αν το…. πατροπαράδοτο σκιτ απουσιάζει από το καλεντάρι, για ακόμα μία φορά η Σκοποβολή αποδεικνύεται σταθερή αξία για τον κυπριακό αθλητισμό. Σε μία μέρα όπου δεν υπήρχε δράση στο «Josy Barthel» και τον στίβο, τα κυπριακά τουφέκια κράτησαν ψηλά τη σημαία και την Κύπρο ζωντανή στο κυνήγι της πρώτης θέσης του πίνακα των μεταλλίων, στους 15ους Αγώνες Μικρών Κρατών Ευρώπης. Άδωνης Μυλωνάς και Μάριος Σοφοκλέους έκαναν το «ένα – δύο» στο τραπ, ενώ το πρωί η 15χρονης Άρτεμις Παντελή, στον πρώτο αγώνα της καριέρας της εκτός Κύπρου, έκανε τη μεγάλη έκπληξη, κερδίζοντας το χρυσό στο αεροβόλο τουφέκι. Στην πισίνα
Στην πισίνα, ο Αλέξανδρος Μπαχτιάροφ υπερασπίστηκε τον τίτλο στα 100μ πεταλούδας που κέρδισε το 2009 και το 2011, τερματίζοντας πρώτος στον τελικό με 55.12, επίδοση σχεδόν δύο δεύτερα καλύτερη από αυτήν του Λίχτενσταϊν. Ήταν το τρίτο σερί χρυσό του Αλέξανδρου σε ΑΜΚΕ. Χάλκινα πρόσθεσαν οι Κονναρής, Χατζκωνσταντίνου και Χρυσοστόμου
Με το τέλος της δεύτερης αγωνιστικής μέρας η Κύπρος μετράει 9 χρυσά, 4 αργυρά και 8 χάλκινα.
Πάντως με τη δυστοκία που παρατηρείται στην κολύμβηση τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα και μάλλον θα ήταν επιτυχία αν η ομάδα μας άφηνε πίσω την Ισλανδία στον πίνακα μεταλλίων. Οι κολυμβητές μας πάνε καλά, πιάνουν και ενίοτε ξεπερνούν τις ατομικές τους επιδόσεις, όμως ο ανταγωνισμός ξέφυγε (γίνονται πολλά ρεκόρ αγώνων). Και ο αριθμός των κυπριακών μεταλλίων στην πισίνα είναι στα επίπεδα προηγούμενων διοργανώσεων, όμως τα χρυσά είναι αισθητά λιγότερα – ένα έως τώρα, ενώ στο Λίχτενσταϊν ήταν έξι. Οι Λουξεμβούργιοι κτυπούν πρωτιές παντού, από την πισίνα μέχρι τον στίβο, ενώ είναι απόλυτοι κυρίαρχοι στην ποδηλασία, όπου μετέχουν οι 49 από τους 160 αθλητές τους.
Την Τετάρτη έκανε κρύο στο Λουξεμβούργο, έπεφτε βροχή και η θερμοκρασία δεν ξεπέρναγε τους 12 βαθμούς Κελσίου. Το απόγευμα έπεσε πολύ βροχή. Κάτι σαν χειμερινοί ΑΜΚΕ… Την Πέμπτη ο καιρός θα είναι βελτιωμένος, με λίγη βροχή και θερμοκρασία 16 βαθμών.
«Ένα – δύο» στο τραπ
Με χρυσό μάξιμουμ επέστρεψαν από τα σύνορα με τη Γαλλία και την πόλη πανέμορφη πόλη Ντιφερντάνζ οι δύο σκοπευτές του τραπ, καθώς πέτυχαν το «ένα- δύο» στον τελικό του αγωνίσματος. Ήταν το δεύτερο κυπριακό «ένα- δύο» των Αγώνων, μετά τα 100μ των ανδρών. Μάριος Σοφοκλέους και Άδωνης Μυλωνάς μπήκαν από τις δύο πρώτες θέσεις και εν τέλει ισοβάθμησαν στον τελικό, με τον Μυλωνά να επικρατεί στον «ξαφνικό θάνατο», ενώ ο Σοφοκλέους ήταν πρώτος στον προκριματικό (121/125 έναντι 120/125 του Μυλωνά). Και για τους δύο ήταν το πρώτο μετάλλιο της καριέρας τους σε ΑΜΚΕ, ενώ η Κύπρος κερδίζει το τραπ μετά το 2005, καθώς το είχε χάσει το 2009 στους αγώνες που διοργάνωσε.
Η πόλη Ντιφερντάνζ, που απέχει μισή ώρα από την πρωτεύουσα, είναι γνωστή από την ομώνυμη ποδοσφαιρική ομάδα που το καλοκαίρι του 2011 είχε παίξει στα πλέι οφ του Europa League (με αντίπαλο την Παρί Σεν Ζερμέν), παίρνοντας τη θέση του Ολυμπιακού Βόλου, ο οποίος την είχε αποκλείσει προηγουμένως, όμως η UEFA τον απέβαλε από τη διοργάνωση.
Πέντε μετάλλια στην πισίνα
Με επίδοση 55.12 ο Αλέξανδρος Μπαχτιάροφ πήρε τρίτο σερί χρυσό σε ΑΜΚΕ στα 100μ πεταλούδα, ενώ ο Θωμάς Τσιοπανής έμεινε πέμπτος στην ίδια κούρσα με 58.00. Λίγο μετά ο Τσιοπανής έπεσε και στα 200μ πρόσθιο όπου και πάλι ήταν πέμπτος με 2:23.04.
Χάλκινο μετάλλιο για τον Σεμπταστιάν Κονναρή στα 100μ ύπτιο, σε χρόνο 58.86, άφησε εκτός μεταλλίων στο νήμα τον δεύτερο Ισλανδό της κούρσας. Χάλκινος και ο Ιάκωβος Χατζηκωνσταντίνου στα 400μ ελεύθερο με 4.05.58. Ο Ιάκωβος ήταν δεύτερος στα 1.500μ στους ΑΜΚΕ του 2011. Τρίτη θέση και χάλκινο μετάλλιο και για την Ειρήνη Χρυσοστόμου στα 200μ πρόσθιο με 2.38.88, αφήνοντας τέταρτη την Χριστίνα Βοσκού τερμάτισε με 2.39.31. Η Ειρήνη έγινε η πρώτη Κύπρια που κερδίζει μετάλλιο στην πισίνα.
Χάλκινο και στη σκυταλοδρομία 4Χ200μ ελεύθερο με χρόνο 8:00.53. Κατά σειρά έπεσαν στην πισίνα οι Χατζηκωνσταντίνου, Ζάγκας, Μπαχτιάροφ και Κονναρής. Τα παιδιά άφησαν εκτός το Μονακό που ήταν τρίτο στο Λίχτενσταϊν.
Πέμπτη η Σώτια Νεοφύτου στα 100μ πεταλούδα με 1.05.66, έβδομη έμεινε η Σοφία Παπαδοπούλου στα 100μ ύπτιο με χρόνο 1.08.31.
ΜΠΙΤΣ ΒΟΛΕΪ
Δύο στα δύο για τους άντρες
Δεύτερη νίκη σε ισάριθμους αγώνες για τους Κνέζεβιτς/ Αποστόλου, επικράτησαν εύκολα με 2-0 σετ (21-13, 21-12) των Ισλανδών, σε αγώνα που ήταν πιο πολύ προπόνηση ενόψει των επόμενων παιχνιδιών. Επόμενος αγώνας με το Μονακό (30/05 – 16:00). Τα πιο δύσκολα έρχονται στη συνέχεια με Λουξεμβούργο και Λίχτενσταϊν το Σάββατο (01/06), όπου θα κριθεί και το χρυσό – δεν υπάρχουν νοκ άουτ.
Εκτός 4αδας ο Κυρατζής
Μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα που κρίθηκε στο τάι μπρέικ ο Σέργης Κυρατζής αποκλείστηκε από τα ημιτελικά, χάνοντας 2-1 από τον… γηπεδούχο Ούγκο Ναστάσι. Ο Κυρατζής κέρδισε 6-3 το πρώτο σετ, άφησε όμως νωρίς το δεύτερο χάνοντάς το με 6-1. Στο τρίτο και καθοριστικό σετ ο Ναστάσι έκανε μπρέικ στο πρώτο γκέιμ αλλά ο 18χρονος Κύπριος τενίστας πήρε πίσω το σερβίς στο τέταρτο γκέιμ ισοφαρίζοντας σε 2-2. Το ματς ήταν συγκλονιστικό αλλά κύλησε χωρίς άλλο μπρέικ, για να κερδίσει τελικά ο Ναστάσι με 7-4 στο τάι μπρέικ και να πάρει τον αγώνα με 2-1 (6-3, 1-6, 6-7). Το παιχνίδια διεκόπη για ένα μισάωρο στο τρίτο σετ λόγω βροχής, μόλις ο Ναστάσι έκανε το μπρέικ. Τη Πέμπτη (30/05) ο Κυρατζής θα παίξει με τον Χρυσοχό στους «8» του διπλού, με αντίπαλο την Ισλανδία.
Εύκολα και οι άντρες
Με 3-0 σετ κέρδισε η Εθνική Ανδρών την ομάδα του Σαν Μαρίνο, κάνοντας ποδαρικό με το δεξί στους 15ους ΑΜΚΕ. Τα σετ 25-18, 25-19 και 25-19. Ο ομοσπονδιακός Κώστας Δεληκώστας χρησιμοποίησε σχεδόν όλους τους παίκτες που είχε στη διάθεσή του. Tον αγώνα ξεκίνησαν οι Οικονομίδης, Κολάς, Αλεξίου, Πετρακίδης, Γεωργίου, Χρυσοστόμου και Παπαχριστοδούλου (λίμπερο). Στο τρίτο έπαιξαν και οι Μοσχοβάκης, Χαραλαμπίδης, Κοντός και Σάββα. Ακολουθούν παιχνίδια με Ισλανδία, Μονακό και το Σάββατο (01/06) με Λουξεμβούργο, όπου πιθανότατα θα κριθεί το χρυσό.
(Έχουν ήδη σταλεί)
Χρυσό - έκπληξη από την 15χρονη Παντελή
Ανέλπιστο χρυσό από την Άρτεμις Παντελή στο αεροβόλο τουφέκι. Η 15χρονη αθλήτρια, που πρώτη φορά έβγαινε εκτός Κύπρου, ήταν η απόλυτη κυρίαρχος του αγωνίσματος, καθώς προκρίθηκε πρώτη στον τελικό, όπου ήταν και πάλι πρώτη – ο τελικός ξεκινούσε από μηδενική βάση. Με ψυχραιμία που παραπέμπει σε πολύπειρες αθλήτριες, η Άρτεμις «καθάρισε» και τις επτά αντιπάλους της στις 20 τουφεκιές του τελικού (το πρωί είχαν ρίξει 40). Στην τέταρτη θέση έμεινε η αργυρή των δύο προηγούμενων ΑΜΚΕ, Μαριλένα Κωνσταντίνου, που ήταν τρίτη στον πρωινό προκριματικό.
Εύκολη νίκη για αρχή
Με το δεξί μπήκαν στο τουρνουά τα κορίτσια του Μανώλη Ρουμελιώτη, κερδίζοντας εύκολα με 3-0 (25-22, 25-11, 25-20) την Ισλανδία, που προέβαλε αντίσταση μόνο στο πρώτο σετ. Επόμενο παιχνίδι με το Σαν Μαρίνο (30/05 – 13:30).
Κύπρος (Μ. Ρουμελιώτης): Μανίταρου 6, Δαυίδ (λ), Κωνσταντίνου, Λαβρούκ 9, Ζακχαίου, Χαραλάμπους 6, Πέτρου, Μοσφιλιώτη, Θεοτή, Ιορδάνου 8, Λεωνίδου 1, Κουδουνά 8
ΜΠΙΤΣ ΒΟΛΕΪ
Προθέρμανση στο… κρύο, στην πρεμιέρα των Αγώνων για το ζευγάρι Αγγελοπούλου/ Κωνσταντίνου, κέρδισαν 2-0 (21-14, 21-14) την Μάλτα, που θεωρητικά είναι αδύναμη. Ήταν μία καλή προπόνηση για τα κορίτσια, που στοχεύουν το τρίτο σερί χρυσό μετάλλιο σε ΑΜΚΕ. Έπαιξαν μαζί μετά από καιρό, ενώ τις προσπάθειες τους δυσκόλεψαν η βροχή, ο αέρας και το κρύο (αγωνίστηκαν με μακρυμάνικα και κολάν). Την Πέμπτη (30/05 – 14:00) θα παίξουν με το Μονακό.
Δύο ώρες και 19 λεπτά χρειάστηκε ο 17χρονος Πέτρος Χρυσοχός για να κάμψει την αντίσταση του Μαλτέζου Μάτιου Άτσιακ, με 2-1 σετ (5-7, 6-4, 6-4). Ο Χρυσοχός πέρασε στα ημιτελικά όπου την Παρασκευή (31/05 – 12:00) τον περιμένει ο 31χρονος Μίκε Σβάιντβαϊλερ από το Λουξεμβούργο, Νο1090 στον κόσμο, ο οποίος έκανε την έκπληξη, θέτοντας (με νίκη 2-1) νοκ άουτ το Νο1 του ταμπλό (Νο581 στον κόσμο), Μπένζαμιν Μπαλερέτ από το Μονακό.