Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ξέσπασε ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στην συνέντευξη τύπου απαντώντας σε ερώτηση κατά πόσον υπάρχει εσωστρέφεια στο ΑΠΟΕΛ και αν αποκρύπτονται τραυματισμοί. Τόνισε ότι ως επαγγελματίας προπονητής προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του και το τελευταίο πρόβλημα του είναι ποιον θα ενημερώσει. Ο προπονητής του ΑΠΟΕΛ ευχήθηκε γρήγορη ανάρρωση στον Γουίλιαμ Μποαβεντούρα για την περιπέτεια με την υγεία του.

«Θα ήθελα να αναφερθώ στην αρχή για τον «Μπόα», που ήταν παίκτης μας μέχρι το καλοκαίρι τα τελευταία 2 χρόνια και είχε σοβαρή πρόβλημα υγείας. Εύχομαι γρήγορη ανάρρωση στον ίδιο. Θα πρέπει να σταματήσει το ποδόσφαιρο σε ηλικία 32 ετών κάτι που είναι πολύ σκληρό. Είναι πολύ καλός επαγγελματίας και σαν άνθρωπος, αλλά είναι νέος και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα είναι κοντά μας όπως τον ξέρουμε όλοι με χαμόγελο και πολύ καλή διάθεση, όπως τον ξέρουμε όλοι. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσει τη ζωή του γιατί έχει σαν άτομο να προσφέρει πολλά. Εύχομαι όσο το δυνατόν πιο γρήγορη ανάρρωση και γρήγορα να γυρίσει στην οικογένειά του».

Για τον αγώνα με τον Απόλλωνα την Κυριακή στο ΓΣΠ:

«Πάντα τα παιχνίδια με τον Απόλλωνα ήταν δύσκολα και κρίνονταν στις λεπτομέρειες. Πάντα ήταν μία καλή ομάδα. Μπορεί τον προηγούμενο χρόνο να είχαν διάφορα προβλήματα, να έχουν φύγει αρκετοί παίκτες και τώρα να έχουν έρθει πολλοί νέοι παίκτες, όμως η εικόνα που δείχνει στις πρώτες αγωνιστικές φαίνεται ότι πολύ δύσκολα μπορούμε να θεωρήσουμε ότι θα είναι εύκολο ματς. Είναι μία ομάδα που επιτίθεται καλά στον αγωνιστικό χώρο και περιμένω ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι. Μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα εκείνο που παρατηρείται είναι ότι υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα παιχνίδια, γιατί πολλές ομάδες έχουν να αποδείξουν πολλά πράγματα. Είμαι σίγουρος ότι και ο Απόλλωνας έχει να αποδείξει πολλά πράγματα στον αγωνιστικό χώρο».

Για τα αγωνιστικά δεδομένα και τις απουσίες ενόψει Απόλλωνα:

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή είναι η απουσία του Πίντο. Ο Πίντο αισθάνθηκε μία ενόχληση στους προσαγωγούς και θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν έπαθε υποτροπή. Όποιος το έγραψε αυτό έγραψε ψέματα. Ο Πίντο αισθάνθηκε μία ενόχληση στους προσαγωγούς κατά τη διάρκεια της προπόνησης, όμως δεν έχει καμία σχέση με τον τραυματισμό του με την Αλκή. Δεύτερο ερωτηματικό είναι του Στάθη Αλωνεύτη, ο οποίος για το ίδιο πρόβλημα δεν έπαιξε κόντρα στην Αλκή. Χτες ήταν η πρώτη μέρα που βγήκε για τρέξιμο και εκτιμάται η κατάστασή του σε καθημερινή βάση. Η συμμετοχή του την Κυριακή είναι αμφίβολη και θα έλεγα αρκετά δύσκολη βάσει της εικόνας που είχε μέχρι χτες. Ο Μοράις τελείωσε με την τιμωρία και είναι στη διάθεσή μου για το ματς της Κυριακής. Μετά το ματς της Αλκής, που είχαμε αρκετά προβλήματα, μόνο αυτά τα δύο είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Του Αλωνεύτη και του Πίντο».

Για την «εσωστρέφεια» για την οποία κατηγορούνται στον ΑΠΟΕΛ και το αν αποκρύπτουν κάποιους τραυματισμούς:

«Αντιλαμβάνομαι αυτό που λέτε, και αναρωτιέμαι που ζω και που δουλεύω τόσα χρόνια. Κατηγορούμαι ότι αποκρύπτω τους τραυματισμούς. Ζητάτε από έναν προπονητή την ώρα που έχει οποιοδήποτε πρόβλημα, που δεν ξέρουμε πόσο σοβαρό είναι, να ενημερώνουμε τους πάντες για το πρόβλημα. Αναρωτιέμαι που δουλεύετε και που ζείτε και που το έχετε δει αυτό το πράγμα. Ειδικά για τον Αλωνεύτη που ήταν μεγάλη έκπληξη ότι δεν έπαιξε με την Αλκή και ήταν κάτι "τραγικό". Ο Στάθης δεν έκανε προπόνηση μέχρι την Τετάρτη, την Πέμπτη αισθάνθηκε ότι είχε μία ενόχληση που μπορεί να μην ήταν κάτι σοβαρό, προπονήθηκε κανονικά την Παρασκευή και το Σάββατο που μιλήσαμε, αποφάσισα να μην πάρω το ρίσκο να παίξει. Άρα δεν έχει δικαίωμα ένας προπονητής να αφήσει έξω έναν παίκτη που έχει ένα πρόβλημα την ώρα του αγώνα;

Έχουμε εμείς κάποιο πρόβλημα να μην παρουσιάσουμε ένα τραυματισμό; Όλοι έχουν γίνει πιο σημαντικοί από έναν προπονητή, τους παίκτες, για ποιο λόγο; "Για να ενημερώσουμε τον κόσμο". Όλοι κάνουμε τη δουλειά μας και δεν μπορεί να κατηγορείται ένας προπονητής που κάνει τη δουλειά του, για να έχετε εσείς κλικ, ειδήσεις; Από ποιον να κρύψω κάτι; Όταν ένας παίκτης έχει τραυματιστεί, φυσικά θα υπάρχει ανακοίνωση, αλλά μπορεί ένας παίκτης να μην ακολουθήσει προπόνηση για προληπτικούς λόγους, αλλά τι θέλετε; Να σας το πώ; Θέλετε πολλά πράγματα δυστυχώς, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα. Είναι τρελά. Δεν μου λείπει τίποτα άλλο από το να πιέσω το ιατρικό τιμ, τον εκπρόσωπο Τύπου να σας κρύψει αν ένας παίκτης είναι τραυματίας.

Κατηγορούμαι και από τα οπαδικά σάιτ ότι δεν πληροφορώ. Αλλά είναι μία πλήρης παραπληροφόρηση, όταν μου αποδίδουν εσωστρέφεια. Το πρόβλημα το δικό μου είναι ότι εγώ είμαι επαγγελματίας προπονητής και προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου. Το τελευταίο πρόβλημα για μένα είναι ποιον να ενημερώσω.

Ο φίλαθλος θέλει να δει την ομάδα να παίζει στο γήπεδο. Αυτή είναι η δουλειά μου. Είναι πολύ καλή η δικαιολογία θέλουμε να ενημερώσουμε τον κόσμο. Η πολιτική μας όσον αφορά τους τραυματισμούς είναι όταν ένας παίκτης έχει οποιοδήποτε πρόβλημα θα περάσει από διάφορες εξετάσεις. Όταν ξέρουμε τι έχει, τότε θα ανακοινωθεί και ο τραυματισμός του παίκτη, κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό, ασφαλές και normal. Τώρα αν θέλετε μάγους να ενημερώνουν την ίδια ώρα τι έπαθε ο Πίντο, αν θα λείψει και πόσο θα λείψει, τότε δύσκολα θα μπορείτε να το βρείτε. Θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε τον τραυματισμό με τις απαραίτητες εξετάσεις και όταν γίνει αυτό τότε θα ανακοινωθεί. Υπάρχουν παίκτες που μπορεί να μην κάνουν προπόνηση τη Δευτέρα, αλλά μπορεί να προπονηθεί την Πέμπτη και την Κυριακή να παίξει. Άρα πως μπορώ να σας πω εγώ ότι υπάρχει πρόβλημα τη Δευτέρα και την Πέμπτη να παίξει; Η ομάδα είναι αυτή που αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα πολύ σοβαρά. Δεν μπορώ εγώ να σας πω χτες το βράδυ για την κατάσταση του Πίντο αν δεν έχουν γίνει εξετάσεις. Αν αύριο κάνουν εξετάσεις και επιβεβαιωθεί τι έχει ο Πίντο, τότε φυσικά μπορώ να σας πω ποιο είναι το πρόβλημα».

Για το αν υπάρχει κούραση:

«Έχουμε ένα παιχνίδι κάθε εβδομάδα. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Είναι κουρασμένοι γιατί είναι ποδοσφαιριστές και μπορεί να έχουν κάποια εβδομάδα πιο βαρύ πρόγραμμα. Αλλά για το κυπριακό πρωτάθλημα δεν υπάρχει λόγος για κούραση. Κούραση μπορεί να υπήρχε πέρυσι όταν ήμασταν στο Τσάμπιονς Λιγκ μέχρι τον Απρίλιο και είχαμε να αντιμετωπίσουμε παιχνίδια διαφορετικού ρυθμού. Αλλά σε αυτήν την περίοδο που βρισκόμαστε τώρα δεν δικαιολογείται να υπάρχει κούραση. Ναι μεν μπορεί σε κάποια περίοδο μία ομάδα να έχει αυξημένο όγκο προπονήσεων, για δικούς της λόγους, αλλά τώρα τουλάχιστον δεν δικαιολογείται η λέξη κούραση για κάποιον ποδοσφαιριστή».

Για την εικόνα του ΑΠΟΕΛ:

«Στα προηγούμενα παιχνίδια ήμασταν πολύ καλοί σε ορισμένο χρόνο και πολύ κακοί αλλού. Αλλά πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη διάρκεια καλής απόδοσης σε ένα παιχνίδι, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον αριθμό παιχνιδιών που πρέπει να έχουμε καλή απόδοση. Σίγουρα είμαι ειλικρινής όταν λέω ότι δεν μου άρεσε πως λειτουργήσαμε σε πολλά παιχνίδια».

Σε ποια σημεία εντοπίζει προβλήματα:

«Σίγουρα θέλουμε καλύτερη ομοιογένεια. Επειδή είχαμε να ετοιμαστούμε για την Ευρώπη, δεν μπορέσαμε να κάνουμε την προετοιμασία όπως θέλαμε. Υπάρχουν παίκτες που είχαν 1-2 παιχνίδια στα ματς. Ο Κλουκόφσκι κόντρα στην Αλκή έκανε το πρώτο του παιχνίδι σε θέση αριστερού μπακ. Το 2ο-3ο παιχνίδι του Καρυπίδη, του Σέρτζιο. Έχουμε αρκετούς νέους παίκτες. Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν μου αρέσουν, έχουμε πολλά να κάνουμε, το σκέφτομαι κάθε μέρα. Πιστεύω ότι έχουμε καλούς παίκτες, καλό υλικό και έχουμε σοβαρά παιδιά. Πιεζόμαστε πάρα πολύ, η σημασία των παιχνιδιών είναι πολύ μεγάλη, ενώ χρειαζόμαστε και χρόνο. Προσπαθούμε όλα αυτά να τα κάνουμε μαζί».

Για τις απαιτήσεις από την ομάδα:

«Πολλές φορές αναρωτιέμαι κι εγώ μήπως έχω ξεφύγει στις απαιτήσεις που έχω από τους παίκτες μου και την ομάδα. Όμως πιστεύω στους παίκτες μου και πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε καλύτερη λειτουργία. Θέλουμε να παίξουμε καλύτερο ποδόσφαιρο. Τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά σε αυτήν την ομάδα προς το θετικό, τόσο ως προς τα αποτελέσματα, όσο και ως προς τον κόσμο που έρχεται στο γήπεδο. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα για να ικανοποιήσουμε όσους έρχονται στο γήπεδο. Ξέρουμε ότι ο κόσμος εδώ ζει και αναπνέει για το ποδόσφαιρο. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούν οι νέοι ποδοσφαιριστές που ήρθαν στην ομάδα ότι εδώ το ποδόσφαιρο δεν είναι απλά ένα παιχνίδι. Όσο πιο γρήγορα αντιληφθούμε ότι εδώ υπάρχει νίκη και κανένα άλλο αποτέλεσμα, θα είναι και καλύτερα. Άρα υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλουμε να βελτιώσουμε και όσο πιο γρήγορα το κάνουμε θα γίνουμε μία ομάδα που θα κάνει στο γήπεδο όσα μπορεί να κάνει βάσει της ποιότητας που έχει. Ίσως να κάνω κι εγώ λάθος στην φιλοσοφία που έχω για τον ΑΠΟΕΛ, σαν προπονητής. Όταν είσαι πέντε χρόνια στην ομάδα και έχεις περάσει τόσα, μπορεί να κάνεις το λάθος και να ζητάς τόσα πολλά που στο τέλος μπορεί να μην είναι δυνατό να γίνουν. Δεν έχετε μόνο εσείς προβληματισμούς, το ίδιο έχω κι εγώ».

Για την τακτική:

«Στα τελευταία παιχνίδια είχαμε 4-4-2, αλλά θέλουμε πολύ χρόνο για να το βελτιώσουμε. Δεν θεωρώ ότι είναι ο μόνος σχηματισμός που θα έχουμε μέχρι το τέλος της σεζόν. Έχουμε καλή ποιότητα, καλή πάστα ποδοσφαιριστών και πιστεύω ότι χρόνο με χρόνο θα μπορέσει να κάνει περισσότερα πράγματα στο γήπεδο. Απλά πιστεύω ότι προσωρινά ο συγκεκριμένος τρόπος παιχνιδιού σίγουρα μας δίνει μεγαλύτερη δυναμική».

Για τις συζητήσεις για την υγεία των παικτών:

«Μου μεταφέρετε μία συζήτηση που γίνεται στα καφενεία. Πόσοι νοιάζονται για τους ποδοσφαιριστές; Για τον Κόντη, για τον Μποαβεντούρα; Πάλι θα σας κατηγορήσω. Ότι συζήτηση γίνεται στα καφενεία, έχει μεγαλύτερη σημασία από ότι γίνεται στο γήπεδο; Προσπαθεί κάποιος για όλα όσα έχουν γίνει από τους ποδοσφαιριστές μου με σκληρή δουλειά με υπέρβαση, προσπαθεί να το μειώσει με βρώμικό τρόπο; Πως μπορεί να το καταφέρει; Με ποιον τρόπο; Είναι μία εποχή τρέλας. Ποιος σκέπτεται τους ποδοσφαιριστές; Ποιος ξέρει τα παιδιά του Μποαβεντούρα και του Κόντη; Οποία απαξίωση... Πιστεύω ότι είναι κάποια θέματα περισσότερο της κοινωνίας. Το ιατρικό τιμ μετράει δύο επιστήμονες και γιατρούς έχει ορθοπεδικό, παθολόγο, έχει έξι φυσιοθεραπευτές, ποδίατρο. Εξαιρετικούς. Μόνο εμείς που είμαστε στο ποδόσφαιρο, οι οικογένειες των ποδοσφαιριστών, που κοιμόμαστε στα ξενοδοχεία, ζούμε μαζί, ξέρουμε πόσα πράγματα πρέπει να αρνηθείς για να πετύχεις κάτι στη ζωή σου. Και να φτάσει κάποιος να αμφιβάλλει για την ποιότητα των ποδοσφαιριστών, ότι είναι άβουλα πλάσματα και ότι τους δίνουν παίρνουν. Πως μπορείτε να μεταφέρετε το κομμάτι αυτό της κοινωνίας και να κάνετε συζητήσεις και δεν μιλάτε με άτομα που είναι δουλειά τους και καρδιολόγοι και να κάνουμε κάτι για την πρόληψη. Πιστεύετε ότι στην Αγγλία που είχε παρόμοιο περιστατικό, έγινε συζήτηση για ντόπινγκ; Πιστεύετε ότι υπάρχουν σήμερα στις μεγάλες ομάδες κάποιος που μπορεί να δώσει κάτι σε ποδοσφαιριστή, ή ακόμη περισσότερο να το πάρει ο ποδοσφαιριστής»;