Η οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Κύπρος, αναπόφευκτα επηρεάζει και το ποδόσφαιρό μας. Ο πρόεδρος της ΚΟΠ, τόνισε σήμερα πως όπως η Κύπρος θα πρέπει να αλλάξει ρυθμούς και πολιτικές, έτσι και το ποδόσφαιρό μας, σε μία προσπάθεια, ώστε τα αρκετά σωματεία που είναι χρεοκοπημένα, να καταφέρουν να επιβιώσουν.
Χαρακτηριστικές ήταν άλλωστε οι δηλώσεις του προέδρου της ΚΟΠ:
«Έχω την άποψη ότι το ποδόσφαιρο θα πρέπει να λειτουργήσει μέσα στους παραμέτρους που του επιτρέπουν τα νέα οικονομικά δεδομένα που δημιουργούνται. Ορισμένες από τις ομάδες μας θα βρεθούν στο περιθώριο, ίσως και εκτός Ομοσπονδίας. Η ποιότητα του ποδοσφαίρου θα πρέπει να έρθει δεύτερη για πολλές ομάδες, σε σχέση με την οικονομική περισυλλογή. Έχει στεγνώσει το παζάρι των χορηγών, έχει στεγνώσει και το παζάρι των παραγόντων. Οι παράγοντες έχουν δώσει ότι ήταν να δώσουν και θα πρέπει να κοιτάξουν τις οικογένειές τους. Δεν είμαστε ξεχωριστό κομμάτι της κοινωνίας, ούτε ξεχωριστό πλούσιο κομμάτι. Όπως είχε τα προβλήματα η Κύπρος, έτσι και το ποδόσφαιρο. Η Κύπρος θα πρέπει να αλλάξει ρυθμούς και πολιτικές, όπως και το ποδόσφαιρο.
Πολλοί λένε ότι είναι κρίμα να μην παίζουν τέσσερις ή πέντε ομάδες στην Ευρώπη. Είναι κρίμα, όμως εδώ μιλούμε για επιβίωση. Αν πρέπει να παίζουν τέσσερις ή τρεις αλλά να έχουμε σωστά οικονομικά στα σωματεία μας, έτσι πρέπει να γίνει. Λυπούμε για τα σωματεία που έχουν ήδη ανανεώσει συμβόλαια ποδοσφαιριστών με παχουλούς μισθούς, θα πρέπει να μειώσουν τους προϋπολογισμούς τους. Αν υπάρχουν ομάδες - και υπάρχουν - που θα πρέπει να παίζουν με προϋπολογισμό 800 χιλιάδες ευρώ, έτσι πρέπει να παίξουν.
Έχουμε σωματεία τα οποία είναι καταχρεωμένα. Θα πρέπει να κοιτάξουμε πως μειώνουμε αυτά τα χρέη. Καλά έκανε η Ομόνοια και ζήτησε την βοήθεια του κόσμου και καλώ τον κόσμο της να την βοηθήσει. Ακολούθησε και η Ανόρθωση και η Νέα Σαλαμίνα. Το κάθε σωματείο πρέπει να πει το πραγματικό του πρόβλημα. Πρέπει να είναι κατανοητό ότι στα επόμενα χρόνια μέσα στο γήπεδο θα δούμε λιγότερη ποιότητα, αλλά καλύτερα οικονομικά. Δεν υπάρχει άλλη γλώσσα με την οποία μπορώ να μιλήσω.
Σε αυτούς που λένε ότι για τα οικονομικά δεδομένα των σωματείων φταίει η ΚΟΠ, απαντώ με ένα βροντερό, ότι η ΚΟΠ δεν έχει να φταίξει σε τίποτα. Το 2001 κυνήγησα τους κρατούντες για να ενισχύσουν τα σωματεία μας. Χτύπησα τον κώδωνα του κινδύνου ουκ ολίγες φορές, τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο. Δεν μπορεί η ΚΟΠ να αναλάβει την ευθύνη για τις συλλογικές αποφάσεις των ΔΣ των σωματείων. Η ΚΟΠ τα έλεγε. Το βιολί πρέπει να σταματήσει... Κοιτάζουμε μπροστά και κάθε σωματείο πρέπει να δει σοβαρά τους προϋπολογισμούς του. Ο καθένας μας δεν γνωρίζει τι θα είναι το αύριο. Το ποδόσφαιρο πρέπει να ηγηθεί της κοινωνίας όσον αφορά την μείωση των εξόδων, ακόμα και των εξόδων της Ομοσπονδίας».
Οι δηλώσεις Κουτσοκούμνη έγιναν στο περιθώριο της κλήρωσης της ημιτελικής φάσης του Κυπελλου Κόκα Κόλα και οι εκπρόσωποι των τεσσάρων φιναλίστ, τοποθετήθηκαν στο κατά πόσον επηρεάζονται τα σωματεία από την οικονομική κρίση. Όλοι συμφώνησαν ότι οι προϋπολογισμοί πρέπει να μειωθούν, υποστηρίζοντας ωστόσο, πως η τυχόν μείωση προϋπολογισμών δεν θα επηρεάσει απαραίτητα και την ποιότητα των ομάδων ή του ποδοσφαίρου που θα παρακολουθούμε.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (ΟΜΟΝΟΙΑ)
«Εδώ και αρκετό καιρό είχαμε πει ότι θα ρίχναμε το μπάτζετ μας σημαντικά σε σχέση με τι υφιστάμενο. Επομένως για εμάς δεν αλλάζει κάτι. Συνεχίζουμε σε αυτό το δρόμο και είμαστε βέβαιοι ότι με σοφές επιλογές και σωστές κινήσεις και με τον τρόπο που δουλεύουμε το τελευταίο διάστημα θα καταφέρουμε με χαμηλότερο μπάτζετ να δημιουργήσουμε ακόμη πιο ισχυρή ομάδα».
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ (ΑΕΛ)
«Αποδείξαμε από πέρσι ότι με χαμηλούς προϋπολογισμούς μπορείς να παρουσιάσεις μια πολύ καλή ομάδα και να κατακτήσεις το πρωτάθλημα, όπως κάναμε πέρσι. Προσπαθούμε να είμαστε νοικοκυρεμένοι με χαμηλούς προϋπολογισμούς, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα βιωσιμότητας στην ΑΕΛ».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΗΣ (ΑΕΚ)
«Η ομάδα μας έχει μία εκτελεστική επιτροπή η οποία εργάζεται σκληρά για τη βιωσιμότητα της ομάδας και έχει αποδείξει ότι δουλεύει σωστά. Ζητήσαμε τη βοήθεια του κόσμου για ένα έλλειμμα των 200χιλιάδων ευρώ. Θεωρώ ότι δεν θα υστερήσουμε από ποιότητα. Η δουλειά στον οικονομικό τομέα γίνεται αρκετά σωστά στην ομάδα μας».
ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (ΑΠΟΛΛΩΝ)
«Έχουμε υιοθετήσει πολύ διαφορετικό οικονομικό πλάνο με χαμηλότερο προϋπολογισμό από τα τελευταία χρόνια. Δημιουργήσαμε μία δική μας σχολή με την ανάδειξη Κύπριων ποδοσφαιριστών. Άρα διαφωνώ ότι η ποιότητα θα υστερήσει τα επόμενα χρόνια. Έχουμε καλούς ποδοσφαιριστές και πρέπει τα σωματεία να αξιοποιήσουν τις ακαδημίες τους».
Γίνεται αντιληπτό, πως η νέα τάξη πραγμάτων στην Κύπρο θα φέρει αρκετές διαφοροποιήσεις και στα ποδοσφαιρικά σωματεία.