Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ανάμεσα σε άλλα, ο Σερβοέλληνας τεχνικός αναφέρθηκε και στο προσεχές ντέρμπι με αντίπαλο την ΑΕΚ στη Λάρνακα, αλλά και το μέλλον του στους "γαλαζοκιτρίνους".

Οι δηλώσεις Γιοβάνοβιτς:

Για τα αποτελέσματα του κυπέλλου και πώς διαμορφώνονται τα δεδομένα στο πρωτάθλημα: "Νομίζω ότι βάσει των αποτελεσμάτων του κυπέλλου είναι φανερό ότι η τέταρτη θέση δεν οδηγεί στην Ευρώπη και αυτό αυξάνει την πίεση σε όλες τις ομάδες και ιδιαίτερα θα έλεγα σε αυτές που είναι πιο πίσω στη βαθμολογία. Πλέον, όπως το βλέπω εγώ, και να περνούσε κάποια από αυτές τις ομάδες πιθανόν τα πράγματα να ήταν τα ίδια. Όσον αφορά το παιχνίδι με την ΑΕΚ, περιμένω να είναι δύσκολο απέναντι σε μια καλή ομάδα".

Για τα εκτός έδρας αποτελέσματα του ΑΠΟΕΛ και ότι δεν έχει χάσει βαθμούς μακριά από το ΓΣΠ: "Σίγουρα είναι παράξενο ότι οι περισσότερες ομάδες έχουν χάσει περισσότερους βαθμούς εντός απ' ότι εκτός. Δεν παίζει πλέον τόσο σπουδαίο ρόλο η έδρα όπως τα προηγούμενα χρόνια".

Για τα θέματα της αυτοσυγκέντρωσης και της κούρασης: "Το πρωτάθλημα κρατάει αρκετούς μήνες και αυτό είναι μεγάλη περίοδος με 32 παιχνίδια. Δεν είναι μεγάλος αριθμός παιχνιδιών, όμως είναι ικανά σε επαγγελματίες να προκαλέσουν μία τάση μη συγκέντρωσης στο παιχνίδι. Μπορεί σε κάποια παιχνίδια να παρουσιάζεται αυτό το πράγμα κι ένα παράδειγμα είναι το παιχνίδι το δικό μας με την Ομόνοια. Δουλεύουμε για να είμαστε έτοιμοι από κάθε άποψη στο παιχνίδι της Κυριακής".

Για το τι θα αποτελέσει επιτυχία για την ομάδα του τη φετινή χρονιά: "Μόνη επιτυχία αν κατακτήσουμε το πρωτάθλημα και αυτός ήταν ο μεγάλος μας στόχος από την αρχή της χρονιάς".

Για τη συμμετοχή του Μπούντιμιρ στο αρχικό σχήμα στο ντέρμπι με την Ανόρθωση: "Το ξέρουν οι παίκτες μου κι εγώ. Ένας προπονητής αλλάζει το πλάνο του ανάλογα με τον αντίπαλο και πάντα προσπαθεί να ρισκάρει και αυτό αφορά εμένα. Σίγουρα ο Μπούντιμιρ συζητείται από πολλούς, αν είναι καλός, αν αξίζει και άλλα πολλά που έχουν καταντήσει κουραστικά".

Για την αντίδραση του κόσμου για κάποιους ποδοσφαιριστές κι επιλογές του: "Η δουλειά μου είναι τέτοια που είναι λογικό να είσαι εκτεθειμένος σε κάποια πράγματα. Επειδή δουλεύω με αυτά τα παιδιά τους αισθάνομαι και καταλαβαίνουν τι γίνεται. Επειδή τους ξέρω πώς δουλεύουν και πώς συμπεριφέρονται, σίγουρα δεν θα είναι όλοι οι αγαπημένοι της κερκίδας, χρειάζονται τη στήριξη της κερκίδας για 90 λεπτά. Έπειτα, όλοι ας κάνουν την κριτική τους. Όλες αυτές οι επιλογές είναι δικές μου επιλογές και δεν έχω πρόβλημα να δεχθώ κριτική, γιατί οι ευθύνες είναι πολύ μεγάλες. Χρειάζονται, όμως, λίγη αγάπη, λίγη πίστη. Άνθρωποι είναι και αυτοί και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό".

 

Για το Μάριο Μπούντιμιρ: "Ο Μπούντιμιρ κάνει μία δουλειά στην ομάδα που δύσκολα μπορεί να την κάνει άλλος ποδοσφαιριστής. Όταν ήρθε στην ομάδα εκείνη τη στιγμή ήταν στην ομάδα ο Μάριο, ο Εστεμπάν, ο Αΐλτον, ο Αδόρνο. Τέσσερις διαφορετικοί ποδοσφαιριστές στο στυλ παιχνιδιού. Έπρεπε από την αρχή να ανταποκριθεί πλήρως στο ρόλο του σέντερ φορ σε μία ομάδα σαν το ΑΠΟΕΛ. Ότι και να κάνει στο γήπεδο ο Μάριο, όλοι βλέπουν πόσα γκολ θα βάλει. Αν κάποιοι άλλοι θα μπορούσαν να διακριθούν, θα μπορούσε και ο ίδιος να διακριθεί περισσότερο. Η αλήθεια και η πραγματικότητα είναι πως δεν τον δεχθήκαμε σαν το σέντερ φορ που ταιριάζει στην ομάδα. Είναι στον ίδιο είναι να το αποδείξει. Αν ρωτήσετε αντιπάλους, όμως, θα εκφράσουν την ίδια άποψη που σας εκφράζω εγώ. Αν ψάχνουμε στο Μάριο το ίδιο πρόσωπο με τον Αΐλτον, σίγουρα δεν θα τον βρούμε. Πιστεύω σε αυτό τον παίκτη και μπορεί να δώσει πολύ περισσότερα από ότι έδωσε στο φετινό πρωτάθλημα".

Για το γεγονός ότι δεν υπήρχε ένα συγκεκριμένο πλάνο και διαφοροποιήσε πολλές φορές σχήματα με διαφορετικά πρόσωπα: "Στη φετινή χρονιά έπρεπε να προσαρμοζόμαστε πάρα πολλές φορές και στον τρόπο παιχνιδιού και στο σχηματισμό και με τα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών. Σίγουρα, εκείνο που δεν έχουμε φέτος, ενώ είχαμε τα προηγούμενα χρόνια όσον αφορά ένα είδος παιχνιδιού, το passing game, την κατοχή της μπάλας, την ομορφιά που έδειχνε το ΑΠΟΕΛ και την απλότητα, δεν το είχαμε φέτος. Ήταν πάρα πολύ δύσκολο φέτος να έχουμε ένα συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού. Οι στόχοι της ομάδας ήταν ξεκάθαροι και συνέχεια σκεφτόμασταν ότι έπρεπε να κερδίσουμε κάθε παιχνίδι. Για τους φιλάθλους ήταν ένα επίπεδο πιο κάτω. Κανένας από εμάς δεν το λέει διαφορετικά. Υπάρχουν, όμως, και θετικά πράγματα. Την ώρα που κάποιοι θεωρούσαν δεν έχουμε πολλές ελπίδες για το πρωτάθλημα βάσει της εικόνας που είχαμε στο γήπεδο, τα παιδιά βασίστηκαν σε μία εικόνα για να πάρουμε το αποτέλεσμα και όχι στο να παίξουμε καλό ποδόσφαιρο. Δίναμε πολλή καρδιά και πίστη μέσα στο γήπεδο. Όταν τελειώνει μία χρονιά και σαν προπονητής κάνεις μία ανάλυση, το κάνεις ενδεχομένως για να βελτιώσεις την απόδοσή σου σε κάποια πράγματα και να έχεις κάποιες λύσεις έτοιμες για τον επόμενο χρόνο. Η χρονιά του Τσάμπιονς Λιγκ δεν ήταν πολύ καλή στο πρωτάθλημα, αν και οι εμφανίσεις στο Τσάμπιονς Λιγκ το κάλυψαν. Δεν μπορεί κάποιος προπονητής να το παραβλέπει, έστω κι αν χάσαμε το πρωτάθλημα, ίσως για ένα παιχνίδι".

Για τα αγωνιστικά νέα: "Κάποια μικρά προβλήματα είχαμε με το Διονύση (Χιώτη) για δύο μέρες και το Χαραλαμπίδη για μία-δύο μέρες. Σήμερα έκαναν όλοι κανονικά προπόνηση και είναι στη διάθεσή μου, συμπεριλαμβανομένου και του Μοράις, που είχε κάρτες στο προηγούμενο παιχνίδι. Μόνο ο Ηλία ένιωσε κάποιες ενοχλήσεις, αν και δεν φαίνεται να είναι κάτι το σοβαρό".

Για το μέλλον του στην ομάδα και γενικότερα τον προγραμματισμό κι αν έχει ευρωπαϊκή προοπτική για το ΑΠΟΕΛ: "Όλα αυτά τα θέματα τα συζητάω με τη διοίκηση της ομάδας. Όταν έρθει η ώρα να μάθετε κάτι περισσότερο, θα το μάθετε. Δεν είμαι άνθρωπος που θα δεσμεύει την ομάδα με ένα ερασιτεχνικό τρόπο. Αυτή η σημερινή ομάδα είναι καλή ομάδα, της λείπει όμως κάτι... Έχει καλούς παίκτες που υπό πίεση δουλεύουν σκληρά. Δεν είναι τυχαίο ότι βρίσκεται πρώτη. Έχει στόφα ομάδας που μπορεί να δουλέψει στον αγωνιστικό χώρο. Σίγουρα θέλουμε κάτι περισσότερο, όχι όμως στο βαθμό που κάναμε το προηγούμενο καλοκαίρι. Έγιναν πάρα πολλές αλλαγές φέτος. Κάποιες που θέλαμε να γίνουν και κάποιες που δεν θέλαμε να γίνουν. Άλλη ομάδα σχεδιάσαμε στο ξεκίνημα της χρονιάς. Έχουμε πάρα πολύ καλή και δυνατή βάση. Κάποιες αλλαγές μπορούν να γίνουν και πρέπει να γίνουν, μιλώντας πάντα με την προοπτική του Τσάμπιονς Λιγκ, βάσει της εμπειρίας μου τις δύο προηγούμενες φορές στο Τσάμπιονς Λιγκ. Το ΑΠΟΕΛ σε σχέση με άλλες ομάδες είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα, όμως σίγουρα έχει περιθώρια βελτίωσης. Είναι απόλυτα φυσιολογικό ότι μπορούμε να διορθώσουμε τις αδυναμίες μας πολύ πιο εύκολα, όταν το προηγούμενο καλοκαίρι χρειάστηκε να κάνουμε πάρα πολλές αλλαγές σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα... Ίσως, επειδή εγώ πάντα έλεγα ότι με εκνευρίζει η λέξη προγραμματισμός, γιατί είναι η μόνη χώρα που το χρησιμοποιεί και κάνει κάθε χρόνο 12 μετεγγραφές, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυτά τα προβλήματα στο κυπριακό ποδόσφαιρο".