Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Με πολύ καλά λόγια μίλησε ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς για την ΑΕΚ.

Αναλυτικά τα όσα είπε ο προπονητής του ΑΠΟΕΛ:

Η τοποθέτηση του Ιβάν Γιοβάνοβιτς: "Σίγουρα τα τελευταία 3 χρόνια η ΑΕΚ είναι μία ομάδα που κατά την άποψη μου είναι η πιο ευχάριστη έκπληξη στην Κύπρο. Μία ομάδα που χτίστηκε με πολύ κόπο μετά την άνοδο από τη β' κατηγορία και είναι η 3η χρονιά που παίζει ρόλο πρωταγωνιστή. Και φέτος δείχνει το ίδιο πρόσωπο και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προηγούμενη είναι η πρώτη αγωνιστική που έχασε. Και γενικώς η εικόνα που παρουσιάζει στο γήπεδο είναι εικόνα μιας ομάδας που δίκαια βρίσκεται στην κορυφή. Γενικά τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα παιχνίδια με την ΑΕΚ είτε στο ΓΣΠ είτε στη Λάρνακα. Τουλάχιστον αυτήν την εικόνα έχω εγώ όσον αφορά την ομάδα της ΑΕΚ. Σοβαρός, υπολογίσιμος αντίπαλος, παίζει οργανωμένο ποδόσφαιρο. Μας περιμένει δύσκολο παιχνίδι".

Για τα αγωνιστικά:

"Είναι εκτός ομάδας ο Σολάρι που δεν προπονείται, ο Χαραλαμπίδης, ο Αντόρνο, ο Κλουκόφσκι ακόμη δεν έχει καταφέρει να κάνει προπόνηση μαζί μας, ο Στάθης Αλωνεύτης έχει μικροπρόβλημα από την Εθνική και είναι αμφίβολος, ο Τζιόλης δεν έχει έρθει ακόμη, η επιστροφή του θα είναι σήμερα, αλλά αύριο θα δούμε σε τι κατάσταση είναι. Λέιπει 4 μέρες και ελπίζω να είναι καλά".

Για το πρόβλημα με τους τραυματισμούς στην επίθεση:

"Στο ποδόσφαιρο μπορεί να υπάρχουν τέτοιοι περίοδοι όπου για διάφορους λόγους μπορούμε να χάσουμε κάποιους ποδοσφαιριστές, ο Σολάρι είχε ένα πρόβλημα στο γόνατο στο χόνδρο και σίγουρα χρειάζεται κάποιος χρόνος. Και ο ίδιος ο ποδοσφαιριστής, η κατάστασή του θα μας δείξει πότε θα μπορέσει να κάνει ένα πρόγραμμα όπως οι υπόλοιποι. Ο τραυματισμός του Αντόρνο και του Χαραλαμπίδη στο ματς με την Άχνα δεν πρέπει να είναι τραυματισμοί που θα βγάλουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τους ποδοσφαιριστές έξω. Όμως το πρόβλημα είναι για μας ο μεγάλος αριθμός παικτών και στις συγκεκριμένες θέσεις -αύριο θα ξέρουμε περισσότερα και για την έκταση του προβλήματος του Αλωνεύτη-. Το πρόβλημα δεν είναι η σοβαρότητα των ενοχλήσεων όσο οι θέσεις στις οποίες παίζουν οι συγκεκριμένοι ποδοσφαιριστές. Τουλάχιστον όσον αφορά το παιχνίδι για την ΑΕΚ. Ελπίζω ότι από την αρχή της επόμενης εβδομάδας κάποιοι από αυτούς θα μπορέσουν να ξεκινήσουν με την ομάδα. Δεν φαίνεται ότι είναι προβλήματα που θέλουν μεγάλο χρόνο αποθεραπείας. Ένα οριακό διάστημα είναι περίπου 2 εβδομάδες. Εκτός αν υπάρχει κάποια σημαντική βελτίωση".

Για το πως θα αντιμετωπίσει την ΑΕΚ:

"Η ΑΕΚ αυτό που έχει δείξει στο πρωτάθλημα είναι μία ομάδα compact, είναι επιθετική ομάδα, είναι πολύ οργανωμένη, δεν είναι τυχαίο ότι δέχτηκε το πρώτο γκολ μετά από 8-9 παιχνίδια σχεδόν. Είναι μία ομάδα που επιτίθεται και έχει καλούς παίκτες και σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον το παιχνίδι".

Για τα επόμενα ματς:

"Γενικώς θα έλεγα ότι ξέρετε ότι δεν υπάρχουν εύκολα παιχνίδια. Πολλές φορές σε αυτά τα θεωρητικά εύκολα παιχνίδια είναι ματς που οι μεγάλες ομάδες δείχνουν μεγαλύτερη αδυναμία όσον αφορά τη συγκέντρωση, διάθεση και εκεί χάνονται οι βαθμοί. Όταν είναι ντέρμπι τα παιχνίδια, σίγουρα το κίνητρο για τους ποδοσφαιριστές παραμένει μεγάλο. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα αντιμετωπίζουμε όλα τα ματς με τον ίδιο τρόπο. Για να πάρεις το πρωτάθλημα πρέπει να κερδίζεις όλα τα παιχνίδια. Δεν επιλέγεις τον αντίπαλο. Κατ' αυτόν τον τρόπο ετοιμαζόμαστε κι εμείς κάθε εβδομάδα. Για εμάς δεν έχει σημασία το παιχνίδι με την ΑΕΛ, την Πάφο ή την Ανόρθωση. Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι μόνο το ματς με την ΑΕΚ".

Για τον πανηγυρισμό του γκολ του Μπόρδα:

"Καταλαβαίνετε κι εσείς ότι δουλεύω με ανθρώπους εδώ και πέντε χρόνια. Όπως και οι ποδοσφαιριστές μου και οι ίδιοι έχουν την ίδια πίεση, την ίδια αγωνία σε καθημερινή βάση από ότι κάνουμε εδώ στον Αρχάγγελο. Έχουμε ένα τιμ που ζει την καθημερινότητα του ΑΠΟΕΛ και πολύ περισσότερο ίσως από ότι το ζουν οι ποδοσφαιριστές. Ειναι πολύ υπεύθυνα άτομα και το ότι πραγματικά χαίρονται όταν το προϊόν της δουλειάς τους και της συμβολής που έχουν όσον αφορά τη λειτουργία της ομάδας, φέρνει τους καρπούς. Έχουμε γενικά ένα καλό κλίμα. Είναι το βασικό πράγμα για να αισθάνονται ελεύθεροι και να εκφράζουν τα αισθήματά τους. Δεν το έχω προσέξει πολλές φορές, όμωμς χαίρομαι για τους ίδιους και χαίρομαι όταν έχουν αποτελέσματα για τη δουλειά που κάνουν. Κι αυτό δεν έχει σχέση με το ποιος παίκτης βάζει το γκολ ή αν ο τερματοφύλακας αποκρούσει κάποια φάση".

Για το αν θα προωθηθεί ένας νέος παίκτης στον ΑΠΟΕΛ:

"Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν προπονητή, οποιοδήποτε προπονητή, αν καταξιώσει ένα νέο παιδί στην ομάδα. Να ξέρει και ο ίδιος ο προπονητής ότι αυτός είναι που τον προώθησε και μία μέρα έγινε μεγάλος παίκτης και όλοι μιλάνε για αυτόν. Στην προηγούμενη συνέντευξη Τύπου συζητούσαμε αυτό το θέμα και πρέπει να ξέρετε ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τα παιδιά. Εδώ και 4-5 χρόνια το συζητάμε και το επαναλαμβάνουμε πόση μεγάλη σημασία έχει η οργάνωση των ακαδημιών. Είναι σε πολύ πολύ χαμηλό επίπεδο. Τα παιδιά σήμερα δεν έχουν γήπεδα να προπονούνται. Χρειάζονται γήπεδα και προπονητές. Η σημασία του προπονητή στις ακαδημίες μπορεί μελλοντικά να είναι μεγαλύτερη από τη σημασία του προπονητή που προπονεί τη μικρή ομάδα. Με δεδομένες τις σημερινές συνθήκες αν δει κάποιος το μέλλον, το ποδόσφαιρο όπως εξελίσσεται, οι Κύπριοι στο παρελθόν που δεν επιτρέπονταν πολλοί ξένοι ήταν τυχεροί. Από τη στιγμή που απελευθερώθηκε η αγορά έχουμε πολύ μεγάλη εισροή ξένων παικτών, που αναβάθμισαν το κυπριακό ποδόσφαιρο. Βλέπετε ότι τα τελευταία 4-5 χρόνια η Κύπρος έφτασε στη 13η ποδοσφαιρικά θέση στην Ευρώπη. Αν σας το έλεγε κάποιος πριν από 10 χρόνια δεν θα σας πίστευε. Ότι σε δύο χρόνια η Κύπρος θα είχε δύο ομάδες στο Τσάμπιονς Λιγκ και 3 στο ΟΥΕΦΑ; Όμως τα οικονομικά δεδομένα είναι έτσι ότι θα γίνει ένας κύκλος και θα γυρίσουμε στον κύπριο ποδοσφαιριστή. Θα επανέλθουμε για διάφορους λόγους. Όμως όσο πιο νωρίς ξεκινήσει να οργανώνονται οι ακαδημίες, πραγματικά, για να μπορέσεις να βγάλεις ένα παιδί 17-18 χρόνων που να μπορέσει να παίξει. Σιγά σιγά αποχωρεί μία γενιά ποδοσφαιριστών που στελέχωσαν την Εθνική ομάδα εδώ και 10 χρόνια. Σίγουρα υπάρχουν νέα παιδιά, ταλαντούχα, όμως έρχονται στις ηλικίες 16-17-18 χρονών ποδοσφαιρικά ανεκπαίδευτοι για να μπορούν να αντέξουν την πίεση της πρώτης ομάδας. Δεν θα αλλάξει τίποτα αν δεν αλλάξει η δομή της λειτουργίας όλων των ακαδημιών. Το θέμα είναι ποια ομάδα θα έχει το μεγαλύτερο όραμα για να συγκεντρώσει όλες τις ακαδημίες να τις οργανώσει. Και τώρα όταν βλέπω τα πρωταθλήματα που παίζουν οι μικροί είναι σαν να παίζουν πρώτη κατηγορία, νεύρα, άγχος για το αποτέλεσμα, γονείς να τσακώνονται".