Η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία Κύπρου, σε συνεργασία με τη Διεθνή Οργάνωση για την προώθηση των Γυναικών της Ευρώπης, και την Επιτροπή του ΚΟΑ ‘‘Γυναίκα και Αθλητισμός’’, διοργάνωσε την Τετάρτη 13 Μαρτίου, ημερίδα με θέμα «Η Γυναίκα στην κοινωνία και τον Αθλητισμό», στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας της Γυναίκας.
Στην ημερίδα στην οποία παραβρέθηκε η ηγεσία του αθλητισμού, εκπρόσωποι οργανωμένων φορέων, αλλά και κόσμος που γέμισε την αίθουσα «Ευ αγωνίζεσθαι» του Ολυμπιακού Μεγάρου, παρουσιάστηκαν τρία θέματα, και μετά το τέλος των ομιλιών ακολούθησε συζήτηση επί της θεματολογίας που αναπτύχθηκε.
Στην ημερίδα απηύθυνε χαιρετισμό η κα Αγάπη Βαρδινογιάννη, Επίτιμη Πρόεδρος του Πανελλήνιου Αθλητικού Σωματείου Γυναικών ‘‘Καλλιπάτειρα’’, η οποία αναφέρθηκε στις γυναίκες που αποτελούν έμπνευση για όλο τον κόσμο με το σθένος τους να παλέψουν απέναντι στις αντιξοότητες, δίνοντας ως κορυφαίο παράδειγμα των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων, την 16χρονη Γουόνταν Σαερκανί, την πρώτη γυναίκα από τη Σαουδική Αραβία που έλαβε μέρος στους Αγώνες, αγωνιζόμενη στο άθλημα του Τζούντο, φορώντας την ισλαμική μαντίλα.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης, ο Επίτιμος κοσμήτορας της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας Δρ. Κώστας Γεωργιάδης ενώ την εισαγωγή στην Ημερίδα έκανε η κα Μαίρη Κουτσελίνη, Πρόεδρος της επιτροπής για την Ισότητα των δύο Φύλων.
Ηκα Κουτσελίνη, σημείωσε ότι παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει, ο δρόμος προς την ισότητα σε όλους τους χώρους δραστηριοποίησης είναι μακρύς. Όπως ανέφερε, τα παραδείγματα επιτυχημένων γυναικών είναι σημαντικά για την δημιουργία προτύπων, ωστόσο η αλλαγή σε θεσμοποιημένους περιορισμούς και στερεότυπα, δεν πρέπει να αποτελεί προσωπικό αγώνα ορισμένων μόνο γυναικών.
Πρώτη ομιλήτρια ήταν η Επίτιμη Πρόεδρος της Διεθνούς Οργάνωσης για την προώθηση των Γυναικών της Ευρώπης κα Σούλα Κυθραιώτου Ζαβού, η οποία ανέπτυξε το θέμα
«Η εξελικτική πορεία της Γυναίκας στην Κύπρο». Η κα Ζαβού, παρέθεσε όλους τους σημαντικούς σταθμούς που καθόρισαν τη θέση της γυναίκας στην Κυπριακή κοινωνία και στους θεσμούς, με χρονική έμφαση από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι και τα πρώτα χρόνια μετά την Τουρκική εισβολή. Ως συμπέρασμα κατατέθηκε ότι τα σημαντικότερα βήματα προς την ισότητα των δύο φύλων έχουν ήδη γίνει, ωστόσο υπάρχει ακόμη δρόμος να διανυθεί στους τομείς της ίσης αμοιβής και του ποσοστού αντιπροσώπευσης στις ψηλές θέσεις Διοίκησης και στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
Στο δεύτερο θέμα, η εισαγωγή έγινε μέσω βίντεο που παρουσίασε τις σημαντικότερες συμμετοχές Κυπρίων γυναικών σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με έμφαση στους Ολυμπιακούς Αγώνες για να ακολουθήσει η ομιλία της επιθεωρήτριας Μέσης Εκπαίδευσης κας Κάλλης Χατζηιωσήφ, με θέμα «Γυναίκα και Ολυμπιακοί Αγώνες».
Παρουσιάστηκε η ιστορική εξέλιξη της παρουσίας των γυναικών στους αγώνες από την απαγόρευση, ακόμη και της παρακολούθησης τους στην αρχαιότητα, μέχρι την απαγόρευση συμμετοχής κατά την αναβίωση τους το 1896, αλλά και τα προσκόμματα που τέθηκαν μέχρι να φτάσουμε στην ισότιμη συμμετοχή των ημερών μας. Ωστόσο σημειώθηκε ότι και στον τομέα του αθλητισμού, οι γυναίκες υπο-αντιπροσωπεύονται στις ψηλές θέσεις στη Διοικητική πυραμίδα στο εθνικό και στο διεθνές επίπεδο.
Το τρίτο θέμα αναπτύχθηκε από την Πρόεδρο της επιτροπής «Γυναίκα και Αθλητισμός» του ΚΟΑ, Δρ Εβελίνα Γεωργιάδου, το μέλος της Επιτροπής κα Έλενα Σταύρου και την κα Μαρία Παπαευσταθίου υπό τον τίτλο «Η άλλη όψη του αθλητισμού». Παρουσιάστηκε το έργο που επιτέλεσε η επιτροπή στα χρόνια λειτουργίας της, και στην συνέχεια έγινε αναφορά στα συμπεράσματα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, που διερεύνησε την ένταση κα τη συχνότητα με την οποία παρουσιάζονται φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης αθλητών –ανδρών και γυναικών- στους χώρους προπόνησης.
Η Ε.Ο.Α.Κ τίμησε μετά το τέλος της ημερίδας για την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους σε αυτήν την κα Αγάπη Πολίτη Βαρδινογιάννη, τον κ. Κώστα Γεωργιάδη και την κα Σούλα Κυθραιώτου Ζαβού.
Στη Δώρα Κυριάκου το βραβείο Γυναίκα και Αθλητισμός για το 2012
Της Ημερίδας προηγήθηκε η τελετή απονομής του βραβείου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής «Γυναίκα και Αθλητισμός» για το 2012 στην κα Δώρα Κυριάκου ύστερα από πρόταση της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής.
Η κα Δώρα Κυριάκου ευχαρίστησε την ΚΟΕ για την απόφαση της, αναφέροντας ότι η βράβευση της από την ΔΟΕ, αποτελεί ύψιστη τιμή για την ίδια, που αναγνώρισε την προσφορά της στο χώρο του αθλητισμού, η οποία πηγάζει από την αληθινή αγάπη για τον αθλητισμό και την προσπάθεια της να μεταλαμπαδεύσει της αγνές του αξίες. Η βραβευθείσα σημείωσε τα εξής ως εξαιρετικά σημαντικά:
«Ο θεσμός που καθιέρωσε η ΔΟΕ, αποδεικνύει την αναγνώριση της, στη σημαντική συμβολή των γυναικών στον αθλητισμό, και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στην Κύπρο, ως επιπλέον κίνητρο για τις γυναίκες, αλλά και ως τρόπος ανάδειξης της ικανότητας της να προσφέρει στον αθλητισμό και ευρύτερα στην κοινωνία από διάφορες επάλξεις.