Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Αισιόδοξος πως το ΑΠΟΕΛ θα κάνει παιχνίδι καλύτερο απ’ ότι στο Μπακού και πως θα πάρει την πρόκριση για τους ομίλους του Γιουρόπα Λιγκ, παρουσιάστηκε στη σημερινή διάσκεψη Τύπου, ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς.

Αναλυτικά τα όσα ανέφερε ο Σερβοέλληνας προπονητής:

«Το αυριανό παιγνίδι είναι μια μεγάλη ευκαιρία να προκριθούμε στους ομίλους του Γιουρόπα Λιγκ. Υπήρχαν καλά παιχνίδια και παιχνίδια όπου η απόδοσή μας δεν ήταν αυτή που αναμέναμε. Εκείνο που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι παραμείναμε στον στόχο μας και έχουμε μία ευκαιρία στην έδρα μας να διεκδικήσουμε την πρόκριση. Πάντα είμαι αισιόδοξος. Ο στόχος πάντα είναι μέσα από μία καλή ποιοτική εμφάνιση, ειδικά στην έδρα μας, να μπορέσουμε να περάσουμε στην επόμενη φάση. Σίγουρα μας πλήγωσε η εμφάνιση με τη Νέφτσι στο πρώτο αγώνα, δεν θέλαμε να παρουσιάσουμε αυτό το πρόσωπο και σίγουρα είναι ένα κίνητρο να παίξουμε καλύτερα στην έδρα μας, να κάνουμε αυτό που μπορούμε να κάνουμε ώστε να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να περάσουμε στον επόμενο γύρο. Φυσικά το ΑΠΟΕΛ μπορεί να βελτιωθεί πάρα πολύ. Η ομάδα έχει κάνει πολύ καλά παιχνίδια στην αρχή. Όμως κάναμε ένα πολύ κακό παιχνίδι στο Μπακού και θεωρώ ότι δεν μπορούμε να το μετράμε στις δυνατότητες που έχουμε σαν ομάδα. Φυσικά μπορεί να βελτιωθεί πάρα πολύ η ομάδα γιατί έχει δείξει σε κάποια προκριματικά παιχνίδια ότι έπαιξε πολύ καλό ποδόσφαιρο και για μένα δεν είναι κριτήριο το παιχνίδι στο Μπακού. Το παιχνίδι στο Μπακού είναι ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Δεν μπορώ να προσπαθήσω να βελτιώσω το παιχνίδι της ομάδας σε σχέση με το παιχνίδι στο Μπακού. Γι' αυτό το λόγο σας λέω ότι σίγουρα πρέπει να είμαστε πολύ καλύτεροι και ελπίζω ότι θα είμαστε πολύ καλύτεροι».

«Σας είχα τονίσει και πριν από το πρώτο παιχνίδι ότι είναι μία ομάδα που μεσοεπιθετικά έχει καλούς ποδοσφαιριστές. Θα είναι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι, γιατί είναι μία ομάδα που βασίζεται στο καλό παιχνίδι. Η εικόνα που είχε μαζί μας της δίνει την εικόνα ότι μπορεί να περάσει. Μπορεί να πιστεύουν ότι μπορούν να επιβάλουν το ρυθμό τους κι εδώ στο ΓΣΠ. Ήταν φουλ καλύτεροι από μας στο πρώτο παιχνίδι. Σίγουρα θα είναι ένα ανοικτό παιχνίδι και από τις δύο ομάδες και περιμένω ένα ενδιαφέρον παιχνίδι»

«Σίγουρα θέλουμε ένα καλό παιχνίδι και μας χρειάζεται ένα καλό παιχνίδι για πολλούς λόγους. Η απόδοσή μας στο πρώτο παιχνίδι δεν ήταν αναμενόμενη. Πρώτιστός μας στόχος βέβαια είναι σίγουρα η πρόκριση. Με πρόκρισή μας θα κερδίσουμε χρόνο και θα δημιουργήσουμε καλύτερη ομοιογένεια. Έχουμε κάνει μέτρια παιχνίδια, όπως ήταν με Σένιτσα και Άαλεσουντ εκτός έδρας, κι ένα κακό παιχνίδι με τη Νέφτσι».

«Υπολογίζω ότι στην καλύτερη περίπτωση, ο Αΐλτον Αλμέιδα θα επιστρέψει με την επανέναρξη του πρωταθλήματος. Σίγουρα χάνει και το παιχνίδι με την Ένωση για το πρωτάθλημα».

«Ο Σολάρι κάνει ατομικές προπονήσεις, γιατί κι αυτός έχει χάσει πάνω από τέσσερις εβδομάδες προπονήσεων με την ομάδα».

«Θα περιμένω και τη σημερινή προπόνηση και σίγουρα μετά θα έχω μία καλύτερη εικόνα για τον Γκουστάβο Μαντούκα, ενώ ο ίδιος προς τιμήν του δίνει πολύ μεγάλη μάχη για να είναι παρών στο παιχνίδι της Πέμπτης. Είναι οριακό το αν θα αγωνιστεί».

«Έχω την εντύπωση ότι ο Ολιβέιρα θα χρειαστεί για να αγωνιστεί ενάμισι με δύο μήνες».

«Ο Ζουέλα έχει θλάση, ένα μυϊκό πρόβλημα. Δεν είναι μεγάλη, όμως είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να τον βγάλει για κάποιες μέρες έξω από τις προπονήσεις».

«Τα παιχνίδια με την Άαλεσουντ και τη Νέφτσι έγιναν σε συνθετικό χορτάρι και στα δύο παρουσιάστηκαν κάποια μικροπροβλήματα με τον Μπενασούρ. Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε και στο Αζερμπαϊτζάν, άρα ήταν λίγο ρίσκο για μένα να τον χρησιμοποιήσουμε. Είχαμε και αντικειμενικές δυσκολίες στα γήπεδα που παίξαμε. Όση προσπάθεια και να κάναμε με τις προπονήσεις δεν είναι τόσο εύκολο. Ακόμη και οι προπονήσεις δεν ήταν εύκολες για τους ποδοσφαιριστές μου, γιατί αλλάζαμε συνεχώς από πλαστικό γήπεδο σε χορτάρι. Καταλαβαίνετε ότι όλες οι αλλαγές δεν είναι εύκολες για τους ποδοσφαιριστές».

«Η απόφασή μου περί Καρυπίδη, όπως και  για τον Κλουκόφσκι, είναι ότι είναι παίκτες που έχουν τη δυνατότητα να μπορούν να αγωνιστούν σε παραπάνω από μία θέσεις. Όταν μας παρουσιάστηκε η ευκαιρία τους αποκτήσαμε, όχι μόνο για την άμυνα. Τώρα έχουμε εκτός τους Σατσιά και Μοράις. Δεν ήθελα να βρούμε σε αυτή τη θέση μόνο έναν παίκτη που να μπορεί να είναι εναλλακτική λύση. Μπορούσα να βρω εναλλακτικές λύσεις μέσα από την ομάδα».

«Μετά από πέντε χρόνια παρουσίας μου, είναι ένα από τα πράγματα που με κάνει πολύ περήφανο για ότι κάναμε μέχρι τώρα στην ομάδα. Με τεράστιες διαφορές και όσον αφορά την παρουσία του κόσμου το 2008 το καλοκαίρι στην Ευρώπη και το 2012. Φτάσαμε στα πρώτα προκριματικά να έχουμε 17.000 φιλάθλους. Πιστεύω ότι το ΑΠΟΕΛ στα τελευταία πέντε χρόνια έχει καταφέρει να κάνει νέους φίλους. Μας γεμίζει με ικανοποίηση και μας δημιουργεί ταυτόχρονα τεράστιες ευθύνες».

«Τα μεταγραφικά, που μένουν 1-2 μέρες για να ολοκληρωθούν, μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα γιατί θέλουμε να μπει σε πρώτη μοίρα και να βλέπουμε σοβαρά το παιχνίδι με τη Νέφτσι την Πέμπτη που είναι κρίσιμο. Η πρόκριση στους ομίλους δεν παίζει κανένα ρόλο στις μεταγραφές».

Τέλος μίλησε και τη βαθμολογία της Κύπρου στην Ευρώπη: «Έχουν συμβάλει όλες οι ομάδες στην άνοδο της Κύπρου στην βαθμολογία της ΟΥΕΦΑ και η ομάδα μου είναι αυτή που έχει συνεισφέρει τους περισσότερους βαθμούς. Είναι επικίνδυνο σε σχέση με τη σκέψη ενός οπαδού ότι τώρα γίναμε ποδοσφαιρική ευρωπαϊκή δύναμη, με την οργάνωση που έχουμε, τις ακαδημίες και όλα όσα αφορούν τα οικονομικά. Βλέπετε πόσες ομάδες σήμερα σε όλη την Ευρώπη υποφέρουν λόγω των οικονομικών. Οι φίλαθλοι είναι φίλαθλοι, δεν ασχολούνται με τα οικονομικά, θέλουν νίκες, θέλουν παίκτες και είναι φυσιολογικό. Η θέση της Κύπρου αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη μπορεί να είναι ωφέλιμη για την ΚΟΠ και για τις ομάδες που συμμετέχουν στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ώστε μαθαίνοντας το τι εστί το Τσάμπιονς Λιγκ και το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο να βελτιώνουν τις εγκαταστάσεις και τις συμπεριφορές και την κουλτούρα του ποδοσφαίρου. Είναι μία περίοδος που μπορεί να μας δώσει τεράστιες προοπτικές για τη συνέχεια, αλλά αν δεν διαχειριστεί σωστά μπορεί η Κύπρος να γυρίσει σε κάποια χρόνια, όχι σύντομα, εκεί που ήταν. Το ποδόσφαιρο είναι πάντα ο βασιλιάς των σπορ, αλλά πρέπει να αλλάξουν συμπεριφορές. Υπάρχουν πολύ διαφορετικές συμπεριφορές στην Ευρώπη και στο εγχώριο πρωτάθλημα».